Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du vært i Roma, og er det verdt turen?

Anonymkode: 4db85...738

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, mange ganger. Elsker den byen, men ikke dra når det er høysesong og/eller sommer.

Anonymkode: 305e1...30f

Skrevet

Jeg har vært der. 

Om det er verdt turen kommer litt an på hva du er ute etter. Hvis du liker filosofi, historie, religion, gamle bygninger og utgravninger - så bør du absolutt oppleve Roma! Vær forberedt på laaaaaange køer og mye folk samt aggressive gateselgere. 

Hvis du reiser for god hotellstandard, mat og drikkeopplevelser, shopping finnes det bedre alternativ i Europa.Det er nok av pizzeriaer i Roma, men lite variasjon, og generelt lite spennende i restaurantverdenen. 

Gjest Overrasket
Skrevet

Ja, jeg har vært der. Jeg drar innimellom for en dagstur når jeg er i Toskana. Jeg synes sentrum av Roma er den peneste og vakreste bykjernen i noen hovedstad jeg har vært i. Restaurantene kan være litt ymse, det er ikke Europas beste hovedstad for mat, men kunsten og historien er i en egen klasse. Jeg ville dratt hvis jeg hadde muligheten.

• 3 uker senere...
Skrevet
På 24.8.2018 den 14.30, AnonymBruker skrev:

Har du vært i Roma, og er det verdt turen?

Anonymkode: 4db85...738

Ja og ja.

Skrevet

Vært der to ganger på jobbtur med kjæresten. Synes byen er fin. Lurt å finne restauranter med høy rating på google maps, og ikke bare velge de som man jages inn i. Pass også på all svindelen i gatene. Om du leser deg opp på den vanlige svindelen der, er den lett å unngå.

Skrevet

Når er det best å reise? Tenker våren. April feks er det en fin mnd? 

Skrevet
På 19.9.2018 den 18.15, Klementine skrev:

Når er det best å reise? Tenker våren. April feks er det en fin mnd? 

Spørs hva du søker, når varmen kommer så er det ekstremt mye turister. I mine øyne er november til februar best. Da slipper du de største turistflokkene, indre roma er en liten by. Vil du ha minst mulig turister bør du dra i midten av januar. Men selv synes jeg november/februar er fin temp og ikke for mye turister. Du bør bo i historiske roma om du aldri har vært der før, da kan du gå til det meste som førstegangsbesøkende.

• Liker 1
Skrevet

Var der i oktober. Var heldige med været og hadde strålende sol og 20 grader om dagen og lett jakke temperatur på kvelden. Absolutt verdt turen for min del. Mye å se! Kan godt reise tilbake igjen da jeg var veldig ung når jeg var der,så er nok en del ting jeg ville satt mer pris på i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...