Gå til innhold

Canada/USA neste sommer - vil planlegge

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og min mor har sett på mulighetene for å dra til Canada og eller USA sommeren 2019. Vi er ikke så glade i å være for lenge på hvert sted, så tror det hadde vært utmerket å være f.eks noen dager i Toronto, deretter New York noen dager e.l.

Er det noen som har erfaring med å reise lignende turer eller har tips til eventuelt lignende destinasjoner.

Fortell også gjerne om andre steder enn New York og Toronto som vi bør sjekke ut, men vil gjerne innom både Canada og USA for å se på forskjellene på kultur og sånn:)

Vi har ikke tenkt til å være borte lenger enn 10-14dager og det er ikke et must for oss å se absolutt ALT i byene. Kan legge til at vi aldri har besøkt Nord-Amerika tidligere.

på forhånd takk:)

Anonymkode: 09b6c...781

Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet

Hvis du tenker å dra korteste strekning fra Toronto til NYC så er det ikke så himla mye som skjer etter Niagara Falls. Landsbygda i staten New York, frem til NYC, er i store trekk rimelig døll. De har noe vinproduksjon rundt fingerinnsjøene og et og annet vinhus er helt greit, men i og med at dette er første turen deres til Nord-Amerika tror jeg dere vil ha glede av noe mer spennende enn helt grei riesling.

Dersom det er Canada og USA som er planen ville jeg ha vurdert å dra til Vancouver, og derfra dra rett sør langs kysten. Seattle (og naturen i staten Washington, både kystlandskap og fjellandskap), Portland i Oregon, vinområdene i Oregon og kysten, videre inn til Nord-California, herunder Redwood Forest og til slutt San Francisco.

Det er en rimelig god smakebit av et hjørne av USA og sammenligning med Canada.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...