AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #1 Skrevet 23. august 2018 Hvordan få det til? Jeg har aldri klart å ta til meg komplimenter. Takker, men ler det bort, eller speiler det dobbelt tilbake. Uansett hva det er. Føler meg totalt mislykket i livet, så det blir helt feil når noen gir meg skryt eller ros. Slik har jeg vært siden sent i tenårene, men merker jeg har blitt verre de siste 5-10 årene. (Er 33) Er også utrolig dårlig på å ta kritikk. Tar i mot, men må etterpå låse meg inn på badet for å gråte, og klarer ikke legge det bort, men gnager på det, gjerne i åresvis. Uansett om det er konstruktiv fra venner/familie, fremmede.. Psykologen min spurte meg for noen dager siden om hva jeg kan bedre enn han. Hva er jeg flinkere til enn han. Jeg klarte ikke å svare, for jeg føler ikke jeg kan noe som helst bedre enn han eller noen andre. Det er så mye jeg ikke gjør, og situasjoner jeg unngår pga dette selvbildet, og disse følelsene, og jeg er så lei hele meg. Skal sies at jeg har prøvd som psykologen sier, å fortelle meg selv positive ting hver dag. Finne minst tre ting jeg har mestret, høre mindre på de stygge tankene, men etter over et år med dette, går det fortsatt ikke inn. Tidligere følte jeg at jeg var god til å utfolde meg kreativt, men nå står alt i et vakuum, og jeg hører kun stemmen inni meg fortelle meg hvor ubrukelig og stygg jeg er daglig, og hvor lite jeg fortjener en plass i verden. Er det noen som har opplevd lignende og kommet seg ut av det? Fått tilbake troen på seg selv? Alle råd mottas med stor takk! Anonymkode: 445bc...c9d
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #2 Skrevet 23. august 2018 Hvor ofte vil du si at du opplever mestring? Søker du aktivt etter ting der du tenker du vil oppleve mestring? Hva gjør mestringsfølelse med denne følelsen om at du føler deg totalt mislykket? Anonymkode: 93629...b98 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #3 Skrevet 23. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor ofte vil du si at du opplever mestring? Søker du aktivt etter ting der du tenker du vil oppleve mestring? Hva gjør mestringsfølelse med denne følelsen om at du føler deg totalt mislykket? Anonymkode: 93629...b98 TS: Ikke særlig ofte? Har jeg en dårlig dag roser jeg meg selv for å ha klart å stå opp og dusje. Bedre dager, at jeg kanskje har klart å være sosial og tatt en kaffe hos en venninne. Er jeg virkelig i slaget kan jeg invitere flere på middag etter en arbeidsuke, lage 3-retters, og rose meg selv for å ha holdt ut kvelden uten å ha brent noe, eller saltet sausen for mye. Kjenner meg bedre der og da, men er som om hukommelsen forsvinner over natten, og dagen etter er jeg tilbake i null. Anonymkode: 445bc...c9d
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #4 Skrevet 23. august 2018 Det er en trygghet i å komme verden i forkjøp og straffe seg selv. Anonymkode: 1ff44...3ce
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #5 Skrevet 24. august 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er en trygghet i å komme verden i forkjøp og straffe seg selv. Anonymkode: 1ff44...3ce Det ligger dessverre altformye i akkurat det er jeg redd Anonymkode: 0a63a...7e6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå