AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #1 Skrevet 24. august 2018 Flere som plutselig får skikkelig vondt i magen og dårlig samvittighet for ting dere har gjort for flere år siden? Jeg kan ha det helt fint mens jeg holder på med noe, men så kommer jeg på noe jeg har gjort mot noen og føler meg grusom noen minutter. Gråter også. Jeg har i barndommen både tatt godteri fra søsken, gitt stygge kommentarer og rett og slett vært ufyselig mot folk, og når jeg husker hvor lei seg de ble blir jeg selv ganske trist. Det er en forferdelig følelse, og barn generelt som gråter og er lei seg gir meg selv lyst til å gråte. Det tristeste jeg vet med barn er når de gleder seg til noe de har blitt lovet, men så blir løftet brutt og de blir jo helt knust. Jeg prøver å være en god og nyttig person, men når jeg ser tilbake på hvordan jeg har vært blir jeg både trist og flau og er imponert over at folk som kjente meg den gangen fremdeles vil omgås. Da håper jeg de har sett noe de liker som jeg selv ikke kan huske. Er vel en vane å bare se negative ting ved seg selv. Kanskje de ikke selv engang husker/bryr seg om disse hendelsene og det bare er jeg som overtenker. Litt dårlig dag i dag. 😥 Er det noe positivt å hente i dette i det hele tatt? Anonymkode: 8d530...44e
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #2 Skrevet 24. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flere som plutselig får skikkelig vondt i magen og dårlig samvittighet for ting dere har gjort for flere år siden? Jeg kan ha det helt fint mens jeg holder på med noe, men så kommer jeg på noe jeg har gjort mot noen og føler meg grusom noen minutter. Gråter også. Jeg har i barndommen både tatt godteri fra søsken, gitt stygge kommentarer og rett og slett vært ufyselig mot folk, og når jeg husker hvor lei seg de ble blir jeg selv ganske trist. Det er en forferdelig følelse, og barn generelt som gråter og er lei seg gir meg selv lyst til å gråte. Det tristeste jeg vet med barn er når de gleder seg til noe de har blitt lovet, men så blir løftet brutt og de blir jo helt knust. Jeg prøver å være en god og nyttig person, men når jeg ser tilbake på hvordan jeg har vært blir jeg både trist og flau og er imponert over at folk som kjente meg den gangen fremdeles vil omgås. Da håper jeg de har sett noe de liker som jeg selv ikke kan huske. Er vel en vane å bare se negative ting ved seg selv. Kanskje de ikke selv engang husker/bryr seg om disse hendelsene og det bare er jeg som overtenker. Litt dårlig dag i dag. 😥 Er det noe positivt å hente i dette i det hele tatt? Anonymkode: 8d530...44e Jeg skjønner hva du mener, du du var barn og har tydeligvis lært. Er sikkert mange som husker ting om seg selv som er ubehagelig. Selv har jeg hatt dårlig samvittighet pga jeg ble brutal mot dyr, da jeg var barn. Husker vi hadde en katt og den hadde det med å klore på ting. En gang hadde den ødelagt noe jeg var veldig glad i og jeg sparket den skikkelig i sinne. Den ble jo redd meg etter hvert og. litt ekkelt å tenke på at jeg kunne gjøre slik. Men nå er det ting jeg vet om folk, som sikkert ikke er behagelig for de å tenke på heller. Anonymkode: 852b1...41e 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #3 Skrevet 24. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner hva du mener, du du var barn og har tydeligvis lært. Er sikkert mange som husker ting om seg selv som er ubehagelig. Selv har jeg hatt dårlig samvittighet pga jeg ble brutal mot dyr, da jeg var barn. Husker vi hadde en katt og den hadde det med å klore på ting. En gang hadde den ødelagt noe jeg var veldig glad i og jeg sparket den skikkelig i sinne. Den ble jo redd meg etter hvert og. litt ekkelt å tenke på at jeg kunne gjøre slik. Men nå er det ting jeg vet om folk, som sikkert ikke er behagelig for de å tenke på heller. Anonymkode: 852b1...41e Enig. Jeg kan tenke tilbake på ting jeg har sagt til søsken og føle meg forferdelig slem. Jeg er jo glad i dem, men er vel noe spesielt med søskenforhold, man klarer liksom ikke la være å erte og tulle. Har til og med tatt meg selv i å lure på om jeg har bidratt til angst en av dem har slitt med, men jeg har heldigvis ikke vært SÅ slem. Anonymkode: 8d530...44e
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #4 Skrevet 24. august 2018 Å jo. Har det i bakhodet. Men det må bare glemmes. Må innrømme at det har skjedd et par virkelig kjipe ting og tenkte at det var til pass for meg for dette er karma. Anonymkode: 6766a...986
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #5 Skrevet 24. august 2018 Det skjer meg også, spesielt like før mensen faktisk. Jeg pleier å si til meg selv at jeg får ikke endret på det som har skjedd, ta et par lange pust med magen, si til meg selv at ingen er feilfri, et par pust til og så avslutte med "Gjort er gjort og spist er spist". Da bruker jeg ikke tid på å synke ned i det, for det hjelper i hvert fall ikke. Anonymkode: 07af0...d02
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #6 Skrevet 24. august 2018 Slem mot søsken har jeg også vært. Vi slåss, men hvilke søsken er ikke slemme mot hverandre i perioder liksom? men jeg kjenner to søstre, som er godt voksne i dag. Lillesøsteren har ikke så godt forhold til søsteren sin, da hun ikke alltid hadde det greit sammen med henne i barndommen. Storesøsteren drev og truet med ting, og tvang henne til å spise mark!! kan si at datteren av denne søsteren ble en av mobberne mine på skolen 😛 arvelige greier... Anonymkode: 852b1...41e
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #7 Skrevet 24. august 2018 Du høres ut som søsteren min. Er du alkis? Anonymkode: 221d7...824
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #8 Skrevet 24. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du høres ut som søsteren min. Er du alkis? Anonymkode: 221d7...824 Drikker to rusbrus i året så ganske sikker på at jeg ikke er alkis. Anonymkode: 8d530...44e
Brimi Skrevet 24. august 2018 #9 Skrevet 24. august 2018 Jepp, dette er bare ett av eksemplene, men jeg får fremdeles dårlig samvittighet når jeg tenker på at jeg tråkket på tærne til mormor for mange år siden. Det er jo litt teit, for jeg tviler på at hun tenker på det i dag🙄 Tror ikke hun husker at jeg gjorde det engang😅
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå