Gå til innhold

Burde jeg si noe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med å danne relasjoner til andre mennesker, men har i fadderuken havnet i en gange stor gjeng. Vi har opprettet en gruppechat hvor mange er veldig aktive å vi finner på ting hele tiden. Tingen er at jeg sliter med lett sosial angst. Jeg blir gjerne med ut på kino, fest eller andre aktiviteter, men må begrense meg selv fordi jeg blir ofte utbrent å må han energi til skolearbeid, trening osv.

Kan virke ganske reservert av meg selv og er redd for at de andre skal oppfatte det som jeg er uinteressert elns :(

Anonymkode: a99b5...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. For det første. Det er leit at du har det sånn. Men. Å buse ut med problemer til morro-venner du ble kjent med forrige uke? Jeg ville hvertfall reagert slik: wooohaaa, det var litt intenst og needy kanskje. Forøvrig, så virker du så uinteressert som du er, på en måte. Vennskapsdannelse er veldig vil du være med så heng på, tror jeg. 

Anonymkode: 4a2db...2d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme diagnose, men deler det kun med folk jeg stoler på. Vet aldri hvordan andre vil reagere. Mest sannsynlig er det flere som har en grad av det samme problemet, men de som ikke vet noe om det kan ende opp med å behandle deg annerledes.

Det er lov å ikke orke å bli med på alt, uavhengig av diagnose. Du vet ikke heller om de synes du er uinteressert, kanskje de bare tror du tar skolen meget seriøst, eller skulle ønske at de selv turte å bli hjemme og slappe av i stedet.. 

PS! Jeg er generelt for åpenhet rundt psykisk sykdom, men min erfaring har lært meg at det er best at folk får et solid inntrykk av mine gode kvaliteter først, så de ikke definerer meg som "hun psyke" . 

Anonymkode: ba74e...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror jeg ikke hadde akkurat "Hallo, jeg må fortelle dere jeg sliter med sosial angst" men pakke det inn i "Det tar litt tid for meg å varme opp/bli kjent med folk" eller "Jeg kan ofte bli litt sjenert når vi er mange" osv. 

Anonymkode: a99b5...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ønsket at de andre skulle vite det, så jeg hadde vel kanskje sagt at jeg ikke er helt i form, av og til, eller sagt at jeg har en annen avtale.

Anonymkode: 71813...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok flere som ikke er med på alt🙂 bare si at du ikke kan i dag, men GJERNE en annen dag. Det er det jeg gjør😅

Anonymkode: 81efa...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville holdt an litt...du trenger ikke føle så på at du ikke er med på alt. Å komme med en sånn innrømmelse så tidlig i bli-kjent fasen kan slå litt begge veier. De kan oppfatte deg som litt stakkarslig og hun man må "ta hensyn til", og du får liksom et stempel som kan henge ved...vet ikke om jeg ville risikert det helt enda. Fadderuker og sånne bli kjent perioder er litt intense, og spesielt utfordrende for de som har sosial angst. Men det roer seg etterhvert. Heng med så godt du kan, men ta deg de pausene du trenger.

Anonymkode: 50806...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...