AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #1 Skrevet 23. august 2018 Legen tror jeg har ADD og henviste meg til psykolog for utredning. Synes alt jeg leser om ADD stemmer veldig godt med hvordan jeg har det, og kjenner meg veldig igjen i folk som forteller om hvordan de har det med ADD. Nå begynner jeg likevel å tvile. Har lyst til å studere etter lærlingtiden, og i den forbindelse har jeg begynt å repetere matte fra ungdomsskolen. Var en typisk treerelev. Fikk det aldri til skikkelig, konsentrasjonen var ikke-eksisterende i klasserommet, når det ble krevende gadd jeg ikke tenke og ga opp, og lekser fikk jeg meg ikke til å gjøre. Nå derimot, føler jeg det går mye bedre. Fant et greit kurs på nettet, som forklarer alt steg for steg og er veldig straight to the point. Kan holde på med det i evigheter og jeg synes det er gøy fordi jeg opplever mestring. Det kommer noen oppgaver innimellom som krever mye tankevirksomhet og systemstisering, og det får jeg ikke til. Tallene svirrer rundt i hodet og selv om jeg forstår teorien, så makter jeg ikke å fortsette. Det bryter på en måte den hyperfokusen jeg har, og jeg må helst ha en pause resten av dagen. Jeg spør kanskje skikkelig dumt, men kan det at jeg er glad i matte utelukke ADD? Jeg øver på matte fordi jeg har et langsiktig mål, og langsiktige mål er jo en utfordring for mennesker med ADD. Klarer aldri ellers å arbeide mot langsiktige mål. Er bare redd for at om jeg forteller en psykolog dette, så utelukkes ADD. Det er jo selvsagt ikke sånn at jeg ønsker å ha ADD, men på en måte vil det nok føles som et slag i trynet om det ikke er det, for hva kan det være da? Er det noen her med ADD som faktisk liker matte og klarer å arbeide med det umedisinert? Anonymkode: 99270...413
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå