AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #1 Skrevet 21. august 2018 Jeg har kommet inn i en negativ spiral der jeg kommer lenger og lenger ned. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å snu dette..Drikker for mye alkohol, gjør destruktive handlinger og nå har jeg nådd rock bottom. Ble søkt inn i rusbehandling for 2 uke siden, hadde bestemt meg for å prøve å holde drikking og rusing på ett minimum frem til innleggelse å det gikk fint frem til igår. Nå hater jeg meg selv for at jeg kunne være så dum. Tenk om jeg ikke greier å slutte, da er det bedre å være død. For familien min sin del å alle rundt meg å, isteden for at de skal være vitne til at jeg graver min egen grav saaaakte med sikkert. Tok en overdose (ett stoff jeg aldri har prøvd før fordi jeg vet det er farlig) å ligger nå på sykehus Anonymkode: b3c43...ca2
BMW 5-serie 535D Skrevet 21. august 2018 #2 Skrevet 21. august 2018 Du får nok hjelp på sykehuset, når du er klar for å dra fra sykehuset bør du komme til behandling for rus. Bytt venner og omgivelsene du er rundt, gjerne flytt til en annen plass og få deg en hobby du vil trives med
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #3 Skrevet 21. august 2018 Er som sagt søkt inn igjen nå. Ikke fått det brevet med når jeg får innleggelse i rusbehandling enda, så får vel avvente på det. De skriver meg ut etter legevisitten imorgen tidlig, da skal jeg hjem å nå er jeg sååå tørst. Hvor sykt er ikke det. Angster sånn pga det som skjedde igår at jeg bare vil drikke for å roe nervene. De nervene som jeg har fordi jeg selv satt meg i en dum situasjon igår. Føler på skam, selvforakt og skyldfølelse. Redd jeg ikke greier å slutte. Anonymkode: b3c43...ca2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #4 Skrevet 21. august 2018 Jeg er en byrde for samfunnet, for familien og jeg har kuttet alle venner. Anonymkode: b3c43...ca2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #5 Skrevet 21. august 2018 Ingen kan hjelpe deg så lenge du selv vil fortsette å ødelegge livet ditt. (Snakker av erfaring) Søk profesjonelt hjelp og ta det derfra. Kg vil jeg ikke anbefale, så jeg rapporterer denne tråden og ber at denne stenges. Lykke til videre med livet ditt❤️ Anonymkode: 6e6c5...a58
SoWhat? Skrevet 21. august 2018 #6 Skrevet 21. august 2018 Du får tenke på at du snart får hjelp. Hold ut. Ikke tenk så mye på at du er en byrde osv. Jeg vet at det kan være typisk misbrukere å tenke sånn. Husk at alkoholisme er en sykdom, og du skal ikke ha så mye skyldfølelse når du er syk. Det er ikke riktig, men vet ikke helt om jeg når inn til deg? Om du bryr deg om hva jeg skriver? Tenk mest på at hjelp er underveis nå, så hold fokus på det.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #7 Skrevet 21. august 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kommet inn i en negativ spiral der jeg kommer lenger og lenger ned. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å snu dette..Drikker for mye alkohol, gjør destruktive handlinger og nå har jeg nådd rock bottom. Ble søkt inn i rusbehandling for 2 uke siden, hadde bestemt meg for å prøve å holde drikking og rusing på ett minimum frem til innleggelse å det gikk fint frem til igår. Nå hater jeg meg selv for at jeg kunne være så dum. Tenk om jeg ikke greier å slutte, da er det bedre å være død. For familien min sin del å alle rundt meg å, isteden for at de skal være vitne til at jeg graver min egen grav saaaakte med sikkert. Tok en overdose (ett stoff jeg aldri har prøvd før fordi jeg vet det er farlig) å ligger nå på sykehus Anonymkode: b3c43…ca2 ALDRI for sent å snu! Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er en byrde for samfunnet, for familien og jeg har kuttet alle venner. Anonymkode: b3c43…ca2 NEI, du er IKKE en byrde. Neida, du er ikke en byrde, du er et reflektert menneske ( ser det på måten du skriver på ) og du vet, negative mønster kan brytes, siden du snakker så åpent om det.. så tror jeg du er rimelig klar for veien videre likevel. Det finnes nemlig en vei videre, og en annen verden der ute bare man løfter blikket nok, og det klarer du, om du går inn for det. I stedet for å si til deg selv:"dette klarer jeg ikke" "tenk om jeg ikke klarer det" så skal du finne fram ALL VILJESTYRKE å tenke: " jeg klarer det jeg vil"..og så må du begynne å jobbe aktivt. Sette deg små mål, ta babyskritt og så vil det balle på seg. Å trene&komme seg ut i skog og mark gjør godt for sjel og psyke.. virker ikke slik helt i starten..men gi det noen dager, for hver tur du tar vil du føle deg litt lettere….. Nå vet ikke jeg hvorfor du sliter, men du må tilbake til det punktet du startet med å ruse deg ( det var en årsak til det ) og det må bearbeides, du vet selv hvilke vei du skal gå. Så, start med å bryte mønsteret, egentlig er vi alle alene. Heier på deg! Anonymkode: 9a638...c27 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #8 Skrevet 21. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ingen kan hjelpe deg så lenge du selv vil fortsette å ødelegge livet ditt. (Snakker av erfaring) Søk profesjonelt hjelp og ta det derfra. Kg vil jeg ikke anbefale, så jeg rapporterer denne tråden og ber at denne stenges. Lykke til videre med livet ditt❤️ Anonymkode: 6e6c5...a58 Jeg har søkt hjelp 🤔 Anonymkode: b3c43...ca2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #9 Skrevet 21. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har søkt hjelp 🤔 Anonymkode: b3c43…ca2FLOTT! Der ser du! du er på vei! Heier på deg! Anonymkode: 9a638...c27 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #10 Skrevet 21. august 2018 2 minutter siden, SoWhat? skrev: Du får tenke på at du snart får hjelp. Hold ut. Ikke tenk så mye på at du er en byrde osv. Jeg vet at det kan være typisk misbrukere å tenke sånn. Husk at alkoholisme er en sykdom, og du skal ikke ha så mye skyldfølelse når du er syk. Det er ikke riktig, men vet ikke helt om jeg når inn til deg? Om du bryr deg om hva jeg skriver? Tenk mest på at hjelp er underveis nå, så hold fokus på det. Alkolisme må være en sykdom så mye sykt jeg gjør for å få til å drikke. Aha.. Nå synes jeg synd på meg selv så jeg kan fortsette å drikke når jeg kommer fra sykehuset. Kanskje jeg burde kvinne meg opp å tenke faan heller igår var i går, nå er det en ny dag.. Med angst og noia, men jeg vil være sterk, har så lyst til å greie å holde på denne tanken. Anonymkode: b3c43...ca2
SoWhat? Skrevet 21. august 2018 #11 Skrevet 21. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Alkolisme må være en sykdom så mye sykt jeg gjør for å få til å drikke. Aha.. Nå synes jeg synd på meg selv så jeg kan fortsette å drikke når jeg kommer fra sykehuset. Kanskje jeg burde kvinne meg opp å tenke faan heller igår var i går, nå er det en ny dag.. Med angst og noia, men jeg vil være sterk, har så lyst til å greie å holde på denne tanken. Anonymkode: b3c43...ca2 Hold på den tanken. Det er mange som har gjort verre ting enn det du har gjort, og jeg trenger ikke å vite hva du har gjort en gang for å kunne si det med sikkerhet! Det er jo riktig som du skriver, at en må legge gårsdagen bak seg, og så heller se framover. Jeg tror de fleste her inne og ellers, enten har en i familien eller som venn eller bekjent, som er misbrukere av ett eller annet. Du er ikke alene om å føle som du gjør, og de to jeg personlig kjenner, er oppegående mennesker, som du virker å være. De har en sykdom, og jeg vet ingen som ser på de som en byrde. Klart vi og familie rundt kan bli bekymret. Men vi bekymrer oss for andre også. Ingen er feilfri. Alle gjør dumheter. Stå på nå. Og så kommer du deg på rehab etterhvert nå! Ta en dag av gangen. 1
Perelandra Skrevet 21. august 2018 #12 Skrevet 21. august 2018 Kjære Trådstarter! Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Vennlig hilsen Perelandra, mod.
Fremhevede innlegg