Gå til innhold

Noen som har smakt de nye "Bubbies"?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ny iskremtrend i min butikk og jeg kjøpte to, for jeg må jo smake i nysgjerrighetens navn, men fyss & fyss
for noe ubrukelige greier. Tyve kr. pr. stk...og de er bittesmå og de smaker rett og slett ikke is for min del. 
Noen flere som har smakt dette merkelige? :klo: https://bubbiesicecream.com/mochi-ice-cream/single-serve/ 
Sjekk nedover siden i linken og se de forskjellige smakene.

mochi-freezer.png
Det er rett og slett en munnfull til 20,-  De ser gode ut på bildene, men... :sukk:
                Ikke noe for denne normalt sett glade iskremjenta.

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest gjestvest
Skrevet

Hvorfor heter de bubbies? Det er jo nesten som boobies og ligner nesten. Og så er det bilde av to, og fargen som er valgt er mistenkelig. Om jeg ikke tar helt feil ser en en bitteliten brystvorte på den til høyre. 

Skrevet

Hmm...det vet jeg sannelig ikke svaret på. :klo: 

• Liker 1
Skrevet

Har smakt 2 forskjellige smaker. Selve isen syntes jeg var god, men den deigen var jo helt forferdelig . 

Der er jobber selger vi utrolig masse av disse, blitt ett populært produkt etter det kom inn i norske butikker. Flere kunder som kjøper 10 stk om gangen. 

Tenker at det er litt pga de er glutenfri de selger så bra, også ikke minst at det er en liten porsjon og mange smaker og velge mellom.  

• Liker 2
Skrevet

Kjøpte et par stykker i Göteborg for noen år siden, ble meget skuffet for å si det sånn. Tipper de er populære for at de er såkalt "Instagramvennlige"🙄

• Liker 3
Skrevet

Koster det 20 kr for en sånn liten kule?   Må jo sikkert ha 3-4 stykker. 80 kr for en porsj med is?  Neitakk.  Kjøper meg heller en 10 pakk fra frysedisken med isabella til 40 kr. 

• Liker 5
Skrevet

Åh det der er så yummi! I allefall de jeg har smakt, brukte å kjøpe det i en japansk butikk i USA, men der kostet de jo 1-3kr pr stk.. x)
Det skal visst være veldig enkelt å lage de selv også :) 

• Liker 4
Gjest Stella Rose
Skrevet

Har ikke sett dem i butikken jeg...

Skrevet (endret)
25 minutter siden, Ella1 skrev:

Tipper de er populære for at de er såkalt "Instagramvennlige"

Der sier du noe. De ser faktisk ut som fargerike makroner. :jepp: 

20 minutter siden, Peonjenta skrev:

Koster det 20 kr for en sånn liten kule?   Må jo sikkert ha 3-4 stykker. 80 kr for en porsj med is?  Neitakk.  Kjøper meg heller en 10 pakk fra frysedisken med isabella til 40 kr. 

19,90 pr. stk ja. Tror det var tilbud til 169,- for ti stk. Det er en svimlende sum for nesten ingenting. 

Snakker vi keiserens nye klær her?  :glare: "Alle sier at de er kjempegode"...men er de nå egentlig det?
Flere må på leting i sine nærbutikker i tiden fremover og gjøre seg opp sin egen mening. 

MENY har dem @Stella Rose 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Gjest Stella Rose
Skrevet
1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

Der sier du noe. De ser faktisk ut som fargerike makroner. :jepp: 

19,90 pr. stk ja. Tror det var tilbud til 169,- for ti stk. Det er en svimlende sum for nesten ingenting. 

Snakker vi keiserens nye klær her?  :glare: "Alle sier at de er kjempegode"...men er de nå egentlig det?
Flere må på leting i sine nærbutikker i tiden fremover og gjøre seg opp sin egen mening. 

MENY har dem @Stella Rose 

Men jeg bor på en sånn gudsforlatt plass som ikke har Meny...

Skrevet

Wut?   :sjokk:

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, Stella Rose skrev:

Men jeg bor på en sånn gudsforlatt plass som ikke har Meny...

Daaaa lager du det selv 😂 

https://www.allrecipes.com/recipe/238918/green-tea-mochi-ice-cream/

Det er jo mochien som er god :-) Rart om man aldri har smakt det før. Mochi brukes ikke bare til is, men kaker..konfekt...

Bodde jo med ei japansk jente i USA (hun viste meg butikken) hun var iallefall veeeldig glad i å bake og styre og vi alle i kollektivet fikk prøve japanske retter og sånt x) 

Skrevet
8 minutter siden, Chizue skrev:

Daaaa lager du det selv 😂 

https://www.allrecipes.com/recipe/238918/green-tea-mochi-ice-cream/

Det er jo mochien som er god :-) Rart om man aldri har smakt det før. Mochi brukes ikke bare til is, men kaker..konfekt...

Bodde jo med ei japansk jente i USA (hun viste meg butikken) hun var iallefall veeeldig glad i å bake og styre og vi alle i kollektivet fikk prøve japanske retter og sånt x) 

Men selve retten mochi er det mange som har dødd av ved kvelning :( https://www.bbc.com/news/world-asia-42537953

Det blir kanskje anderledes med iskrem med et tynt lag mochi utenpå?

Anonymkode: a4899...8e9

• Liker 1
Skrevet

https://www.aftenposten.no/norge/i/kae4L/Dode-etter-a-ha-spist-riskaker

"Mochikakene tar livet av flere mennesker hvert år. Særlig eldre mennesker sliter med å få i seg de klebrige riskakene, og det er ventet at dødstallene vil stige i årene framover i takt med den japanske eldrebølgen, skriver britiske The Guardian. Mochikakene spises enten i supper eller serveres stekt med søt soyasaus og pakket inn i sjøgress."

• Liker 1
Skrevet

Det der så ut som mye penger for veldig lite is.

Anonymkode: 85391...35e

• Liker 5
Skrevet

Smakte disse i går, helt uspiselige spør du meg. Konsistensen på det som var rundt isen var grusom. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Factum Factaria skrev:

Smakte disse i går, helt uspiselige spør du meg. Konsistensen på det som var rundt isen var grusom. 

Var det seigt?

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det seigt?

Ja, det minnet om det som er rundt mini Babybels-osten. 

Endret av Factum Factaria
  • Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Factum Factaria skrev:

Hva er det rundt, en slags deig? Marsipanaktig eller? Skjønner ikke helt hva ddet mochia greiene er ser jeg..

Anonymkode: 85391...35e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...