AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #1 Skrevet 22. august 2018 Noen som har klaget inn til fylkesmannen på vedtak/beslutninger gjort av DPS? Eventuelt erfaringer med å plutselig bli skrevet ut uten forvarsel? Vil ikke gå i detalj inn på situasjonen det er snakk om, i korte trekk dreier det seg om en beslutning gjort i teamet på avdelingen om meg, som setter meg på bar bakke med behandling og oppfølging jeg virkelig trenger. Er diagnostisert og ventet på behandlingsopplegg. Setter pris på alle råd, erfaringer, og tips. Anonymkode: 2cf27...bed
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #2 Skrevet 22. august 2018 Akkurat det samme skjedde meg, klage ble sendt og F.m. mente jeg skulle ha et møte med dps for å bli enige! Det var helt jævlig - satt der alene med 3 fra dps, som ikke var enog med meg, så jeg orket ikke mer etter dette! Anonymkode: a465b...a0a
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #3 Skrevet 22. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Akkurat det samme skjedde meg, klage ble sendt og F.m. mente jeg skulle ha et møte med dps for å bli enige! Det var helt jævlig - satt der alene med 3 fra dps, som ikke var enog med meg, så jeg orket ikke mer etter dette! Anonymkode: a465b...a0a Jeg forstår ikke hvordan de ser det som forsvarlig å drive sånn med folks helse. Med en somatisk lidelse hadde nok pipa hatt en annen låt. Lang prosess? Hvordan endte det opp for deg? Jeg er veldig heldig som har en støttende fastlege som står i det med meg, men likevel føles det som en ensom kamp. En kamp som ikke burde vært nødvendig. Anonymkode: 2cf27...bed
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #4 Skrevet 22. august 2018 Er mange drittfolk som jobber på DPS. Kjenner ei som ble utestengt på livstid fra den "institusjonen" fordi hun var så frimodig å klage. Anonymkode: fe478...90b
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #5 Skrevet 22. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er mange drittfolk som jobber på DPS. Kjenner ei som ble utestengt på livstid fra den "institusjonen" fordi hun var så frimodig å klage. Anonymkode: fe478...90b Jeg blir overrasket gang på gang over hvordan jeg selv og andre blir behandlet. Dessverre overrasker det meg ikke at de kan finne på å utestenge noen på den måten. Selv hadde jeg nettopp fått bygget opp tillit til en veldig trivelig psykolog da denne beskjeden kom. Det kjempes med nebb og klør for sub par oppfølging. Anonymkode: 2cf27...bed
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #6 Skrevet 23. august 2018 Er midt i en veldig lik sak som din nå. Har blitt "kastet ut" og klagde først til DPS. Fikk et møte med to menn jeg aldri hadde sett før, der begge var uenige med meg og lite villige til å høre. Klagen er nå sendt videre, men har ikke hørt noe enda. Helt grusomt hele greia, jeg er så syk at jeg ikke fungerer på noen måte, men de mener jeg skal ha den ENE behandlingen ellers får jeg ingen. Anonymkode: c4a30...312
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #7 Skrevet 23. august 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som har klaget inn til fylkesmannen på vedtak/beslutninger gjort av DPS? Eventuelt erfaringer med å plutselig bli skrevet ut uten forvarsel? Vil ikke gå i detalj inn på situasjonen det er snakk om, i korte trekk dreier det seg om en beslutning gjort i teamet på avdelingen om meg, som setter meg på bar bakke med behandling og oppfølging jeg virkelig trenger. Er diagnostisert og ventet på behandlingsopplegg. Setter pris på alle råd, erfaringer, og tips. Anonymkode: 2cf27...bed Hvilken diagnose har du? Har du en diagnose som medfører at du ikke er behandlingsmottakelig eller der du må ha siste ordet og full kontroll på alt? Når teamet har tatt en avgjørelse i felleskskap så bør du akseptere avgjørelsen og slutte med å tro du bestemmer og kan overprøve alt og alle. Anonymkode: de852...178 5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #8 Skrevet 23. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvilken diagnose har du? Har du en diagnose som medfører at du ikke er behandlingsmottakelig eller der du må ha siste ordet og full kontroll på alt? Når teamet har tatt en avgjørelse i felleskskap så bør du akseptere avgjørelsen og slutte med å tro du bestemmer og kan overprøve alt og alle. Anonymkode: de852...178 Dette var ganske ufølsomt skrevet. Om TS er faktisk syk er det ikke forsvarlig å kutte all hjelp, uansett hvor mange "team" som har sagt det. Som du leser har hun fastlegen på sin side, så helt svart/hvitt er det ikke. Anonymkode: c4a30...312 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #9 Skrevet 23. august 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var ganske ufølsomt skrevet. Om TS er faktisk syk er det ikke forsvarlig å kutte all hjelp, uansett hvor mange "team" som har sagt det. Som du leser har hun fastlegen på sin side, så helt svart/hvitt er det ikke. Anonymkode: c4a30...312 Når et hrlt behanflingsteam har sagt sitt, og ts er skrevet ut, så er der neppe noe å klage på eller å få medhold i en klage på. Det bør både ts og du se? Anonymkode: de852...178 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #10 Skrevet 23. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når et hrlt behanflingsteam har sagt sitt, og ts er skrevet ut, så er der neppe noe å klage på eller å få medhold i en klage på. Det bør både ts og du se? Anonymkode: de852...178 Med den logikken kunne man jo kuttet ut absolutt alle klager- fordi noen personer allerede har bestemt utfallet. Men det er ikke slik det fungerer. TS har all rett til å klage om hun føler seg urettferdig behandlet. Anonymkode: c4a30...312 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #11 Skrevet 23. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken diagnose har du? Har du en diagnose som medfører at du ikke er behandlingsmottakelig eller der du må ha siste ordet og full kontroll på alt? Når teamet har tatt en avgjørelse i felleskskap så bør du akseptere avgjørelsen og slutte med å tro du bestemmer og kan overprøve alt og alle. Anonymkode: de852...178 Hvilke diagnoser jeg har er vel strengt tatt ikke relevant i forhold til det jeg spør om. Og antydningene du gjør om hvordan jeg er som menneske og min tilstand er bare unødvendige. Både jeg, de rundt meg og min fastlege vet at jeg trenger behandling for å bli frisk, noe jeg er tydelig på i innlegget mitt. Om du ikke har relevante svar til det jeg spør om og bare ønsker å være ufin, tenker jeg at du kan la vær å skrive i tråden. Anonymkode: 2cf27...bed 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #12 Skrevet 23. august 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var ganske ufølsomt skrevet. Om TS er faktisk syk er det ikke forsvarlig å kutte all hjelp, uansett hvor mange "team" som har sagt det. Som du leser har hun fastlegen på sin side, så helt svart/hvitt er det ikke. Anonymkode: c4a30...312 Takk. Folk kan forsåvidt tro hva de vil. Jeg kjenner meg selv, min situasjon og mitt eget hode. Avsporinger som går på hvordan jeg muligens oppfører meg eller er mot de jeg møter i helsevesenet er irrelevant. Blir helt paff av hva folk får seg til å skrive. Anonymkode: 2cf27...bed 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #13 Skrevet 23. august 2018 Hvorfor blir dere utestengt og "kastet på dør" ? Er det fordi dem mener dere ikke er syke nok? Bare lurer. Aldri opplevd noe lignende, har flere traumerelaterte diagnoser, angst og ADHD. De har alltid tatt meg imot med åpne armer, vært i systemet siden jeg var 1 år gammel ca. (pga barnevern etc). Anonymkode: 574f1...65a
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #14 Skrevet 23. august 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er midt i en veldig lik sak som din nå. Har blitt "kastet ut" og klagde først til DPS. Fikk et møte med to menn jeg aldri hadde sett før, der begge var uenige med meg og lite villige til å høre. Klagen er nå sendt videre, men har ikke hørt noe enda. Helt grusomt hele greia, jeg er så syk at jeg ikke fungerer på noen måte, men de mener jeg skal ha den ENE behandlingen ellers får jeg ingen. Anonymkode: c4a30...312 Så trist å høre at du må kjempe en sånn kamp ❤️ lykke til med alt du har å styre med, og ta vare på deg selv! Anonymkode: 2cf27...bed
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #15 Skrevet 23. august 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er midt i en veldig lik sak som din nå. Har blitt "kastet ut" og klagde først til DPS. Fikk et møte med to menn jeg aldri hadde sett før, der begge var uenige med meg og lite villige til å høre. Klagen er nå sendt videre, men har ikke hørt noe enda. Helt grusomt hele greia, jeg er så syk at jeg ikke fungerer på noen måte, men de mener jeg skal ha den ENE behandlingen ellers får jeg ingen. Anonymkode: c4a30...312 Trist å høre, men er det ikke bra nok med den behandlingen de som er profesjonelle mener du trenger? Hvorfor vil du ikke ha den? Du burde heller gå privat, der kan man få all hjelpen man trenger. Gikk 1 år til en privat psykoterapaut, fikk mer ut av det ene året enn hele "livet" jeg har vært på DPS. Så det anbefales virkelig. Anonymkode: 574f1...65a 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #16 Skrevet 23. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor blir dere utestengt og "kastet på dør" ? Er det fordi dem mener dere ikke er syke nok? Bare lurer. Aldri opplevd noe lignende, har flere traumerelaterte diagnoser, angst og ADHD. De har alltid tatt meg imot med åpne armer, vært i systemet siden jeg var 1 år gammel ca. (pga barnevern etc). Anonymkode: 574f1...65a Dette er såpass nytt for meg fortsatt at jeg ikke er helt sikker på hva hele grunnen er. Og jo, jeg er syk nok. Det handler både om å ikke bli trodd, hørt, eller inkludert i hva som blir skjebnen til den psykiske helsen min. Såvidt jeg vet er det terapiformen på avdelingen jeg var på de mener ikke passer for meg, fordi jeg slet med å stå i den under en depressiv episode. Jeg har uttrykt for psykolog flere ganger i ettertid at jeg er motivert og ønsker behandlingen. Hva som skjer og hva som blir sagt over mitt hode, har jeg enda ikke fått innsyn i. Anonymkode: 2cf27...bed
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #17 Skrevet 23. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er såpass nytt for meg fortsatt at jeg ikke er helt sikker på hva hele grunnen er. Og jo, jeg er syk nok. Det handler både om å ikke bli trodd, hørt, eller inkludert i hva som blir skjebnen til den psykiske helsen min. Såvidt jeg vet er det terapiformen på avdelingen jeg var på de mener ikke passer for meg, fordi jeg slet med å stå i den under en depressiv episode. Jeg har uttrykt for psykolog flere ganger i ettertid at jeg er motivert og ønsker behandlingen. Hva som skjer og hva som blir sagt over mitt hode, har jeg enda ikke fått innsyn i. Anonymkode: 2cf27...bed Merkelig at du ikke får innsyn, men husk at du har rettigheter. Du kan be DPS sende ALLE papirer som handler om deg, og da får du det i postet. Du har 110% krav på alt av papirer om deg, så hadde jeg vært i din situasjon ville jeg ringt og spurt om jounalen, evt må du sende brev til dem hvor du skriver at navn, fødselsnummer og hva du krever av papirer. Dette er ikke noe man blir informert om av systemet. Hvis det var en form for gruppebehandling så forstår jeg at du eventuelt blir "kastet ut" av den gruppa, der trenger alle stabilitet. Hvis en ikke er sterk nok psykisk til å delta så får du ikke lov å være i gruppa lengre, så det er jo til hensyn av andre pasienter etc. Håper det ordner seg for deg, hadde vurdert privat psykolog om jeg var deg. Har gått privat selv og fikk mye mer utbytte av det Anonymkode: 574f1...65a 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #18 Skrevet 23. august 2018 Men hvorfor fortsette å sloss med dps, det finnes bedre alternativer. Be fastlegen søke deg til noe annet behandlings opphold som modum, viken eller lignende. Anonymkode: 65aa3...043 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #19 Skrevet 23. august 2018 Tusen takk for svar! 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merkelig at du ikke får innsyn, men husk at du har rettigheter. Du kan be DPS sende ALLE papirer som handler om deg, og da får du det i postet. Du har 110% krav på alt av papirer om deg, så hadde jeg vært i din situasjon ville jeg ringt og spurt om jounalen, evt må du sende brev til dem hvor du skriver at navn, fødselsnummer og hva du krever av papirer. Dette er ikke noe man blir informert om av systemet. Hvis det var en form for gruppebehandling så forstår jeg at du eventuelt blir "kastet ut" av den gruppa, der trenger alle stabilitet. Hvis en ikke er sterk nok psykisk til å delta så får du ikke lov å være i gruppa lengre, så det er jo til hensyn av andre pasienter etc. Håper det ordner seg for deg, hadde vurdert privat psykolog om jeg var deg. Har gått privat selv og fikk mye mer utbytte av det Anonymkode: 574f1...65a Jeg vurderer privat, så absolutt. Skal be om de tingene du nevner, og stå på mitt. Om ikke en eventuell klage fører frem, så lærer jeg kanskje noe likevel! Jeg var enda ikke i en gruppe, som jeg forstår det var vurderingen at jeg ikke passer i gruppe, noe jeg ikke forstår. Mye å nøste opp i her! 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor fortsette å sloss med dps, det finnes bedre alternativer. Be fastlegen søke deg til noe annet behandlings opphold som modum, viken eller lignende. Anonymkode: 65aa3...043 Det er helt sant. Jeg skal undersøke andre alternativer, har hørt veldig mye bra om Modum. Takk igjen for svar! Anonymkode: 2cf27...bed
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #20 Skrevet 23. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Trist å høre, men er det ikke bra nok med den behandlingen de som er profesjonelle mener du trenger? Hvorfor vil du ikke ha den? Du burde heller gå privat, der kan man få all hjelpen man trenger. Gikk 1 år til en privat psykoterapaut, fikk mer ut av det ene året enn hele "livet" jeg har vært på DPS. Så det anbefales virkelig. Anonymkode: 574f1...65a Siden jeg ikke er TS vil jeg ikke kuppe tråden unødig, men siden du spør så vil jeg gjerne svare. Behandlingen de tilbyr er jeg for syk og svak til å klare å ta i mot, behandlingen jeg var godt i gang med og som jeg responderte godt på vil de ikke gi folk mer (ikke bare meg, altså) Å gå til privat psykolog har jeg ikke råd til, da jeg er på AAP. Anonymkode: c4a30...312
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå