Gå til innhold

Når skal det funke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg igjen TS.

Har og vert borti jenter som har ålt seg inn i livet mitt og har virka som at alt går rette vegen. Men så forsvinn dei plutselig like fort som dei kom inn og du sitt så eit spørsmålstegn. Sårande e det og..

Men eg tenkjer som så at det e deirans tap !

Anonymkode: ae6d1...759

Ja, det gjør hvertfall eg nå. Nesten første gang eg har den følelsen, så klapp klapp! 

Lagt ballen over til ho nå, sa at eg rett og slett ikkje orker å gjøre all jobben for å fikse det mellom oss. Så om hun vil, tar hun kontakt. 

TS

Anonymkode: b0cdf...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Eplejuice123 skrev:

Jeg mente vel egentlig at hvis man starter ut vennskapelig, så ligger det ikke så mye press på jenta. 😊 Snakker bare av egen erfaring som jente selv, men det er nok individuelt... Men, det må uansett väre en gnist og en interesse der fra før av fra begge parter! 😊 

Men det er en balansegang der ja. 

TS

Anonymkode: b0cdf...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du noe svar TS? 

Anonymkode: b9dcc...a43

Svar fra ho? 

Ja, kom en melding ca klokka 9. "Tror det er for sent nå😔". No shit tenkte jeg da. Så blåste jeg ut endel frustrasjon til henne. På meldinger, burde nok ringt. 

Så gir opp hele greia. Hvis det har betydd noe for henne får ho steppe opp litt. Orker ikke dra det lasset. Høres ikke ut som ho vil kutte kontakten da, enten det, eller så juger ho for å holde meg på vent. 

TS

Anonymkode: b0cdf...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke keen, og du oppfører deg som om dere kjenner hverandre, skylder hverandre noe. Let it go, og gå videre. Ingen vits i å chatte i månedsvis, det er bare oppmerksomhetsboost og ikke Virkelighet.

 Møt folk innen en uke, så slipper du å bygge drømmer om en fantasi. 

Anonymkode: f6778...151

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er ikke keen, og du oppfører deg som om dere kjenner hverandre, skylder hverandre noe. Let it go, og gå videre. Ingen vits i å chatte i månedsvis, det er bare oppmerksomhetsboost og ikke Virkelighet.

 Møt folk innen en uke, så slipper du å bygge drømmer om en fantasi. 

Anonymkode: f6778...151

Hun var keen. Men gir faen nå. 

Men hva om jeg trenger den oppmerksomheten? Er noe i det og.

Men har lært for fremtiden. 

TS

Anonymkode: b0cdf...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså - du må lære deg noen greier her. Nå har jeg lest innleggene og svarene dine, og jeg tenker at du er en snill og omsorgsfull person men at det virker noe endimensjonalt (mulig jeg tar feil). Problemet er trolig at av 100 jenter du treffer, så er det 5 av dem (kanskje) som trigger kun/nok på disse egenskapen - i den aldersgruppen. Dermed får du et snevert utvalg ev reelle kandidater. I den aldersgruppen du er i, må du også huske at mange av jentene - i lihet med guttene i den alderen - ikke nødvendigvis er 100% klar for hovedegenskapen din (snill, omsorg, god pappa bla bla).

Du må ha noe mer.

I ditt tilfelle har du egentlig et veldig godt utgangspunkt til å bli rene damemagneten - men da må du vise kontrast mellom barnehagearbeideren (omsorg, snill osv.) og den interessante personen du sikkert er (som man får lyst til å bli kjent med/bli en del av). Du må fremvise et større register.

Jeg tenker at du bør tenke litt "badboy-light, som kontrast til det du allerede har (SNILL, som står skrevet i panna di, siden du jobber i barnehage). Myk/tøff. Stolt/ydmyk. Skjønner? Finn en hobby, ambisjon, interesse eller ett eller annet som overrasker hun som får høre at du jobber i barnehage? Spesielt siden vi nordmenn nesten starter enhver samtale med å etablere hva den andre gjør. Da må du ha en oppfølger til barnehagen, som helst ikke også handler om omsorg, snillhet, barn, framtid osv. Skremmer sikkert vettet av mange.

Og hold mer igjen, virker som du pusher altfor fort og altfor mye. Ikke tenk at du har dårlig tid, det har du ikke. Jo eldre du blir, jo mer attraktiv blir egenskapene du har sagt du har egentlig. Den du dater, må bli interessert nok til å bli endel av livet ditt, utforske mer av deg. I'm a barnehagearbeider with a plan....

Lykke til.

Anonymkode: 1b741...300

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun var keen. Men gir faen nå. 

Men hva om jeg trenger den oppmerksomheten? Er noe i det og.

Men har lært for fremtiden. 

TS

Anonymkode: b0cdf...7f5

Der sier du noe helt essensielt, hun VAR. Det jeg prøvde å påpeke er at det er hun ikke lenger. Da hadde hun møtt deg åkke som nå som dere bor i samme by.

Og er det oppmerksomhet i form av livstegn, lette samtaler, fine ord,  du hovedsaklig ønsker,  ikke nødvendigvis å møte det ekte mennesket bak, så må du regne med at folk kommer og går. Det er en rask tid vi lever i, man får kontakt med mange nye `potensielle` partnere ved å sitte hjemme i sofaen, sveipe, chatte. Oppmerksomhet er deilig og spennende. Å ha noen der ute som `bryr` seg. Dessverre så dabber spenningen av når det aldri materialiseres til ett møte. Ikke nøy deg med ord, stå i det, vær den som krever å møtes, ikke sitt å vent på at motparten tar regi, da blir du bare betuttet og bitter. 

 

Snill og omsorgsfull er kjempefine og helt essensielle kvaliteter. Bygg videre på deler av personligheten din som skiller deg ut fra mengden.

Anonymkode: f6778...151

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså - du må lære deg noen greier her. Nå har jeg lest innleggene og svarene dine, og jeg tenker at du er en snill og omsorgsfull person men at det virker noe endimensjonalt (mulig jeg tar feil). Problemet er trolig at av 100 jenter du treffer, så er det 5 av dem (kanskje) som trigger kun/nok på disse egenskapen - i den aldersgruppen. Dermed får du et snevert utvalg ev reelle kandidater. I den aldersgruppen du er i, må du også huske at mange av jentene - i lihet med guttene i den alderen - ikke nødvendigvis er 100% klar for hovedegenskapen din (snill, omsorg, god pappa bla bla).

Du må ha noe mer.

I ditt tilfelle har du egentlig et veldig godt utgangspunkt til å bli rene damemagneten - men da må du vise kontrast mellom barnehagearbeideren (omsorg, snill osv.) og den interessante personen du sikkert er (som man får lyst til å bli kjent med/bli en del av). Du må fremvise et større register.

Jeg tenker at du bør tenke litt "badboy-light, som kontrast til det du allerede har (SNILL, som står skrevet i panna di, siden du jobber i barnehage). Myk/tøff. Stolt/ydmyk. Skjønner? Finn en hobby, ambisjon, interesse eller ett eller annet som overrasker hun som får høre at du jobber i barnehage? Spesielt siden vi nordmenn nesten starter enhver samtale med å etablere hva den andre gjør. Da må du ha en oppfølger til barnehagen, som helst ikke også handler om omsorg, snillhet, barn, framtid osv. Skremmer sikkert vettet av mange.

Og hold mer igjen, virker som du pusher altfor fort og altfor mye. Ikke tenk at du har dårlig tid, det har du ikke. Jo eldre du blir, jo mer attraktiv blir egenskapene du har sagt du har egentlig. Den du dater, må bli interessert nok til å bli endel av livet ditt, utforske mer av deg. I'm a barnehagearbeider with a plan....

Lykke til.

Anonymkode: 1b741...300

Endimensjonalt hvordan? Kan kanskje være enig, men må utdype litt på den.

Det å prøve å bli badboy gidder jeg nesten ikke engang, selv om jeg skyter meg selv i foten. Men skal jeg forandre personlighet da? Har nok med å endre andre ting ved meg selv, blir ikke noen damemagnet uten selvtillit og selvsikkerhet, og den får seg jo en knekk gang på gang, og i tillegg pga barndom. 

Det å holde igjen derimot er jo et gigaproblem. Ligger en greie der, om at jeg har dårlig tid, fordi jeg aldri har vært i forhold, og har ekstremt lyst til det. Åssen jeg skal få endra det, aner jeg ikke. Profesjonell hjelp. Flytta aleine også, for snart 2 år siden. For første gang, det funker dårlig for meg. Altfor stille og ensomt. Så da kom det stresset enda sterkere. Bodde med kompiser i mange år før det, og da følte jeg ikke samme stresset. Men unngikk jenter, fordi jeg ikke orka den avvisninga.

Har gått mye imot jenter på 20-22 år, ish. Det er vel egentlig noe jeg gjør litt ubevisst, for å ta igjen de "tapte" åra. Har datet ynger litt med tanke på at det skal være mer jevnt fordelt i forhold til erfaring med kjærlighet osv. Men de er jo som regel ikke på samme stadie som meg i livet, så innser at jeg må endre på det.

Er jo i en prosess i forhold til jobben og nå, og da må jeg også bli litt bevisst på ambisjonene mine.Så det er sikkert positivt forsåvidt.

Føler ikke jeg har pusha fort nå da, nå blei det bare sånn at jeg var drittlei tlf og snap, og da måtte vi møtes nå, eller så var det ikke vits mer. Ville møte henne for lenge siden jeg, men det var ikke mulig. Så fuck det der.

Så ja, faen heller, too much to fix... Blir for mye.

TS

Anonymkode: b0cdf...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der sier du noe helt essensielt, hun VAR. Det jeg prøvde å påpeke er at det er hun ikke lenger. Da hadde hun møtt deg åkke som nå som dere bor i samme by.

Og er det oppmerksomhet i form av livstegn, lette samtaler, fine ord,  du hovedsaklig ønsker,  ikke nødvendigvis å møte det ekte mennesket bak, så må du regne med at folk kommer og går. Det er en rask tid vi lever i, man får kontakt med mange nye `potensielle` partnere ved å sitte hjemme i sofaen, sveipe, chatte. Oppmerksomhet er deilig og spennende. Å ha noen der ute som `bryr` seg. Dessverre så dabber spenningen av når det aldri materialiseres til ett møte. Ikke nøy deg med ord, stå i det, vær den som krever å møtes, ikke sitt å vent på at motparten tar regi, da blir du bare betuttet og bitter. 

 

Snill og omsorgsfull er kjempefine og helt essensielle kvaliteter. Bygg videre på deler av personligheten din som skiller deg ut fra mengden.

Anonymkode: f6778...151

Ja, hater den jævla "raske tiden" vi lever i. For der havner jeg i bakleksa. Er ikke så frampå som mange andre, fordi jeg vurderer for og imot, for å verne om meg selv. SÅ satser jeg innimellom da, og da satser jeg jo vel hardt og.

Har kjempa for å få til møte jeg, for flere mnd siden også. Men nå er det nok.

Neste jente får ramle nedi fanget mitt..

TS

Anonymkode: b0cdf...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hater den jævla "raske tiden" vi lever i. For der havner jeg i bakleksa. Er ikke så frampå som mange andre, fordi jeg vurderer for og imot, for å verne om meg selv. SÅ satser jeg innimellom da, og da satser jeg jo vel hardt og.

Har kjempa for å få til møte jeg, for flere mnd siden også. Men nå er det nok.

Neste jente får ramle nedi fanget mitt..

TS

Anonymkode: b0cdf...7f5

Enig, så enig,  ang den raske tiden. 

Ikke tenk at du må kjempe for det første møtet neste gang, dere må være to om å ville møtes hvis det skal være utgangspunkt for noe seriøst. Kan damene aldri, så vil de heller ikke møte deg nok. Og sikt på din egen alder i damene, tror du vil bli overraska over hvor mange som verdsetter din gode kvaliteter fremfor drøssevis av erfaring :)

Anonymkode: f6778...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg kanskje har innsett, at jeg muligens kan ha større sjans hos de nærmere min egen alder.

Håper det. Har alltid vært livredd for at erfaring skal bli min bane. 

Eller, har jo mye erfaring, men det er negativ erfaring. Det med følelser osv har jeg jo stålkontroll på :P

TS

Anonymkode: b0cdf...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, så enig,  ang den raske tiden. 

Ikke tenk at du må kjempe for det første møtet neste gang, dere må være to om å ville møtes hvis det skal være utgangspunkt for noe seriøst. Kan damene aldri, så vil de heller ikke møte deg nok. Og sikt på din egen alder i damene, tror du vil bli overraska over hvor mange som verdsetter din gode kvaliteter fremfor drøssevis av erfaring :)

Anonymkode: f6778...151

Er det jeg kanskje har innsett, at jeg muligens kan ha større sjans hos de nærmere min egen alder.

Håper det. Har alltid vært livredd for at erfaring skal bli min bane. 

Eller, har jo mye erfaring, men det er negativ erfaring. Det med følelser osv har jeg jo stålkontroll på :P

TS

Anonymkode: b0cdf...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er 100% sikker på at det hadde blitt møte med hun jeg har håpt på nå, om vi hadde fått det til helt i starten. Da kunne det blitt veldig bra, eller vi hadde stoppet det tidlig.

Bitter TS

Anonymkode: b0cdf...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun var keen. Men gir faen nå. 

Men hva om jeg trenger den oppmerksomheten? Er noe i det og.

Men har lært for fremtiden. 

TS

Anonymkode: b0cdf...7f5

Hvordan veit du at hun var keen? 🙂 Sa hun det? Hvordan kan du vite det når du ikke har møtt ho?Jeg skal være ærlig og si hva jeg tenker...og det er at du skremmer vekk damene. Når du merker at du liker ei dame, så søker du bekreftelse hos ho om hun er keen slik du føler at du er. Så kan det godt hende ho er litt nysgjerrig på deg da, og det er bra, men når du får dette bekrefta så "sluker" du henne litt..tror jeg. Du søker ho, og ønsker bekreftelse og anerkjennelse. Som personen over her skriver at " hun skylder deg noe". Så når hun distanserer seg, trolig pga av at hun blir skremt, så skriver du masse greier til ho, som ikke gjør saken bedre...;-)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun var keen. Men gir faen nå. 

Men hva om jeg trenger den oppmerksomheten? Er noe i det og.

Men har lært for fremtiden. 

TS

Anonymkode: b0cdf...7f5

Hei, jeg er litt uenig med deg der! 🙂 Når man ikke kjenner en person, så er det fryktelig lett å bli revet med i en illusjon om hvordan den andre personen er , hvordan dere kunne fått det sammen osv. Det er ren fantasi, og har lite rot i virkeligheten. Derfor oppfordrer jeg deg til å møte neste jente innen 1 uke, maks 2. Så har dere heller ikke snakket ferdig. Tenk så kjedelig å møte på en date, og dere har pratet om det meste egentlig...tipper også at ho ville vært mye, mye mer nysgjerrig på deg hvis du hadde møtt ho tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det jeg kanskje har innsett, at jeg muligens kan ha større sjans hos de nærmere min egen alder.

Håper det. Har alltid vært livredd for at erfaring skal bli min bane. 

Eller, har jo mye erfaring, men det er negativ erfaring. Det med følelser osv har jeg jo stålkontroll på :P

TS

Anonymkode: b0cdf...7f5

Hvor gammel er du? Jeg prøver å finne ut av hvordan jeg kan hjelpe deg, men det er liksom noe som skurrer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Eplejuice123 skrev:

Hvordan veit du at hun var keen? 🙂 Sa hun det? Hvordan kan du vite det når du ikke har møtt ho?Jeg skal være ærlig og si hva jeg tenker...og det er at du skremmer vekk damene. Når du merker at du liker ei dame, så søker du bekreftelse hos ho om hun er keen slik du føler at du er. Så kan det godt hende ho er litt nysgjerrig på deg da, og det er bra, men når du får dette bekrefta så "sluker" du henne litt..tror jeg. Du søker ho, og ønsker bekreftelse og anerkjennelse. Som personen over her skriver at " hun skylder deg noe". Så når hun distanserer seg, trolig pga av at hun blir skremt, så skriver du masse greier til ho, som ikke gjør saken bedre...;-)

 

Syns hun ga ganske tydelig uttrykk for det ja. Men man kan jo tolke tlf, snap og tekstig det uendelige.Jeg valgte å tadet hun uttrykte for det det var.

Veit jo at jeg skremmer de vekk. Syns jeg har løst dette bedre nå enn tidligere, men for mye fordet. For blir jo så sjukt stressa når jeg får en anelse av at noe ikke stemmer, eller er som jeg vil. Så stemmer ganske bra det du skriver. Gir egentlig opp, for aner ikke hvordan jeg skal klare å endre meg. Positiv erfaring hadde vært en start.

Lysten/behovet for å finne noen ødelegger alt. 

Så er jo jævla fortvila for hvordan jeg holder på. Klarer jo faen ikke forholde meg rolig. 

TS

Anonymkode: b0cdf...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Eplejuice123 skrev:

Hei, jeg er litt uenig med deg der! 🙂 Når man ikke kjenner en person, så er det fryktelig lett å bli revet med i en illusjon om hvordan den andre personen er , hvordan dere kunne fått det sammen osv. Det er ren fantasi, og har lite rot i virkeligheten. Derfor oppfordrer jeg deg til å møte neste jente innen 1 uke, maks 2. Så har dere heller ikke snakket ferdig. Tenk så kjedelig å møte på en date, og dere har pratet om det meste egentlig...tipper også at ho ville vært mye, mye mer nysgjerrig på deg hvis du hadde møtt ho tidligere. 

Blir jo sånn når jeg dater noen også da. Har jo møtt alle andre, de siste åra, nokså kjapt. hater egentlig avstand, men valgte å gi det her en sjanse, siden jeg fikk en meget god følelse på at dette var bra match. Men hun kan overhodet ikke kommunisere, så like greit at det ikke blir noe.

TS

Anonymkode: b0cdf...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Eplejuice123 skrev:

Hvor gammel er du? Jeg prøver å finne ut av hvordan jeg kan hjelpe deg, men det er liksom noe som skurrer...

Hadde vi møttes helt fra starten av kan det godt hende dette hadde blitt en annen historie. men sånn blei det ikke.

Er 27 om få dager. 

Anonymkode: b0cdf...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...