Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2005 #1 Skrevet 13. mars 2005 Noen som vet hva man tjener sånn ca timesbetalt for å jobbe på et sykehjem som ufaglært hjelpepleier eller medarbeider innenfor andre hjem eller lignende?
Annie78 Skrevet 13. mars 2005 #2 Skrevet 13. mars 2005 Når jeg jobbet, fikk jeg i overkant av 100 kroner timen....men det var etter fylte 20 år og etter litt jobberfaring i dette yrket.... Kan hende det har gått litt opp nå, er et par år siden jeg jobbet med slikt sist... I tillegg er det tillegg i lønnen i helgene og kvelds/ nattillegg etter klokka fem på ettermiddagen.
Gjest Cerise Skrevet 13. mars 2005 #3 Skrevet 13. mars 2005 Når jeg begynte hadde jeg ingen relevant erfaring,da hadde jeg ca 103 i timen.
Catlin Skrevet 14. mars 2005 #4 Skrevet 14. mars 2005 Timelønn for ufaglærte på sykehjem er avhengig av hvor gammel du er. Er ikke helt sikker på hvor gammel du er når du får topplønn og hva den er. Dersom du jobber i Oslo, er kveldsvaktene litt bedre betalt enn i resten av landet. I Oslo er kveldstillegget 40 % av timelønn, i resten av landet er det et fast krone tillegg. Lørdag og søndagtillegget er et fast kronetillegg.
Leviin Skrevet 14. mars 2005 #5 Skrevet 14. mars 2005 Kveldstillegget er ikke det samme kronebeløpet uansett, ellers i landet heller. Det stiger i takt med grunnlønna. Feks assistent uten ansiennitet, med grunnlønn 190.000 får ca 23 kr i tillegg pr time. Jeg er hjelpepleier med grunnlønn 227.800 og kveldstillegget mitt er 32 kr eller noe slikt tror jeg.
nat26 Skrevet 14. mars 2005 #6 Skrevet 14. mars 2005 Jeg tjener 108 kr i timen,26kr i kveldstillegg og 23 kr helgetillegg.Når jeg begynte å jobbe der for 4 år siden tjente jeg 100 kr i timen
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2005 #7 Skrevet 14. mars 2005 Dette er litt utenfor tema, men er det lett eller vanskelig å få seg jobb som pleiesassistent på eldrehjem dersom man er ufaglært?
Gjest Cherie Skrevet 15. mars 2005 #8 Skrevet 15. mars 2005 Min erfaring er at det er rimelig ekelt å få seg jobb som ufaglært på et sykehjem. Men det er slett ikke sikkert at man får jobbe så mye, men er du interessert i å jobbe i helger er de som regel meget interessert ( i alle fall i de større byene). Nå er det sånn at man ikke kan få fast ansettelse, men går på kontrakter som vare to -tre mnd. Sistnevnte er heller ikke noe problem da de fornyer kontraktene med den største iver..om du først har fått foten innenfor og har noe der å gjøre
Annie78 Skrevet 15. mars 2005 #9 Skrevet 15. mars 2005 Dette er litt utenfor tema' date=' men er det lett eller vanskelig å få seg jobb som pleiesassistent på eldrehjem dersom man er ufaglært?[/quote'] Er ikke så vanskelig, men det kommer litt an på om sykehjemmet/ eldresenteret har nok faglærte eller erfarne pleiere som kan ta vaktene. Om du er interessert, vil jeg anbefale deg å begynne som sommervikar. Da jobber du litt mer en periode, og det er lettere å komme inn i jobben. Må sies at det er en krevende jobb, både psykisk og fysisk...
Cherie Skrevet 17. mars 2005 #10 Skrevet 17. mars 2005 Ja, det er ingen lek nei. Man har alt for dårlig tid og man kommer over de mest utrolige situasjoner.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 17. mars 2005 #11 Skrevet 17. mars 2005 Noen som vet hva man tjener sånn ca timesbetalt for å jobbe på et sykehjem som ufaglært hjelpepleier eller medarbeider innenfor andre hjem eller lignende? Assistentlønn på sykehjem ligger på rundt 105 kr timen uten tillegg. Helge-/kveldstillegg er rundt 25 kroner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå