AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #1 Skrevet 24. august 2018 Har du vært i Roma, og er det verdt turen? Anonymkode: 4db85...738
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #2 Skrevet 24. august 2018 Ja, mange ganger. Elsker den byen, men ikke dra når det er høysesong og/eller sommer. Anonymkode: 305e1...30f
Kitcat Skrevet 24. august 2018 #3 Skrevet 24. august 2018 Jeg har vært der. Om det er verdt turen kommer litt an på hva du er ute etter. Hvis du liker filosofi, historie, religion, gamle bygninger og utgravninger - så bør du absolutt oppleve Roma! Vær forberedt på laaaaaange køer og mye folk samt aggressive gateselgere. Hvis du reiser for god hotellstandard, mat og drikkeopplevelser, shopping finnes det bedre alternativ i Europa.Det er nok av pizzeriaer i Roma, men lite variasjon, og generelt lite spennende i restaurantverdenen.
Gjest Overrasket Skrevet 24. august 2018 #4 Skrevet 24. august 2018 Ja, jeg har vært der. Jeg drar innimellom for en dagstur når jeg er i Toskana. Jeg synes sentrum av Roma er den peneste og vakreste bykjernen i noen hovedstad jeg har vært i. Restaurantene kan være litt ymse, det er ikke Europas beste hovedstad for mat, men kunsten og historien er i en egen klasse. Jeg ville dratt hvis jeg hadde muligheten.
Brunello Skrevet 9. september 2018 #5 Skrevet 9. september 2018 På 24.8.2018 den 14.30, AnonymBruker skrev: Har du vært i Roma, og er det verdt turen? Anonymkode: 4db85...738 Ja og ja.
Gjest Linaria Skrevet 13. september 2018 #6 Skrevet 13. september 2018 Vært der to ganger på jobbtur med kjæresten. Synes byen er fin. Lurt å finne restauranter med høy rating på google maps, og ikke bare velge de som man jages inn i. Pass også på all svindelen i gatene. Om du leser deg opp på den vanlige svindelen der, er den lett å unngå.
Klementine Skrevet 19. september 2018 #7 Skrevet 19. september 2018 Når er det best å reise? Tenker våren. April feks er det en fin mnd?
Nyttig Skrevet 25. september 2018 #8 Skrevet 25. september 2018 På 19.9.2018 den 18.15, Klementine skrev: Når er det best å reise? Tenker våren. April feks er det en fin mnd? Spørs hva du søker, når varmen kommer så er det ekstremt mye turister. I mine øyne er november til februar best. Da slipper du de største turistflokkene, indre roma er en liten by. Vil du ha minst mulig turister bør du dra i midten av januar. Men selv synes jeg november/februar er fin temp og ikke for mye turister. Du bør bo i historiske roma om du aldri har vært der før, da kan du gå til det meste som førstegangsbesøkende. 1
Hobby Skrevet 25. september 2018 #9 Skrevet 25. september 2018 Var der i oktober. Var heldige med været og hadde strålende sol og 20 grader om dagen og lett jakke temperatur på kvelden. Absolutt verdt turen for min del. Mye å se! Kan godt reise tilbake igjen da jeg var veldig ung når jeg var der,så er nok en del ting jeg ville satt mer pris på i dag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå