AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #1 Skrevet 24. august 2018 Hei, Jeg har et problem med at når jeg har sex når jeg har mensen så får jeg smerter når han putter den helt inn (støtsmerter). Dette er aldri noe problem ellers. Noen som vet hvorfor dette skjer? Anonymkode: 9716f...27b
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #2 Skrevet 24. august 2018 Hvorfor ha penetreringssex den uken ? Er jo bare gris med det Anonymkode: d7e69...de3 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #3 Skrevet 24. august 2018 Sex under mensen? Æsj, så ekkelt. Dropp å være så nasty, så slipper du smertene. Anonymkode: 9b9bc...2f9 1
Støvkost Skrevet 24. august 2018 #4 Skrevet 24. august 2018 Som vanlig er seksualmoralpolitiet på plass med sitt sterke behov for å minne oss på sine komplett uinteressante preferanser heller enn å svare på spørsmålet til ts, som er det eneste hensiktsmessige man kan gjøre i denne tråden. Mitt forslag er at du ganske enkelt ber ham om ikke å støte så dypt når du har mensen, eller å gå til gynekolog.
Gjest Fjolleri Skrevet 24. august 2018 #5 Skrevet 24. august 2018 Eh hallo. Du har mensen, og det meste gjør oftest vondt inni der da. Det produseres prostaglandiner som gir smerter i varierende grad, og det er generelt mer følsomt i hele underlivet/fordøyelsessystemet under menstruasjon. @Støvkost gir et dårlig råd om å gå til gynekolog. Det bør du gjøre om du får mye støtsmerter generelt under sex utenom mens (kan være ett av flere tegn på endometriose f.eks). Men støtsmerter før, under og rett etter mens er helt normalt. Støtsmerter om han kommer borti livmorhalsen er også helt normalt uanstt dag i syklusen. Det handler ikke som seksualmoral - men medisinske faktum.
Støvkost Skrevet 24. august 2018 #6 Skrevet 24. august 2018 1 minutt siden, Fjolleri skrev: Det handler ikke som seksualmoral - men medisinske faktum. Kommentaren om seksualmoral rettet jeg åpenbart mot de som bare valgte å svare «æsj, ekkelt».
Gjest Fjolleri Skrevet 24. august 2018 #7 Skrevet 24. august 2018 1 minutt siden, Støvkost skrev: Kommentaren om seksualmoral rettet jeg åpenbart mot de som bare valgte å svare «æsj, ekkelt». Joda, greit nok. Men gynekolog trenger man altså ikke, det blir litt i overkant å be om en offentlig henvisning fordi hun får litt vondt når fyren støter hardt inn i livmorhalsen hennes. De aller fleste får vondt av det, og det er nokså urealistisk for de fleste kvinner å orke å gjennomføre et samleie overhodet under mens. Gitt blødningsmengder og smerter, da. TS har sikkert minimalt av begge deler siden hun orker å ha sex.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #8 Skrevet 24. august 2018 Det er fordi livmorhalsen ligger lavt i skjeden under mensen Jeg sliter med smerter bare av å sette meg i sofaen den uken. Når dere skal ha sex og livmorhalsen ligger lavt (slik at det blir vondt), så er det viktig at du er den som styrer hvor langt inn han kommer. Feks. ved at du sitter på topp, eller at du samler bena mer enn du ellers gjør. Han må også være litt mer forsiktig da. Det går helt fint å ha sex selv om man har mensen og lav og øm livmorhals, men det krever litt mer av både deg og han, for at det skal være godt og ikke vondt Anonymkode: c97fd...a35
Støvkost Skrevet 24. august 2018 #9 Skrevet 24. august 2018 5 minutter siden, Fjolleri skrev: Men gynekolog trenger man altså ikke, det blir litt i overkant å be om en offentlig henvisning fordi hun får litt vondt når fyren støter hardt inn i livmorhalsen hennes. De aller fleste får vondt av det, og det er nokså urealistisk for de fleste kvinner å orke å gjennomføre et samleie overhodet under mens. Gitt blødningsmengder og smerter, da. TS har sikkert minimalt av begge deler siden hun orker å ha sex. Ja, jeg var dum nok til å anta at dette med smerter under sex i denne perioden var allmennkunnskap og at noe derfor måtte ha ha endret seg til det verre for ts. Glad hun har fått gode svar nå.
Kitcat Skrevet 24. august 2018 #10 Skrevet 24. august 2018 Livmoren er en muskel som trekker seg sammen under mens for å frastøte slimhinner. Det gjør at den blir øm og vond. Livmorhalsen henger sammen med livmoren. Ergo naturlig at det er ubehagelig når penis støter mot livmorhalsen under mensperioden. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #11 Skrevet 24. august 2018 Får du vondt under sex så avbryter du. Så enkelt er det. Ikke ha sex som gjør vondt. Kroppen din prøver å si ifra om noe.... Anonymkode: 4f42a...35c 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #12 Skrevet 24. august 2018 Du kan gjøre andre ting enn penetrering da.. må du ha sånn type sex akkurat de dagene? Anonymkode: 34e02...c13
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå