Gå til innhold

Hemoroide - Spørsmål.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er nytt for jeg. Jeg har vært hos legen. Men jeg har fått det på nytt, 3 ganger. Jeg har kjøpt stikkpiller og salve. Men lurer på hvorfor jeg plutselig fikk det. Jeg har en stillesittende jobb (kontor). Jeg hadde prolaps i ryggen, og var sengeliggende i 6 uker. Men hemoroidene kom en stund etter dette. De gjør vondt, og jeg lurer på om siden jeg først har fått det, kommer dette til å plage meg for resten av livet? 

Kan det ha noe med overvekt å gjøre? Jeg driver å går ned i vekt. Hvis jeg får en normal passelig vekt, kan jeg da forvente å være kvitt dette problemet? 

Anonymkode: 5fc02...ed1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fått det en gang så har du større sjanse for å få det igjen, dessverre. Det blir på en måte åreknuter i anus.

Mye sitting kan trigge det ja. Svangerskap er det verste. Har ikke hørt/lest at vekt har noe å si.

Både treg avføring og diaré kan gi hemoroider. 

Hemoroider er svært vanlig. 

Anonymkode: 65e06...73e

Skrevet

Jeg fikk dette selv for en del år siden, og det kommer tilbake med gjevne mellomrom hvis jeg har treg mage eller lignende. Når jeg først fikk det så var det ganske vondt og det var ubehagelig, men nå kjenner jeg ikke så mye til dem når de kommer tilbake. Jeg vil tro man har det resten av livet, men det blir som sagt (for meg i hvert fall) mye bedre etterhvert slik at det knapt gjør vondt når det kommer tilbake nå.

Anonymkode: 67c47...408

Skrevet
På 20.8.2018 den 14.06, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk dette selv for en del år siden, og det kommer tilbake med gjevne mellomrom hvis jeg har treg mage eller lignende. Når jeg først fikk det så var det ganske vondt og det var ubehagelig, men nå kjenner jeg ikke så mye til dem når de kommer tilbake. Jeg vil tro man har det resten av livet, men det blir som sagt (for meg i hvert fall) mye bedre etterhvert slik at det knapt gjør vondt når det kommer tilbake nå.

Anonymkode: 67c47...408

Hm.. men bruker du salve og stikkpiller reseptfritt, eller på resept? 

Jeg glemte å nevne i HI, at jeg har ikke sånne som blør. Det er kun en klump. Ettersom hva jeg har lest skal hemorider blø. Men det har jeg aldri opplevd. 

Anonymkode: 5fc02...ed1

Skrevet

Hemoride trenger ikke blø, bare gjøre veldig vondt. De fleste opplever det fra tid til annen. Du får både krem og stikkpiller på apoteket. Du trenger ikke resept. De heter Scheriproct. Viktig og følge bruksanvisning hvis du ikke blir bedre etter en viss tid så må du søke legen. Sannsynligvis får du et infoskriv i tillegg ang hemorider. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...