Gå til innhold

programfag på videregående


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gjennomsnittlig gode karakterer på realfagene, men har virkelig dreti meg ut på de obligatoriske yrkesfagene spesielt på vg2 med 8 toere(tilsammen med vg1 og vg2) som trekker ned snittet mitt på vitnemålet mitt med gjenstående karakter 3 i snitt.

Jeg har fått klar signal fra min videregående om å få lov til å erstatte disse med andre programfag. Men lurer på hvor mange toere skal transformeres til hva for å for å løfte snittet mitt ihvertfall to karakterer opp? altså til fem på snitt. Og kan de nye programfagene velges fra den valgfrie programfaglista fra studiespesialisering eller må det være fra yrkesfag? 

Og en annen ting jeg lurer på er, for å dekke mine gamle programfag på vitnemålet, er det slik da at det går an å bare ta en eksamen som privatist som dekker både vg1 og vg2 karakteren samtidig på selve vitnemålet slik at jeg slipper å ta alle 8 fagene som privatist fra både vg1 og vg2 for å få dekket toerene på vitnemålet??

Beklager vis det hørtes forvirrende ut for det er det.

All info om programfag og privatist eksamener mottaest med stor takk! 

Anonymkode: 45e84...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette må du faktisk spørre skolen din om, dersom det er de som organiserer dette. 

Anonymkode: b0ad1...684

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...