Gå til innhold

Lovleg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liker den til nå!

Anonymkode: dff51...13f

Jeg også! Hittil kan jeg kjenne meg litt igjen noen ganger også. 

Hun som spiller Gunnhild ser så kjent ut, vet du om hun har spilt i noe annet? 

Anonymkode: 11391...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sett første episode av den nye serien av "lovleg" som er den nye serien om bygdeungdom på videregående. Serien virker kjempebra , og jeg syntes den slår SKAM. flere som har sett?

Anonymkode: d32c7...d65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg diggar den, men eg har gått på skulen der for noken år sidan og budd på hybel der, så eg er ikkje heilt nøytral... Mykje som er autentisk, t.d. møttes ein av og til på fest på den holmen/badeplassen dei filma den første festen frå! Og det huset Gunnhold bur i, kjent som Gulehuset (berre at det i serien er kvitt og kjent som kvitehuset), har husa mange festar i virkelegheita.

Veldig mykje morsomme stereotypar også. Sara, som sjølvsagt går drama er skikkeleg dramatype. Fargar håret blått og tørr å skille seg ut i klesstilen, veldig fargerik og framtredande. Det var slik det var då eg gjekk der! Han som går musikk er sjølvsagt skikkeleg spesiell, også har du Peter som går idrett, som er skikkeleg idrettsmann og held seg unna alkohol og litt malplassert blant drama og musikkelevar :P 

Synest skuespelarane er flinke, og synest det er morsomt at dei har så mykje typiske stadnamn frå området. I tillegg veldig bra handling så langt! Eg e spent på korleis dette utviklar seg!


Eg synest også det er ekstremt bra at serien er teksta på nynorsk, forventa nesten at dei skulle prøve å tekste det til bokmål for å gjere det meir allmenn, så eg blei positivt overraska.. (I episoden som er sydd heilt saman, ikkje dei små klippa..)

Anonymkode: aa6e2...3ef

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg startet i går kveld. Så alt fra start på nett. 

Første reaksjon:   Wow.  Det er annerledes og jeg liker det godt.  Jeg er allerede glad i Gunhild kjenner jeg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eg diggar den, men eg har gått på skulen der for noken år sidan og budd på hybel der, så eg er ikkje heilt nøytral... Mykje som er autentisk, t.d. møttes ein av og til på fest på den holmen/badeplassen dei filma den første festen frå! Og det huset Gunnhold bur i, kjent som Gulehuset (berre at det i serien er kvitt og kjent som kvitehuset), har husa mange festar i virkelegheita.

Veldig mykje morsomme stereotypar også. Sara, som sjølvsagt går drama er skikkeleg dramatype. Fargar håret blått og tørr å skille seg ut i klesstilen, veldig fargerik og framtredande. Det var slik det var då eg gjekk der! Han som går musikk er sjølvsagt skikkeleg spesiell, også har du Peter som går idrett, som er skikkeleg idrettsmann og held seg unna alkohol og litt malplassert blant drama og musikkelevar :P 

Synest skuespelarane er flinke, og synest det er morsomt at dei har så mykje typiske stadnamn frå området. I tillegg veldig bra handling så langt! Eg e spent på korleis dette utviklar seg!


Eg synest også det er ekstremt bra at serien er teksta på nynorsk, forventa nesten at dei skulle prøve å tekste det til bokmål for å gjere det meir allmenn, så eg blei positivt overraska.. (I episoden som er sydd heilt saman, ikkje dei små klippa..)

Anonymkode: aa6e2...3ef

Så Kult :) hvor gammel er du ?  

Anonymkode: d32c7...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett første episode. Hva synes vi? 

Jeg begynte med å synes det var litt krampeaktig og pinlig, men fikk sympati for hovedpersonen mot slutten av episoden og hadde lett binget et par episoder til om de var ute. 

 

Anonymkode: ed6f7...75c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så Kult :) hvor gammel er du ?  

Anonymkode: d32c7...d65

90-modell, gjekk ut av VGS i 09. Gjekk på Firda rundt samme tid som som manusforfattaren ser eg :) 

Anonymkode: aa6e2...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker serien veldig godt så langt.  Gleder meg til å se mer! 

Anonymkode: 03d8e...8cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett 1 episode. Flat og dårlig humor. Uengasjerende, enkle stereotyper av mennesker. Noe av det verste jeg har sett i det siste

Anonymkode: 0af77...c88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har sett 1 episode. Flat og dårlig humor. Uengasjerende, enkle stereotyper av mennesker. Noe av det verste jeg har sett i det siste

Anonymkode: 0af77...c88

Ikke for å kritisere kritikken, for jeg er enig i deler av kritikken, spesielt til starten, men synes det tok seg opp. 

Om du tillater, kan jeg spørre om hvor gammel du er? 

Anonymkode: 0bca8...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ikke for å kritisere kritikken, for jeg er enig i deler av kritikken, spesielt til starten, men synes det tok seg opp. 

Om du tillater, kan jeg spørre om hvor gammel du er? 

Anonymkode: 0bca8...f6c

Ikke i aldersgruppen, men om vi skal ta aldersgruppe inn i bilde, så ville jeg sagt at den humoren var for kanskje de rundt 12 år. Det finnes bra og underholdende serier for barn som ikke har så dårlig humor og premiss. Spongebob squarepants for eks. Man må ikke lage elendig humorprogrammer når man retter seg mot barn

Anonymkode: 0af77...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg faktisk igjen på mange måter, fra da jeg begynte på videregående. Synes dette var en glimrende serie, sålangt. 

-Men nå liker jeg litt snåle serier. 

Når det gjelder stereotypier, så er dessverre de fleste av oss litt stereotypiske og kanskje mest i akkurat den alderen hvor vi enda leter etter oss selv. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, absinthia said:

Jeg kjenner meg faktisk igjen på mange måter, fra da jeg begynte på videregående. Synes dette var en glimrende serie, sålangt. 

-Men nå liker jeg litt snåle serier. 

Når det gjelder stereotypier, så er dessverre de fleste av oss litt stereotypiske og kanskje mest i akkurat den alderen hvor vi enda leter etter oss selv. 

Stereotyper kan være gode og blir brukt på en bra måte, for eks om man drar frem særegenheter i dem som man sjeldent eller aldri ser. Dessverre er bruken av stereotyper i denne serien generiske og dårlige

Anonymkode: 0af77...c88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så klein hun Gunhild er. Tror ikke at jeg kommer til å se mer.

Anonymkode: 93d0c...a3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker serien godt hittil! Er selv 92-modell og synes serien ikke bare er for yngre, synes det så langt er godt laget. Kjenner meg også igjen fra da jeg selv gikk/startet på vgs. 

Anonymkode: 11391...780

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at de viser livet på et mindre sted som Sandane. Kommer til å følge med videre :)

Anonymkode: cd8ff...4c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...