Gå til innhold

Problemer med barnefar..trener råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på familievernkontoret på mandag og gruer meg..barnefar har en form for læringsvansker, ved tidligere møter så har han tatt alt som kritikk og blitt fly forbanna for å si det rett ut. Han har samvær kun en helg i mnd + 4 timer en dag, og sønnen min er 11 år. Det ble slutt mellom oss for 10,5 år siden. 

Barnefar har en knøtt liten hybel, et lite bad, et lite kjøkken og en liten stue med plass til en 1.20 seng, TV, bord og en godstol. 

Sønnen min synes ikke noe om å dele seng med sin pappa lenger, og det plager han at far ser på TV etter at han har lagt seg. Vet det ikke er noen lov som sier at barn må ha eget soverom, men det må da vel være en lov ang senger? I hvert fall når dem har nådd en viss alder? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette der ville jeg ALDRI ha latt min snart tenåring være med på.  Hvis faren ikke klarer å ha, i det minste, egen seng til barna trenger ikke sønnen å overnatte der.  Da kan han like bare se han på dagtid da. 

Anonymkode: f5181...7fc

• Liker 4
Skrevet

Jeg vil ikke gå med på det jeg heller, men jeg kan ikke bare komme der å si at det her syns jeg ikke er greit, nå får du ikke ha sønnen din mer....

Det skal ganske mye til å ta fra en far samværet. Grunnen til at han har så lite nå er fordi familievernkontoret ville anmelde han til barnevernet for omsorgssvikt etter at han hadde sønnen vår i 14 dager og ikke klarte å ta vare på han..

Skrevet

Det er ingen «lov» med hensyn til seng,  nei. Men barnets ønsker skal selvsagt respekteres!

Hva med å kjøpe en oppblåsbar madrass på CO? Løser det noe?

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Rotemor skrev:

Det er ingen «lov» med hensyn til seng,  nei. Men barnets ønsker skal selvsagt respekteres!

Nei dessverre, det er rett og slett ikke plass..men kanskje køyeseng hadde vært noe! Takk!

Gjest BearMama
Skrevet

Et så stort barn skal selvsagt ikke tvinges til å sove i samme seng som forelderen. Her hadde jeg krevd at far enten hadde fikset en løsning eller bedret bosituasjonen eller så hadde barnet hatt sin rett til å ikke overnatte lenger. Det vil garantert både barnevern og fvk være enig i når for faktisk ikke kan tilby barnet et eget sted å sove. 

Når han fyller 12 så har han rett til medbestemmelse vedrørende samvær. 

Skrevet

DETTE innlegget skal jeg referer til hver gang jeg leser tråder om at far ikke trenger samme størrelse på boligen fordi barnet ikke bor der så mye..

Om boligen er grunnen til at du holder igjen samvær er du HELT urimelig.

moren til bonusbarnet mitt hadde 4 barn og 3 soverom i leiligheten. Datteren på 7sov i senga hennes burde hun mistet hovedomsorgen ?

hun hadde først et hus, men greide ikke å holde det. - så med barn på 16,11, 9 og 7 valgte hun å kjøpe en leilighet med tre soverom..

Anonymkode: 2964a...aad

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DETTE innlegget skal jeg referer til hver gang jeg leser tråder om at far ikke trenger samme størrelse på boligen fordi barnet ikke bor der så mye..

moren til bonusbarnet mitt hadde 4 barn og 3 soverom i leiligheten. Datteren på 7sov i senga hennes burde hun mistet hovedomsorgen ?

hun hadde først et hus, men greide ikke å holde det. - så med barn på 16,11, 9 og 7 valgte hun å kjøpe en leilighet med tre soverom..

Men det er forskjell på et barn på 7 og et barn på 11. 

Hadde denne 7 åringen uttrykt ubehaged deling av seng? 

Og om det var 3 soverom kunne de vel løst det med madrass på gulvet ? I hybelen i denne tråden er det ikke plass til madrass på gulv skriver Ts. 

Anonymkode: 01401...a9b

• Liker 5
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er også stor forskjell å dele seng hvis senga er vanlig dobbeltseng kontra 120. Og i ditt eksempel med tre soverom så kunne vel barna sovet to på hvert rom hvis en av dem ikke ville dele med moren. Disse situasjonene er ikke sammenlignbare slik jeg ser det. 

Anonymkode: 952e9...9e3

• Liker 7
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke lest tråden eller?

Jeg skriver jo at familievernkontoret ville anmelde han for omsorgssvikt, DERFOR har han så lite samvær! Og den gangen hadde det ingenting med sengeplass å gjøre. 

Det er veldig mange grunner til at vi skal på møte med familievernkontoret, men det med sengeplass bekymrer meg mest akkurat fordi sønnen min ikke vil dele seng. 

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det står du jo fritt til.

Lykke til med å få støtte med dette eksempelet i rygggen!  :rolleyes:

• Liker 5
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hei smarting- stor forskjell på et barn som er 7 og en gutt som er 11 snart 12.  I tillegg om hun hadde 3 soverom hadde hun faktisk plass til seng til barnet på 7, men valgt å la dette barnet sove i samme seng.  Så, dette kan ikke sammenlignes. Jeg ville ha sagt AKKURAT det samme om dette var mor og - bryr meg ikke om det er mor eller far, så store barn skal ikke tvinges til å må sove i sammen seng.  

• Liker 6
Skrevet
1 hour ago, Kr88 said:

Har du ikke lest tråden eller?

Jeg skriver jo at familievernkontoret ville anmelde han for omsorgssvikt, DERFOR har han så lite samvær! Og den gangen hadde det ingenting med sengeplass å gjøre. 

Det er veldig mange grunner til at vi skal på møte med familievernkontoret, men det med sengeplass bekymrer meg mest akkurat fordi sønnen min ikke vil dele seng. 

Ikke høre med den AB bruker- nok en bitter mann som har hatt veldig lite å gjøre med sine egne barn og vil skylde på andre.  

Ta dette opp med ALLE du kan - køyeseng kan være løsningen her, hvis dette er eneste grunn at sønnen vil ikke ditt.  

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke høre med den AB bruker- nok en bitter mann som har hatt veldig lite å gjøre med sine egne barn og vil skylde på andre.  

Ta dette opp med ALLE du kan - køyeseng kan være løsningen her, hvis dette er eneste grunn at sønnen vil ikke ditt.  

Takk☺️

Det er jo flere ting som må på plass for at samværet skal være bra, jeg er ute etter å finne en løsning. Jeg vil at sønnen min skal ha kontakt med faren sin. Men da må det skje noen endringer, og køyeseng kan være en endring i riktig retning

• Liker 2
Skrevet

Om du ha penge nok ville jeg ha tilbyd å kjøpe en god brukt en på finn for han da.  Sikkert går over litt bedre om det er ikke han som betaler.  Synes du er snill som vil at barnet skal fortsatt ha kontakt med far, men samtidig er nok litt frustrert at han har det ikke helt godt der heller.  En stor seng i seg selv ville ikke vært så stor problem- men 120 er ikke stort, så skjønner at han har begynt å reagere på det! 

Skrevet
1 time siden, Kr88 skrev:

Takk☺️

Det er jo flere ting som må på plass for at samværet skal være bra, jeg er ute etter å finne en løsning. Jeg vil at sønnen min skal ha kontakt med faren sin. Men da må det skje noen endringer, og køyeseng kan være en endring i riktig retning

Det kan virke som om det er for trangt for sønnen din uansett. Altså at det føles for tett innpå?

En køyeseng vil jo gi han et lite frirom der han kan ha tingene sine, så det kan hjelpe. Jeg ville likevel vært var på om det ikke bare er sovingen som er problemet. Kan han ha samvær et annet sted? Hos foreldre, søsken e.l? Eller er det bare en brannfakkel hvis det kommer fra deg.

Uansett så et det viktig at du er på parti med sønnen din. Lykke til!

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Rotemor skrev:

Det kan virke som om det er for trangt for sønnen din uansett. Altså at det føles for tett innpå?

En køyeseng vil jo gi han et lite frirom der han kan ha tingene sine, så det kan hjelpe. Jeg ville likevel vært var på om det ikke bare er sovingen som er problemet. Kan han ha samvær et annet sted? Hos foreldre, søsken e.l? Eller er det bare en brannfakkel hvis det kommer fra deg.

Uansett så et det viktig at du er på parti med sønnen din. Lykke til!

Jeg skal prate med sønnen min før jeg foreslår køyeseng til barnefar.

De er ganske ofte på besøk hos broren hans. Men da er han ikke sammen med sønnen..drikker mye og overlater ansvaret til andre.

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Kr88 said:

De er ganske ofte på besøk hos broren hans. Men da er han ikke sammen med sønnen..drikker mye og overlater ansvaret til andre.

Dette er noe helt annet.  Hvis han klarer ikke å være edru de få dager han har sønnen sin er han ikke egnet for samvær imo. 

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, Rotemor skrev:

Jeg synes du har et godt forslag. Poeng.

Skrevet

Køyeseng hjelper jo litt. Men du sier også at sønnen ikke får sove pga faren ser på TV. Kan han ikke bruke headset da? Og snu skjermen slik at ikke lyset er så synlig? Evt la være å se TV på kvelden de få kveldene det er snakk om. 

Det bør også være mulig å få tak i en leilighet som er bittelitt større eller mer praktisk, uten at det koster en formue. 

Klarer ikke faren å få til noen av disse små tiltakene, så er han kanskje ikke egnet som far som skal ha sønnen på overnatting (akkurat nå). 

Nå ser jeg bort fra det andre du har fortalt om hans mulige manglende omsorgsevne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...