AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #1 Skrevet 22. august 2018 Jeg har tenkt til å ta hpv vaksinen, men jeg har hatt kjønsvorter, har hatt utbrudd et par ganger for ca 3-4 år siden og har fått et par stykker nå åppå venusberget eller hva det enn heter. Det vil jo si at jeg allerede har hpv viruset i kroppen?? Vil det da være unødvendig å ta vaksinen? Anonymkode: 87906...571
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #2 Skrevet 22. august 2018 Ja, da har du viruset i kroppen, så du vil jo ikke kunne vaksineres. Det finnes ulike varianter av HPV, så du kan evt. vaksineres mot de du ikke har. Men hvor mye utbytte du har av det er jeg usikker på. Du får spørre fastlegen. Anonymkode: 2a725...7c0
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #3 Skrevet 22. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, da har du viruset i kroppen, så du vil jo ikke kunne vaksineres. Det finnes ulike varianter av HPV, så du kan evt. vaksineres mot de du ikke har. Men hvor mye utbytte du har av det er jeg usikker på. Du får spørre fastlegen. Anonymkode: 2a725...7c0 Men jeg har hørt at omtrent alle har viruset i kroppen, bare at det er tilfeldig om du får utbrudd eller ikke... akkurat som herpes. er vaksinen egentlig nyttesløs da ? Anonymkode: 87906...571
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #4 Skrevet 22. august 2018 Jeg ville kanskje søkt svar på andre sier enn KG. Som for eksempel FHI som faktisk har greie på dette. "Vaksinen kan tas av kvinner som har en HPV-infeksjon, men kurerer ikke en pågående infeksjon. Vaksinen beskytter mot to typer HPV. Hvis du er smittet mot den ene typen HPV så kan vaksinen beskytte mot den andre typen." https://www.fhi.no/sv/vaksine/hpv/hpv-vaksine-til-unge-kvinner/hpv-vaksine/ Så vidt jeg vet beskytter ikke vaksinen mot kjønnsvorter, så du har nok en annen type HPV enn vaksinen beskytter mot. Derfor bør du ta vaksinen for å være beskyttet mot varianten av HPV som gir kreft. Anonymkode: 7a4bd...166
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå