Gå til innhold

Problemer med barnefar..trener råd!


Kr88

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Kr88 skrev:

Jeg skal på familievernkontoret på mandag og gruer meg..barnefar har en form for læringsvansker, ved tidligere møter så har han tatt alt som kritikk og blitt fly forbanna for å si det rett ut. Han har samvær kun en helg i mnd + 4 timer en dag, og sønnen min er 11 år. Det ble slutt mellom oss for 10,5 år siden. 

Barnefar har en knøtt liten hybel, et lite bad, et lite kjøkken og en liten stue med plass til en 1.20 seng, TV, bord og en godstol. 

Sønnen min synes ikke noe om å dele seng med sin pappa lenger, og det plager han at far ser på TV etter at han har lagt seg. Vet det ikke er noen lov som sier at barn må ha eget soverom, men det må da vel være en lov ang senger? I hvert fall når dem har nådd en viss alder? Noen som vet?

 

Dette er et leit utgangspunkt. Mannen virker ha store utfordringer. Det er typisk at han blir sint når det går han  imot. Ut fra det han forstår kan det i hans verden være katastrofe. Vi vet ikke grunnen til den voldsomme reaksjonen. 

Jeg tenker noen bør forklare han dette på tomannshånd uten deg tilstede. Når en forstår det går imot, men ikke alt. Da kan oppfatte feil. Med utfordringer som du forteller kan det fort bli feil. Stressnivået øker for konsekvensene og da kommer sinne. Det er helt sikkert en naturlig forklaring. 

Jeg synes forøvrig du har valgt feil overskrift for er fint innlegg. Det hyggelig er at du  ønsker barnet óg far skal være sammen. Det er et bra utgangspunkt. 

Alderen på sønnen gjør at han setter materielle krav til far. Han er i yngste laget til å forstå fars utfordringer I hverdagen. Dette er en naturlig reaksjon 

Jeg vil tro han skjønner mer ved 15 års alderen. Det derfor leit om samvær opphører nå. Det ville trolig vært bra om det forsatte og ikke stoppet opp nå. 

Stor klem :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...