Gå til innhold

Hva forventer dere av 4. klassingen din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva du forventer at hun/han husker på selv, hjemme og på skolen. Kom med så mye som mulig 😅 

Grunnen til at jeg spørr er at 8 åringen vår som har vært veldig pliktoppfyllende og flink, har bare begynt å surre og tulle. Oppfører seg ikke lenger på skolen, glemmer ting/beskjeder.  Vi har alltid vært veldig strenge og i sommer tenkte vi at nå kan vi slække litt på reglene men da sklei alt bare ut. 

Anonymkode: 88bc1...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en på 9 år. Forventer at hun kommer seg på skolen til riktig tid (vi går hjemmefra tidligere på morningen), at hun holder en viss orden på tingene sine, at hun gjør leksene sine, at hun husker/pakker gymtøy. At hun rydder opp når hun har spist. 

Hun var veldig surrete i starten av skoleåret i fjor, sullet rundt og gjorde ikke lekser før aktiviteter på ettermiddagen for eksempel. Med litt hjelp fra oss foreldrene gikk det seg til etter noen måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 8 åring går i 3. klasse nå (født i april), og han kan være ganske surrete på noen områder, når det gjelder å få med seg klær og ting hjem fra venner feks. Men det der følger ikke bare alder, det er personen også. Har to eldre barn, ene er surrete og glemsk fortsatt, andre har alltid hatt stålkontroll.

Men 8-åringen passer tiden og kommer seg på skolen i tide (i alle fall om vi husker å ta på han klokka..), og han gjør leksene med det samme han kommer hjem. Om han er hjemme før oss voksne så hender det han venter om det er noe han ikke forstår. Er ikke alltid søsknene gidder å hjelpe han. Han husker av og til å ta opp matboks og flaske fra sekken (tror han blir påminnet av søsken) På skolen er han vel en av de mest pliktoppfyllende tror jeg. Ellers er han ganske ryddig og flink, men trenger fortsatt en del påminnelser om ting han skal gjøre og huske ja.

Anonymkode: 2b94f...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min åtteåring er skoleflink og pliktoppfyllende når hun er på skolen, men veldig (langt over gjennomsnittet) surrete og lat når hun er hjemme. Det er kilde til frustrasjon og dårlig stemning tidt og ofte.... Hun har en mobiltelefon da hun kommer hjem alene hver dag, den glemmer hun å ta med hvis ikke vi minner henne på den. Vi må minne henne på husnøkkel. Når hun kommer hjem fra skolen slenger hun sekk og jakke på gulvet i gangen, så må jeg starte ettermiddagen med å påpeke dette. Hun bryr seg ikke om å bli irettesatt. "Jeg vil ikke gjøre det, så da gjør jeg det ikke" er svaret. Bare det å få henne til å sette kopp og tallerken inn i oppvaskmaskinen etter hun har spist kan være en kamp. Mens på skolen er hun den perfekte eleven som alltid er ordenselev og elevrådsrepresentant, som blir valgt ut av lærer når de trenger noen som kan ta ansvar og gjøre en god jobb. Det er veldig merkelig og frustrerende...

Anonymkode: 681a5...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvem av barna mine du snakker om, hva man bør forvente må man nesten ta ut fra hvor barnet er og ikke ut fra alder.

Da nr en var ti år, forventet jeg at han skulle smøre matpakke, huske å ta med sekken til og fra skolen og kom seg med skolebussen.  ( dessverre hadde jeg også en gryende forventning om at han skulle huske klær og beskjeder, men det var litt i overkant optimistisk, han fikk noen år senere ADHD diagnose) Jeg hadde de samme forventningene da han var 13 år.

Da nr 2var fjerdeklassing,forventet jeg at hun fikk med seg alt hun trengte, kom seg på skolen i tide, fikk med seg beskjeder, utstyr og bøker, samt var kledd for vær og vind. 

Da nr 3 var fjerdeklassing,forventet jeg at han smurte matpakke, kom tidsnok på skolen, hadde med rett utstyr, tok bøker og beskjeder med hjem.

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...