AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #1 Skrevet 22. august 2018 Tanker? Foruten kcal inntak, er det noe som er dårlig med druer? Har lest meg opp og virker som en sunn frukt med flere fordeler. Men er det bra å spise det? Mye sukker? Anonymkode: b82f4...c96
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #2 Skrevet 22. august 2018 Som alt annet, spis med måte Anonymkode: 7684e...3fa 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #3 Skrevet 22. august 2018 Det er mye sukker i druer, ja. Det er nok ikke spesielt sunt å spise en pakke druer hver dag. Anonymkode: 88ae9...899
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #4 Skrevet 22. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er mye sukker i druer, ja. Det er nok ikke spesielt sunt å spise en pakke druer hver dag. Anonymkode: 88ae9...899 Er det ikke sunt fruktsukker? Anonymkode: b82f4...c96
T-Rex Skrevet 22. august 2018 #5 Skrevet 22. august 2018 Som med alle andre matvarer, kan du utvikle matintoleranse om det spises daglig (i noen mengder å snakke om). Druer inneholder antioksydanter, som regnes som sunt. Mest antioksydanter har de blå druene. Spisedruer har et høyt innhold av karbohydrater, så det er ikke noe for lavkarbofolket.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #6 Skrevet 22. august 2018 13 minutter siden, T-Rex skrev: Som med alle andre matvarer, kan du utvikle matintoleranse om det spises daglig (i noen mengder å snakke om). Druer inneholder antioksydanter, som regnes som sunt. Mest antioksydanter har de blå druene. Spisedruer har et høyt innhold av karbohydrater, så det er ikke noe for lavkarbofolket. Må man ikke ha i seg endel karbs ila dagen? 200 grams dagen for en mann. En halv boks har ca 35 gram karbs. Anonymkode: b82f4...c96
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #7 Skrevet 22. august 2018 Druer er fruktens godis. Selv om druesukker er sunnere enn sukker, så er det enda sukker. Så druer er helgkos her. Anonymkode: b82ee...f64 1
T-Rex Skrevet 22. august 2018 #8 Skrevet 22. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Må man ikke ha i seg endel karbs ila dagen? 200 grams dagen for en mann. En halv boks har ca 35 gram karbs. Anonymkode: b82f4...c96 Jeg er ytterst forsiktig når jeg beveger meg ut i avdelingen kostholdsreligion. Men mitt råd, etter å ha slitt med matintoleranser, er at du ikke spiser druer daglig. Helst bare 2-3 ganger i uka. Det er et høyst ukvalifisert råd, som kun er basert på egne erfaringer og en litt "slikke på fingeren og stikke den opp i lufta" ting. Altså akkurat som det alle de andre kostholdstullingene driver med.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #9 Skrevet 22. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Må man ikke ha i seg endel karbs ila dagen? 200 grams dagen for en mann. En halv boks har ca 35 gram karbs. Anonymkode: b82f4...c96 Karbohydrater er faktisk det eneste makronæringsstoffet vi behøver 0 av om dagen. Anonymkode: cb66e...ed5 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #10 Skrevet 22. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Karbohydrater er faktisk det eneste makronæringsstoffet vi behøver 0 av om dagen. Anonymkode: cb66e...ed5 Ingen normale vil ha en dønn kjedelig matvei for å holde seg slank for andre sin del. Anonymkode: 9b2ad...70e 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #11 Skrevet 22. august 2018 http://mat-helse.no/2015/04/druer-hvor-sunt-er-det-egentlig/ Anonymkode: aabc2...40c
Jerry Lee Skrevet 22. august 2018 #13 Skrevet 22. august 2018 1 minutt siden, Meadow skrev: Må vel bli mye luft i magen? Du var raskere enn meg. Ja. Mange blir veldig oppblåste og "prompete" av druer. 1
T-Rex Skrevet 22. august 2018 #15 Skrevet 22. august 2018 (endret) 5 minutter siden, Meadow said: Må vel bli mye luft i magen? Kommer an på. Er bakteriefloraen i tarmene sunn, tåler du temmelig mye lettgjæret karbo før det blir luft i magen. Men så har du jo matintoleranse i tillegg, da. Dette er uansett ikke i nærheten av hva man opplever av luft i magen etter en bønnemiddag (og da snakker jeg ikke om hilsninger til ikkeeksisterende vesener). Endret 22. august 2018 av T-Rex
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #16 Skrevet 22. august 2018 Jeg blir veldig dårlig av druer. Får for rask stigning av blodsukker, med påfølgende krasj. Anonymkode: 9e471...dd9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #17 Skrevet 22. august 2018 Variasjon=ulike typer frukt, vil evig være det beste. Men det er neppe noe som skader deg, så lenge det ikke går på bekostning av ellers allsidig kosthold. Anonymkode: 77cd5...2a3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #18 Skrevet 22. august 2018 Druer er et bær. Det innholdet mye sukker. Bør ikke spises hver dag, og mye av gangen. I tillegg til høyt sukkerinnhold, har store mengder lakserende effekt. Anonymkode: 1c7aa...acc
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #19 Skrevet 22. august 2018 Rundt regna halvparten av sukkeret i druer er druesukker - som en som kjent bruker for å få en rask piff ellers. Så druer er av frukt og bær noenlunde ok for meg, som har fruktoseintoleranse. Det er forøvrig ikke noe som heter sunt sukker - sukker er sukker uansett hva slags. Eneste forskjellen med fruktose er at det må innom levera en tur, for å bli omgjort til en form som kroppen kan ta opp og bruke - dvs at blodsukkeret ikke stiger like brått. Men det er like fullt kalorier, ca tilsvarende som vanlig sukker. Men det smaker litt mindre søtt, så det er lett å bruke mer av det - for de som bruker fruktose som sukkerersttning i mat. Bruker en mye av det kan det i verste fall føre til fettlever. Og jo, en trenger karbohydrater i kosten - det en ikke trenger er rent sukker eller veldig søte frukter/bær. Mange av de viktigste fiberkildene våre, som grovt brød og grønnsaker har også karbohydrater. Så ang. druer - alt med måte. Spis en håndfull om dagen, null problem. Spis en pakke om dagen, så begynner det å bli litt vel mye sukker. Forøvrig - det gir ingen mening å si "bortsett fra kalorier" og så spørre om sukkerinnhold. De to henger nøye sammen. Men drit i alt jeg har sagt til nå - er egentlig beste rådet 😛 Ha heller fokus på å spise variert, og at maten skal ha næring. For mye av en ting blir sjeldent bra, selv om det i seg selv er sunt nok. Tenk bare på vann f.eks - beste tørstedrikken og sunt som bare det, men heller en nedpå for mye i løpet av en dag, så kan en både tape salter og næringsstoffer i blodet, og i verste fall dø av det.... Drukne innenfra nærmest. Så alt med måte. Tenk heller på fargerik mat! Har gjerne også høyt innhold av vitaminer og bra greier Anonymkode: 1a93d...acc
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #20 Skrevet 22. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tanker? Foruten kcal inntak, er det noe som er dårlig med druer? Har lest meg opp og virker som en sunn frukt med flere fordeler. Men er det bra å spise det? Mye sukker? Anonymkode: b82f4...c96 Der er du igjen. Har du ikke skjønt noe fremdeles? Sånne spørsmål hører IKKE hjemme under mat og drikke, men under kosthold. Og les deg litt opp, vær så snill. Anonymkode: 61347...8da 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå