Gå til innhold

Feil diagnose i journal.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har byttet til psykolog fra en miljøterapeut, også fikk jeg i dag beskjed om at denne terpauten i en henvisning har skrevet at jeg tidligere  er diagnostisert med en diagnose jeg aldri har fått. 

Vi gikk gjennom alt av journaler elektronisk  og ikke en eneste plass er denne diagnosen å finne. Jeg er kjempe lei meg og fikk utskrift av journalen. Men hva gjør jeg? Hvordan i all verden går dette ann? 

Anonymkode: 808bb...e06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mennesker som skriver henvisninger, og det er dessverre menneskelig å feile.

Usikker på rutine for å evt. klage på og få retta en henvisning, men ville tatt kontakt med pasientombudet for rettledning :)

Anonymkode: b53b6...bf6

Skrevet

Har opplevd det samme. Det står i stort sett alle epikriser at jeg har diagnosen emosjonelt ustabil PF (noe som også selvfølgelig påvirker i ganske stor grad hvordan man blir oppfattet og behandlet), som jeg aldri har hatt/fått (har lest hele min journal og kontaktet div. instanser inkl. fastlege for å dobbelsjekke).

I mitt tilfelle er den havnet i en epikrise til sykehuset, noe som er ganske kjipt ettersom i psykiatrien har de jo faktisk tilgang og kan sjekke veldig kjapt at det ikke stemmer - noe som ikke gjelder for sykehuset. Har til og med gitt beskjed, og likevel fortsetter de å kopiere det under "tidligere sykdommer" eller "andre diagnoser". 

Jeg har klaget til fylkesmannen, da - men det tar sin tid visst.

Anonymkode: 8a9d7...5da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...