Gå til innhold

Henvisning Sykehus

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har vært plaget med et kne i nesten 2 år å føler det blir værre, nå kan jeg ikke trene nesten heller.

kan jeg be legen min henvise meg til sykehuset for vidre utredning?Eller  er det legen som bestemmer hva som skjer?

Står forresten i journalen min at jeg kan ta kontakt hvis jeg ønsker vidre utredning.., å nå er det blitt mye værre.

Anonymkode: 93e8e...ec1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har vært plaget med et kne i nesten 2 år å føler det blir værre, nå kan jeg ikke trene nesten heller.

kan jeg be legen min henvise meg til sykehuset for vidre utredning?Eller  er det legen som bestemmer hva som skjer?

Står forresten i journalen min at jeg kan ta kontakt hvis jeg ønsker vidre utredning.., å nå er det blitt mye værre.

Anonymkode: 93e8e...ec1

Hva venter du sykehuset skal gjøre? Det må du først spørre deg om. 

Operere på knær skal mye til at noen gjør, fordi det da er større fare for at det blir verre enn bedre. Men det spørs jo da hva som er galt i kneet ditt. 

Bestill deg en time hos fastlegen og diskuter saken, kneet..

Anonymkode: 1c07c...491

Skrevet

Har du tatt MR av kneet? 

Anonymkode: 4614f...4e9

Skrevet

Først bør du jo få tatt MR av kneet og sjekket om det er noe galt.

Anonymkode: 732f2...0a7

• Liker 2
Skrevet

Legen henviser som regel først til MR så videre til ortopedisk. Sånn var det med meg da jeg ødela kneet. Viste seg det var menisken. Tok 1/2 år før jeg ble operert, var heldig pga avbestilling ellers var det nesten 1 års ventetid. 

Anonymkode: 8c5be...12f

Skrevet

Fastlege -> MR -> henvisning ortoped -> evt videre behandling

Anonymkode: 89f3b...609

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...