AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #1 Skrevet 24. august 2018 Så jeg må melde noe inn til bv :( Der den ene forelderen ruser seg på tunge stoffer et par ganger i uken. Den andre ruser seg ikke. Jeg må være 100% anonym. Hvordan går man frem? Og vil de noen gang få vite det er meg? Hva vil skje med barnet? Mister begge barnet eller får den som ikke ruser seg beholde barnet? Det er snakk om en baby. Kjenner jeg er redd for å bli tatt i sladringen og er redd barnet blir tatt fra de begge. Anonymkode: fed7c...61b
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #2 Skrevet 24. august 2018 Du unngår å gi dem navnet ditt eller ber om å bli anonym. Men det du forteller til bv blir lest opp for foreldrene, så det er som regel ikke noe vanskelig å forstå hvem som har meldt, om man kjenner hverandre. Hva som skjer kommer jo an på hva bv finner ut av. Men om en ruser seg og den andre ikke, så får den andre en sjanse til å slutte, som regel. Anonymkode: 3d2a8...864 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #3 Skrevet 24. august 2018 Du ringer barnevernet og sier at du vil melde fra om en person som ruser seg, men at du vil være anonym. Ingen kommer til å vite at dette er deg! Barnet kommer til å bo hos sin andre forelder hvis denne forelderen er oppegående Anonymkode: debca...8b7 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #4 Skrevet 24. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så jeg må melde noe inn til bv Der den ene forelderen ruser seg på tunge stoffer et par ganger i uken. Den andre ruser seg ikke. Jeg må være 100% anonym. Hvordan går man frem? Og vil de noen gang få vite det er meg? Hva vil skje med barnet? Mister begge barnet eller får den som ikke ruser seg beholde barnet? Det er snakk om en baby. Kjenner jeg er redd for å bli tatt i sladringen og er redd barnet blir tatt fra de begge. Anonymkode: fed7c...61b Send et brev fra en annen by/sted. Ikke undertegn. Ellers blir du nevnt med navn. Du bør melde ifra. At de ruser seg er ikke noe bra for barnet, at foreldrene lider er mindre viktig enn at er barn blir ødelagt. Anonymkode: e0244...dab 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #5 Skrevet 24. august 2018 Ring barnevernet der du bor. Fortell det du vet og si at du ønsker å være anonym fordi du frykter konsekvenser fra foreldrene. Så lenge du ikke nevner navnet ditt i det hele tatt så går det bra. Barnevernet tar en telefon der de får snakket med melder mer alvorlig enn et anonymt brev. Anonymkode: 7482d...c6e 1
Papirfly Skrevet 24. august 2018 #6 Skrevet 24. august 2018 Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker. Papirfly, mod.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #7 Skrevet 24. august 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Så jeg må melde noe inn til bv Der den ene forelderen ruser seg på tunge stoffer et par ganger i uken. Den andre ruser seg ikke. Jeg må være 100% anonym. Hvordan går man frem? Og vil de noen gang få vite det er meg? Hva vil skje med barnet? Mister begge barnet eller får den som ikke ruser seg beholde barnet? Det er snakk om en baby. Kjenner jeg er redd for å bli tatt i sladringen og er redd barnet blir tatt fra de begge. Anonymkode: fed7c...61b Om du tror det er mulig å være 100 % anonym så må du tro om igjen. Det du forteller vil de fleste klare å finne ut hvem som vet og ikke vet, samtidig skal bv ha nok kjøtt på beina til å gjøre noe annet enn å henlegge saker de oppfatter som "tullesaker". Ingen rusmisbruker klarer seg med å ruse seg et par ganger i uka. Enten er man rusavhengig og er på rus 24/7 eller så er man det ikke. Rus er ikke noe man bruker og har kontroll over bruken av. Spørsmålet blir følgelig mer hva du observerer i virkelighetens verden og hvorfor. Anonymkode: 3de7e...c0b
Gjest Asti Skrevet 24. august 2018 #8 Skrevet 24. august 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Så jeg må melde noe inn til bv Der den ene forelderen ruser seg på tunge stoffer et par ganger i uken. Den andre ruser seg ikke. Jeg må være 100% anonym. Hvordan går man frem? Og vil de noen gang få vite det er meg? Hva vil skje med barnet? Mister begge barnet eller får den som ikke ruser seg beholde barnet? Det er snakk om en baby. Kjenner jeg er redd for å bli tatt i sladringen og er redd barnet blir tatt fra de begge. Anonymkode: fed7c...61b Fra https://www.bufdir.no/Barnevern/Melde_fra_til_barnevernet/Melde_fra_til_barnevernet__privatperson/ "Kan du være anonym? Når du melder fra til barnevernet kan du melde fra med fullt navn eller være anonym: Du kan fremstå med navn både overfor familien og barneverntjenesten. Da vil foreldrene i saken bli informert om at det er du som melder. Du kan velge å melde inn saken anonymt, slik at verken barnevern eller foreldre vet hvem som melder. Husk at familien får mulighet til å se meldingen, slik at hvis du for eksempel skriver at du er tante til barnet, kan du lett bli gjenkjent. Du kan fremstå med navn overfor barneverntjenesten, men be om at dette ikke gjøres kjent for foreldrene. Dersom du velger dette alternativet; vil barneverntjenesten være forpliktet til å foreta en vurdering av om det er grunnlag for å unnta melders navn fra innsyn anonymiteten vil kunne bli opphevet dersom barneverntjenesten fremmer sak om plassering av barnet for fylkesnemnda. Det vil som regel være en fordel for barneverntjenestens vurdering av meldingen og arbeidet med den aktuelle familien at ditt navn og din relasjon til familien er kjent. " Om du vil være 100% anonym, så er skriftilig melding uten å signere med navn det beste, men om man kan unngå å være anonym er det en fordel, da anonyme meldinger normalt sett er en stor belastning for de som blir meldt. Mange vegrer seg for å si i fra om bekymring, men det kan være at forelderene selv deler bekymringen. Den andre forelderen som ikke ruser seg, må også kjenne på behov for hjelp og støtte, eller? Du spør "Hva vil skje med barnet? Mister begge barnet eller får den som ikke ruser seg beholde barnet? Det er snakk om en baby. " . Det kommer an på. Er den andre forelderen en god omsorgsperson? Beskytter den barnet mot rus og rusatferden til den andre forelderen? Osv..
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #9 Skrevet 25. august 2018 8 timer siden, Asti skrev: Fra https://www.bufdir.no/Barnevern/Melde_fra_til_barnevernet/Melde_fra_til_barnevernet__privatperson/ "Kan du være anonym? Når du melder fra til barnevernet kan du melde fra med fullt navn eller være anonym: Du kan fremstå med navn både overfor familien og barneverntjenesten. Da vil foreldrene i saken bli informert om at det er du som melder. Du kan velge å melde inn saken anonymt, slik at verken barnevern eller foreldre vet hvem som melder. Husk at familien får mulighet til å se meldingen, slik at hvis du for eksempel skriver at du er tante til barnet, kan du lett bli gjenkjent. Du kan fremstå med navn overfor barneverntjenesten, men be om at dette ikke gjøres kjent for foreldrene. Dersom du velger dette alternativet; vil barneverntjenesten være forpliktet til å foreta en vurdering av om det er grunnlag for å unnta melders navn fra innsyn anonymiteten vil kunne bli opphevet dersom barneverntjenesten fremmer sak om plassering av barnet for fylkesnemnda. Det vil som regel være en fordel for barneverntjenestens vurdering av meldingen og arbeidet med den aktuelle familien at ditt navn og din relasjon til familien er kjent. " Om du vil være 100% anonym, så er skriftilig melding uten å signere med navn det beste, men om man kan unngå å være anonym er det en fordel, da anonyme meldinger normalt sett er en stor belastning for de som blir meldt. Mange vegrer seg for å si i fra om bekymring, men det kan være at forelderene selv deler bekymringen. Den andre forelderen som ikke ruser seg, må også kjenne på behov for hjelp og støtte, eller? Du spør "Hva vil skje med barnet? Mister begge barnet eller får den som ikke ruser seg beholde barnet? Det er snakk om en baby. " . Det kommer an på. Er den andre forelderen en god omsorgsperson? Beskytter den barnet mot rus og rusatferden til den andre forelderen? Osv.. Ja. Den andre forelderen er veldig god og omsorgsfull. Gjør nesten alt for barnet, utenom å gå fra sin ektefelle. Den sier at partneren sin skal slutte å ruse seg, men det skjer ikke. Barnet får mye kjærlighet, mye omsorg, alle helsebevov blir dekket osv. Det jeg har hørt er at den som ruser seg må avgi rene prøver. Men hva skjer hvis den ikke klarer det? Tar de fra de barnet eller får de beskjed om å flytte fra hverandre? Ts Anonymkode: fed7c...61b
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #10 Skrevet 25. august 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du tror det er mulig å være 100 % anonym så må du tro om igjen. Det du forteller vil de fleste klare å finne ut hvem som vet og ikke vet, samtidig skal bv ha nok kjøtt på beina til å gjøre noe annet enn å henlegge saker de oppfatter som "tullesaker". Ingen rusmisbruker klarer seg med å ruse seg et par ganger i uka. Enten er man rusavhengig og er på rus 24/7 eller så er man det ikke. Rus er ikke noe man bruker og har kontroll over bruken av. Spørsmålet blir følgelig mer hva du observerer i virkelighetens verden og hvorfor. Anonymkode: 3de7e...c0b 😂 Ingen rusmisbrukere klarer seg med å ruse seg et par ganger i uka? Tror du helt alvorlig at rusmisbrukere kun er de du ser på “plata?” Anonymkode: 6abcf...0e5 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #11 Skrevet 25. august 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Den andre forelderen er veldig god og omsorgsfull. Gjør nesten alt for barnet, utenom å gå fra sin ektefelle. Den sier at partneren sin skal slutte å ruse seg, men det skjer ikke. Barnet får mye kjærlighet, mye omsorg, alle helsebevov blir dekket osv. Det jeg har hørt er at den som ruser seg må avgi rene prøver. Men hva skjer hvis den ikke klarer det? Tar de fra de barnet eller får de beskjed om å flytte fra hverandre? Ts Anonymkode: fed7c...61b Hvis bv klarer å avdekke at det du sier er sant vil den rusmisbrukende bli bedt om å skaffe seg hjelp, samt avlegge rustester. Dersom den nekter, vil den andre forelderen bli bedt om å ivareta barnet alene. Dersom de ikke gjør dette heller, vil bv måtte overta omsorgen for barnet. Kort forklart. Anonymkode: 6abcf...0e5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå