Gå til innhold

Klump i brystet

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest ungdom

Jeg har en liten klump inne i brystet akkurat der med brystvorten, er den normal? Kjenner den bare på enne brystet.

Hilsen Ungdom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Jeg har en liten klump inne i brystet akkurat der med brystvorten, er den normal? Kjenner den bare på enne brystet.

Hilsen Ungdom

Det finne de som har dødd av kjærlighetssorg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Å, nå ser jeg jo at du skrev at du bare hadde en klump på det ene. Da kan jeg svare at nei, det er ikke normalt. Det kan utmerket godt være helt ufarlig, men det kan bare en lege avgjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oftest er det bare en hoven kjertel eller noe, men for all del: sjekk det hos legen. Greit å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er EKSTREMT uvanlig å få brystkreft før man er tredve. Jeg har fått fjernet en helt ufarlig klump fra brystet fordi den var så stor at den syntes, og i det andre brystet har jeg en som bare er der. Det er noen som bare får disse ufarlige klumpene. Men som sagt, kom deg en tur til legen. De vil kanskje henvise deg til sykehuset, hvor du kanskje får tatt mamografi, ultralyd og en celleprøve (en nål stikkes inn i klumpen). Jeg fikk utført alt dette, fordi mamografi er vanskelig å utføre når man er ung og er "fast i kjøttet". Mamografien er derfor også ganske ubehagelig. Jeg var ca. 18 da jeg oppdaget kulen og fikk den undersøkt, og så siden den fortsatt og vokse fikk jeg den fjernet ved en opperasjon (under narkose) da jeg var 22.

Hovedkonklusjon: Dra til legen, men sansynligvis er det ingen grunn til bekymring. :)

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...