AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #1 Skrevet 23. august 2018 Jeg skal en tur til USA nå og det er en router jeg har hatt lyst på som er mye billigere der, så jeg vurderer å kjøpe den med meg. Den passer når det kommer til strøm (110-240v og 50-60hz) og slik, men jeg har lest at det er forskjeller på kanalene som er tilgjengelig, styrket på signalet og slikt. Er det noen som kanskje har prøvd å bruke en utenlandsk router i Norge, og hvordan gikk det? Anonymkode: 3b84a...b40
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #2 Skrevet 23. august 2018 Hva heter den? Selges den også i europa med samme type nummer er det helt ok. Men du får da US kontakt da som du må bytte Anonymkode: 56e79...7ca
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #3 Skrevet 24. august 2018 Det er av typen Asus AC5300, så den selges også i Europa, men jeg har hørt at det er forksjeller i hvilke kanaler den har tilgang til, styrken på disse og slik. Må nok bytte kontakten på den ja Anonymkode: 3b84a...b40
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #4 Skrevet 24. august 2018 På 2,4 GHz og kanal 36, 40, 44 og 48 på 5 GHz er reglene de samme, over det kan den sende på ulovlige kanaler eller med for sterkt signal. Personlig ville jeg heller kjøpt en som støttes av OpenWrt, da får du tilgang til mye mer funksjonalitet. Linksys WRT-modellene støttes veldig godt, og det er lett og trygt å legge inn OpenWrt på dem. Anonymkode: 083db...761 2
hutula1 Skrevet 26. august 2018 #5 Skrevet 26. august 2018 (endret) I USA er det ikke lovt til å benytte seg av kanal over 13 på WiFi, så begrensningene ligger i USA og ikke i Europa. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_WLAN_channels Endret 26. august 2018 av NySnakk
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #6 Skrevet 26. august 2018 12 hours ago, NySnakk said: I USA er det ikke lovt til å benytte seg av kanal over 13 på WiFi, så begrensningene ligger i USA og ikke i Europa. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_WLAN_channels Wow, det var jo bare helt ekstremt urelevant her. Takk for totalt unyttig informasjon! Ts, dersom dette en en relativt dyr ruter og at det er derfor du vurderer å kjøpe den i USA så fraråder jeg deg det da du nesten ikke har garanti på varen. Her i Norge er du jo sikret 5 års reklamasjon. Anonymkode: 4d2c5...477
hutula1 Skrevet 27. august 2018 #7 Skrevet 27. august 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Wow, det var jo bare helt ekstremt urelevant her. Takk for totalt unyttig informasjon! Ts, dersom dette en en relativt dyr ruter og at det er derfor du vurderer å kjøpe den i USA så fraråder jeg deg det da du nesten ikke har garanti på varen. Her i Norge er du jo sikret 5 års reklamasjon. Anonymkode: 4d2c5...477 Om han kjøper den i USA, så kan det hende han ikke for velge kanal 13 eller 14 på 2.4 GHz båndet. Jeg mener det er er relevant info, du mener det ikke. Hvorfor din mening skal overgå min mening, forteller du ikke noe om. Så forteller du om at han nesten ikke har garanti, men i Norge har reklamasjonsrett. De to tingene henger ikke sammen. Garanti er noe produsenter gir en forbruker, mens reklamasjonsrett er noe forbrukerkjøpsloven gir en kunde i Norge. To vidt forskjellige ting.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå