Gå til innhold

mat i 1 års dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pølse i lompe. Det har jeg blitt servert i to ettårsdager. I den siste ble det servert grøt siden det var nærme jul. Helt grei mat for min del. Ikke lag masse styr

Anonymkode: 1c966...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg planlegger å lage en enkel suppe, lammelår m tilbehør, kjøttpai og kyllingspyd m grønnsaker. Og selvsagt kake til dessert. I min kultur er 1. bursdag en stor feiring og det skal legges litt ekstra i innsatsen.

Anonymkode: 199d8...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det familie og venner av dere som skal feires?  Da er et veldig koselig med middag (tapas er perfekt).  Her har vi hatt bursdagsfeiring til våres barn (som er nå tenåringer) i alle årene og alltid har mat når det er familie og venner som er invitert.  Barnebursdager er noe annet.  Men, må si at jeg og mannen er oppegående mennesker som vil gjøre noe fint for gjestene våres, og er ikke så gjerrig eller gjerrigknarker som mange her inne som gidder ikke å bruke litt energi for å gjøre det fint for folk.  

Anonymkode: 336c4...dc5

Man kan da gjøre det fint selv om det er pølse vel? ;) 

når vi har pølse har vi alltid potetsalat, sprø løk, stekt løk, rå løk, pølsebrød, lomper, div pølsedressinger. 

Kun fått skryt for dette 😂 pølser kan faktisk være veldig godt! 

Anonymkode: 593ba...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Joda, alle vet jo at det regnes som meget oppegående å kalle folk som gjør ting på en annen måte enn en selv for stygge ting. Sannsynligvis kjempekoselig å spise tapas hos noen som kaller deg for gjerrigknark fordi du har et annet synspunkt på noe.

Anonymkode: 6e82d...77c

Ja- det er koselig!  Fordi mine gjester vet når de kommer til oss for barnebursdager blir det spandert en veldig god måltid, samt kaker osv.  Har du barnebursdag og bare servere kaffe og en stk kake er du gjerrig, og håper du ikke forventer gaver til bursdagsbarnet i tillegg! 

Anonymkode: 336c4...dc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremet gulrotsuppe! Mye smak, enkelt for 1-åring å spise/bli matet med, alle liker Gulerot og barna blir litt mette slik at de ikke bare spiser kake og blir helt texas

Anonymkode: 76ee5...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...