AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #41 Skrevet 25. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Får se om det er noen veteraner her fra langt tilbake som husker hun som skulle kalle barnet sitt Chaspher. Ja virkelig. Det skal være Kasper altså, men det var viktig at det ikke var likt som alle andre. Sjasfer blir det jo uttalt. Det som også irriterer meg veldig er de som har C-navn som inneholder H, men har vokalen rett etter CH, i stedet for inni navnet som er vanlig. Chatrine feks. Da må de nesten presentere seg for meg først, for hadde jeg ringt og spurt etter vedkommende hadde jeg sagt "ja, hei. Snakker jeg med Sjatrine?" Anonymkode: a1502...9a8 Endret på den uthevede delen, for det var ikke helt tydelig hva jeg mente. Cathrine og Chatrine er to vidt forskjellige navn. Anonymkode: a1502...9a8
TidaFlyr Skrevet 25. august 2018 #42 Skrevet 25. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men det er jo fordi det kommer en konsonant etter Ch og ikke en vokal. Anonymkode: a1502...9a8 Ok. Et spørsmål til: Hva med navnet Thea/Tea, det er mest vanlig med h her jeg bor, er det en unødvendig pynte-h?
Gjest Klomf Skrevet 25. august 2018 #43 Skrevet 25. august 2018 Krzysztoffer, skjønte ikke hvordan jeg skulle uttale navnet først, men var visst helt likt som Kristoffer.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #44 Skrevet 25. august 2018 2 minutter siden, TidaFlyr skrev: Ok. Et spørsmål til: Hva med navnet Thea/Tea, det er mest vanlig med h her jeg bor, er det en unødvendig pynte-h? Har ingenting å si for den norske uttalen. De jeg kjenner som har kalt barna sine Thea har brukt h-en for at navnet ikke skal uttales på sammen måte som te på engelsk. Thea blir Thea på engelsk også, (the-a.) mens de fleste engelskspråklige ville sagt "ti" om de bare hadde lest navnet uten å høre uttalen. Anonymkode: a1502...9a8
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #45 Skrevet 25. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har ingenting å si for den norske uttalen. De jeg kjenner som har kalt barna sine Thea har brukt h-en for at navnet ikke skal uttales på sammen måte som te på engelsk. Thea blir Thea på engelsk også, (the-a.) mens de fleste engelskspråklige ville sagt "ti" om de bare hadde lest navnet uten å høre uttalen. Anonymkode: a1502...9a8 Slik som de gjør med Tea Leoni? Nei, de klarer det helt fint.. Men det er forskjell på å velge en alternativ syavemåte, og å finne opp sin egen meningsløse måte som i Berith og Chatrine, er det ikke? Anonymkode: 970a4...b05
TidaFlyr Skrevet 25. august 2018 #46 Skrevet 25. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ingenting å si for den norske uttalen. De jeg kjenner som har kalt barna sine Thea har brukt h-en for at navnet ikke skal uttales på sammen måte som te på engelsk. Thea blir Thea på engelsk også, (the-a.) mens de fleste engelskspråklige ville sagt "ti" om de bare hadde lest navnet uten å høre uttalen. Anonymkode: a1502...9a8 Da var det som jeg trodde. Jeg syns det ser mer riktig ut med h, men det er jo ikke så rart når det er det jeg ser oftest
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #48 Skrevet 25. august 2018 Mårten. Det er jo slik det uttales, men jeg syns det ser veldig harry ut når det er skrevet slik. Anonymkode: 015ba...ae6 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #49 Skrevet 25. august 2018 På 24.8.2018 den 0.30, Millimani skrev: Janike, Janikke, Jannikke, Janniche Marthine...og i det hele tatt så godt som alle navn med stum h midt i Anika/Anica Zara Ingerid Maks Joachim Isac Kacper Apropos Isac, hva med Isaac? Anonymkode: 5eb59...387
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå