Gå til innhold

17 år og brystreduksjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg er ei jente på 17 år, og har slitt med store smerter i rygg/nakke. Smertene har jeg konstant og det tærer veldig på meg fra jeg står opp om morgenen til jeg legger meg om kvelden. Jeg er 1.60 meter høy og ca 55 kg, hvorav 4 kg ca (vil jeg tro) er bryster.  Bruker str. 75D / 75E.

Har en familie der alle har store bryster, og hvor noen har tatt brystreduksjon før, men mamma er jo selvfølgelig skeptisk.

Er det noen som har erfaring med dette / har noen råd?

Hilsen desperat jente 17 med vond rygg og store bryster.

Anonymkode: 5dcb8...3e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har ingen erfaring direkte, men jeg ville gått til legen. Dette er ikke bra. Jeg vil tro de anbefaler deg å vente med operasjon i fall du ikke er ferdig utviklet, men jeg ville uansett bestilt legetime. Kanskje du kan bli henvist til fysioterapeut mens du venter? Lykke til!

Skrevet

Sleng en camelbak på ryggen med 3 liter vann og en liter cola for å gjevne ut vekten?

• Liker 3
Skrevet

Har ei venninne som gjorde det på samme alder som deg. Hun er veldig fornøyd! Hun plages mye med rygg og andre vondter, alt ble borte etterpå. 

Du får det sikkert dekket av staten😊 lykke til med valget😊 Tror ikke du vil angre. 

Anonymkode: a06a3...29d

Skrevet

Jeg har også ei venninne som gjorde det når vi gikk 2.året på videregående. Hun ble veldig fornøyd med hvordan brystene så ut og at smerten i rygg og nakke ble borte. 

Anonymkode: 99524...f4f

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Jeg er ei jente på 17 år, og har slitt med store smerter i rygg/nakke. Smertene har jeg konstant og det tærer veldig på meg fra jeg står opp om morgenen til jeg legger meg om kvelden. Jeg er 1.60 meter høy og ca 55 kg, hvorav 4 kg ca (vil jeg tro) er bryster.  Bruker str. 75D / 75E.

Har en familie der alle har store bryster, og hvor noen har tatt brystreduksjon før, men mamma er jo selvfølgelig skeptisk.

Er det noen som har erfaring med dette / har noen råd?

Hilsen desperat jente 17 med vond rygg og store bryster.

Anonymkode: 5dcb8...3e8

Du må vurderes av fastlegen din. Ingen gir avslag eller invilger operasjoner via et nettforum og særlig ikke til ei jrnte på 17. år. 

Anonymkode: eb660...123

Skrevet

Har du riktig og god bh? Kanskje bruke sportstopp?

Anonymkode: 7811e...f9f

Skrevet

Jeg har tatt brystreduksjon. Jeg har ikke angret en dag. Skulle bare ønske jeg gjorde det tidligere (jeg var 27). Fjernet 600gr på hvert bryst (161 cm høy og 58kg)

Når det gjelder operasjonen så skal jeg ikke lyve å si at det ikke var vondt, det er en stor operasjon som etterlater store arr. Men, jeg syntes egentlig det gikk greit tross alt. Man må bare ta det veldig med ro i noen uker etter operasjonen. 

Brystreduksjon kan i noen tilfeller føre til at man ikke kan amme, men jeg tenker at i verste fall må man bare gi morsmelkerstatning.Men, dette er noe legen kommer til å argumentere med så den være greit å tenke over det på forhånd, selv om det for deg som 17-åring kanskje ikke dette med amming virker særlig relevant akkurat nå. I mitt tilfelle vet jeg ikke om jeg kan amme lenger siden jeg fikk barn før brystreduksjonen.

Anonymkode: 36224...4d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...