AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #1 Skrevet 23. august 2018 Jeg kan ingenting om rødvin. Er denne korket? Anonymkode: e1138...928
Djungelvrål Skrevet 23. august 2018 #3 Skrevet 23. august 2018 Det kjenner du vel på smaken? Uansett skal vel ikke korken se slik ut.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #4 Skrevet 23. august 2018 Korken skal absolutt ikke se sånn ut. Hvordan smaker vinen? Anonymkode: 2b248...c03
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #5 Skrevet 23. august 2018 Jeg er ikke så dreven på hvordan rødvin skal smake. Jeg syntes egentlig det bare smaker vanlig rødvin. Merker man det helt klart om den er korket? Ts Anonymkode: e1138...928
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #6 Skrevet 23. august 2018 Er den kjøpt på Vinmonopolet, får du en ny flaske om du tar den med og klager. Anonymkode: 7f900...067
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #7 Skrevet 23. august 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er den kjøpt på Vinmonopolet, får du en ny flaske om du tar den med og klager. Anonymkode: 7f900...067 Ja. Tar med flasken? Det blir jo litt vanskelig når den er åpnet😬 TS Anonymkode: e1138...928
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #8 Skrevet 23. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja. Tar med flasken? Det blir jo litt vanskelig når den er åpnet😬 TS Anonymkode: e1138...928 Ta med korken og innholdet tømt over i en beholder som kan lukkes (en tom brusflaske el.l. + ta med flasken. Anonymkode: 7f900...067
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #9 Skrevet 23. august 2018 Hvis du ikke har en annen kork å sette i Anonymkode: 7f900...067
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #10 Skrevet 23. august 2018 "Smaker eller lukter ikke vinen som forventet? Kanskje er det noe feil med den. Lær å kjenne igjen de vanligste feilene i vin. Og det er greit å vite at du alltid kan levere tilbake vin med feil. Du får ny vin med deg hjem, eller pengene tilbake. : Hvis du mener at det er noe som ikke stemmer med vinen du har kjøpt på Polet, bør du ta den med tilbake til oss og få en ny flaske eller pengene igjen. Husk at det må være vin igjen i flasken eller boksen så vi kan undersøke den. Reklamasjon må skje innen rimelig tid etter at varen ble åpnet. Det er bra hvis du har kvittering, men det går nok fint uten. Du får enten en ny vin eller pengene tilbake, så lenge det ikke er mer enn fem år siden du kjøpte den hos oss. Vær oppmerksom på at vi ikke tar brennevin i retur."https://www.vinmonopolet.no/vinfeil Anonymkode: 7f900...067
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #11 Skrevet 23. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Smaker eller lukter ikke vinen som forventet? Kanskje er det noe feil med den. Lær å kjenne igjen de vanligste feilene i vin. Og det er greit å vite at du alltid kan levere tilbake vin med feil. Du får ny vin med deg hjem, eller pengene tilbake. : Hvis du mener at det er noe som ikke stemmer med vinen du har kjøpt på Polet, bør du ta den med tilbake til oss og få en ny flaske eller pengene igjen. Husk at det må være vin igjen i flasken eller boksen så vi kan undersøke den. Reklamasjon må skje innen rimelig tid etter at varen ble åpnet. Det er bra hvis du har kvittering, men det går nok fint uten. Du får enten en ny vin eller pengene tilbake, så lenge det ikke er mer enn fem år siden du kjøpte den hos oss. Vær oppmerksom på at vi ikke tar brennevin i retur."https://www.vinmonopolet.no/vinfeil Anonymkode: 7f900...067 Det er det jeg er usikker på da. Er det sånn at en vin med en kork som ser slik ut MÅ være korket? Hvordan smaker korket vin? For øvrig takk for info TS Anonymkode: e1138...928 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #12 Skrevet 23. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er det jeg er usikker på da. Er det sånn at en vin med en kork som ser slik ut MÅ være korket? Hvordan smaker korket vin? For øvrig takk for info TS Anonymkode: e1138...928 Bare hyggelig Jeg vet ikke hvordan korket vin smaker, men korken skal ikke se slik ut som på bildet du postet. Anonymkode: 7f900...067
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #13 Skrevet 23. august 2018 Angående frakt av vinen til vinmonopolet: Kan du sette i korken i flasken igjen, er det det beste. Forsegle evt med plast + tape, og ha flasken i en pose. Anonymkode: 7f900...067
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #14 Skrevet 23. august 2018 Når vinen er korket lukter korken muggent, omtrent som en gammel fuktig kjeller. Korken kan fint se sånn ut uten at det er noe i veien med vinen. Du må lukte på korken først og fremst, og også smake på vinen. Vin med flaskefeil mangler ofte en skikkelig smakskurve, dvs den er ofte bare veldig sur uten andre nyanser, og "forsvinner" så snart man svelger ned. Anonymkode: 0419c...68c 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #15 Skrevet 23. august 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Angående frakt av vinen til vinmonopolet: Kan du sette i korken i flasken igjen, er det det beste. Forsegle evt med plast + tape, og ha flasken i en pose. Anonymkode: 7f900...067 tja, jeg må kjøre den til polet, og er lite gira på søl i bilen. Da tror jeg heller jeg heller det på et gammelt syltetøyglass. Er ikke sånn superviktig å få igjen penger altså, mer irriterende at vinen er dårlig. Skulle overraske mannen med biff og vin TS Anonymkode: e1138...928
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #16 Skrevet 23. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: tja, jeg må kjøre den til polet, og er lite gira på søl i bilen. Da tror jeg heller jeg heller det på et gammelt syltetøyglass. Er ikke sånn superviktig å få igjen penger altså, mer irriterende at vinen er dårlig. Skulle overraske mannen med biff og vin TS Anonymkode: e1138...928 Se svar fra AB 68c 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når vinen er korket lukter korken muggent, omtrent som en gammel fuktig kjeller. Korken kan fint se sånn ut uten at det er noe i veien med vinen. Du må lukte på korken først og fremst, og også smake på vinen. Vin med flaskefeil mangler ofte en skikkelig smakskurve, dvs den er ofte bare veldig sur uten andre nyanser, og "forsvinner" så snart man svelger ned. Anonymkode: 0419c...68c Anonymkode: 7f900...067
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #17 Skrevet 23. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når vinen er korket lukter korken muggent, omtrent som en gammel fuktig kjeller. Korken kan fint se sånn ut uten at det er noe i veien med vinen. Du må lukte på korken først og fremst, og også smake på vinen. Vin med flaskefeil mangler ofte en skikkelig smakskurve, dvs den er ofte bare veldig sur uten andre nyanser, og "forsvinner" så snart man svelger ned. Anonymkode: 0419c...68c Den lukter ingenting, lukter rød vin. Da tror jeg faktisk ikke den er dårlig, for så langt jeg kan smake smaker den bare rødvin. Men jeg e ringen vinkjenner altså. Er lenge siden jeg har drukket rødvin, men det du beskriver skulle man kanskje tro man kjente? TS Anonymkode: e1138...928 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #18 Skrevet 23. august 2018 Den smakte ok sa du. Så da ville jeg tatt den til middagen Anonymkode: 7f900...067 1
Gjest Overrasket Skrevet 23. august 2018 #19 Skrevet 23. august 2018 Nei, basert på den lille informasjonen vil jeg si at alt ser normalt ut. Dersom en vin virkelig er objektivt sett dårlig lukter du det. Det med å smake på en vin for å fatslå om den er drikkendes er egentlig bare snobberi. Dersom vinen lukter vin er det bare å helle i et raust glass og nyte kvelden.
Donaldine Skrevet 23. august 2018 #20 Skrevet 23. august 2018 En korket vin smaker kjempevondt, også for en som ikke er vinkjenner. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå