AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #1 Skrevet 20. august 2018 Har fått utskrevet valium for panikkangst (brukt kun til tannlegetimen 1 gang), har igjen på resepten. Så lurer da på. Vil valium funke for uro i kroppen på grunn av angst? Noen som har brukt det til det formålet? Jeg har resept før noen angriper meg. Har fått det for panikkangst og fikk beskjed "ved behov". Men spurte ikke om det hjelper på uro. Vil ha svar før jeg drar helt til apoteket for å hente ut. Anonymkode: 30ff8...a64
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #2 Skrevet 20. august 2018 Det brukes både for angst og uro, men du bør forhøre deg med behandler først. Husk at disse medisinene er avhengighetsskapende og om en kan bruke andre metoder for å roe seg ned så er det å foretrekke (f.eks meditasjon, pusteøvelser o.l). Anonymkode: 96763...555 1
Safiye Skrevet 20. august 2018 #3 Skrevet 20. august 2018 Tråden blir stengt etter denne regelen. Bruk av medisiner utenfor bruksområdet som er forskrevet for, bør rådføres med lege. Sitat * Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege. - Safiye, mod
Fremhevede innlegg