Gå til innhold

Ønsker meg en hobby, men.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet egentlig ikke hvilken type hobby jeg kunne tenke meg. Har forsøkt mye forskjellig opp gjennom årene, så jeg vet hva jeg ikke liker, for å si det sånn. Hobbyen kan ikke kreve mye og kostbart utstyr eller materiell, og jeg vil ikke ha en hobby der det er krav om fast oppmøte/deltakelse. Jeg er heller ikke interessert i hobbyer som medfører fysisk aktivitet, da jeg allerede bruker endel av fritiden min til å trene. 

Jeg skulle gjerne gjort noe skapende, som å tegne eller male, men jeg eier ikke talent!. Er også interessert i interiør, men det blir jo fort dyrt.....Jeg har forsøkt meg på blogging og har fått mange tilbakemeldinger på at jeg skriver godt, men jeg er ikke lenger så interessert i noen av de temaene jeg har blogget om tidligere, og "brenner" liksom ikke for noe spesielt. 

Jeg er glad i å lese og løse sudoku, men anser egentlig ikke dette som hobbyer, det er mer noe jeg gjør sånn innimellom. Føler nesten at jeg har avskrevet alle muligheter her, men kanskje er det noen som har tips til en hobby jeg kan prøve? 

Anonymkode: c3eae...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søk på dreiebåten ( verktøy) og se om den kommer der du bor. Det er tre kunstnere i værdenklasse som demonstrer og forklarer. Ei fra kina som lager timg med pyrografi sykt kult. Og de har med tekstil kunstnere som viser teknikker. Kansje du blir inspirert. 

Litt elektro og data, sjekk hva Arduino er for noe. En kan enkelt lage mye morsomt på kort tid. 

 

Anonymkode: 9b507...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søk på dreiebåten ( verktøy) og se om den kommer der du bor. Det er tre kunstnere i værdenklasse som demonstrer og forklarer. Ei fra kina som lager timg med pyrografi sykt kult. Og de har med tekstil kunstnere som viser teknikker. Kansje du blir inspirert. 

Litt elektro og data, sjekk hva Arduino er for noe. En kan enkelt lage mye morsomt på kort tid. 

 

Anonymkode: 9b507...72a

TS her - takk for fine tips :)

Anonymkode: c3eae...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i en by eller ikke? Langs kysten eller ikke?

Anonymkode: 9b507...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interiørinteressen kan du jo bygge videre på, tråle loppemarkeder etter møbler som kan fikses opp med maling/nytt stoff/pussing.

Anonymkode: b6b8b...787

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.8.2018 den 23.27, AnonymBruker skrev:

Bor du i en by eller ikke? Langs kysten eller ikke?

Anonymkode: 9b507...72a

TS her. Lite tettsted på kysten.

Anonymkode: c3eae...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på Pinterest - finner garantert inspirasjon til noe du kan prøve å lage :)

Og med tegning/maling, ingen er født flinke - det er øvelse som skal til. Som hobby er jo det viktigste at en koser seg med det en holder på med? :)

Anonymkode: aec87...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Telletråder her på Kvinneguiden!!  

 :nordvesta:

Anonymkode: 238bb...421

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Lite tettsted på kysten.

Anonymkode: c3eae...cbb

Det er utrolig mange arter innen tekstilkunst, du kan jo undersøke litt om du finner noe du liker. Teste litt ut Sort/Hvit foto eller macrofoto

Anonymkode: 9b507...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2018 den 9.47, AnonymBruker skrev:

Interiørinteressen kan du jo bygge videre på, tråle loppemarkeder etter møbler som kan fikses opp med maling/nytt stoff/pussing.

Anonymkode: b6b8b...787

TS her. Det var egentlig et godt forslag :) Har i grunnen ikke tenkt den veien, siden stilen min er moderne/minimalistisk, men det er jo utrolig hva man får til med litt maling.

Anonymkode: c3eae...cbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta en titt på Pinterest - finner garantert inspirasjon til noe du kan prøve å lage :)

Og med tegning/maling, ingen er født flinke - det er øvelse som skal til. Som hobby er jo det viktigste at en koser seg med det en holder på med? :)

Anonymkode: aec87...ac8

TS her, bruker faktisk Pinterest mye og har funnet noen småtterier jeg skal lage som julegaver :) Du har nok helt rett i at det er øvelse som skal til, men jeg tenker at det hadde vært greit med et kurs eller noe for å lære noen grunnleggende teknikker. Og så var det dette med (den manglende) tålmodigheten min, da...Men takk uansett :) 

Anonymkode: c3eae...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Sansol skrev:

Fargelegging?

TS her. Det hadde jeg faktisk tenkt å prøve, hadde bare "glemt" det litt. Takk :) 

Anonymkode: c3eae...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er utrolig mange arter innen tekstilkunst, du kan jo undersøke litt om du finner noe du liker. Teste litt ut Sort/Hvit foto eller macrofoto

Anonymkode: 9b507...72a

TS her. Krever ikke det en del utstyr? Og foto er i grunnen ikke helt min greie, men takk for forslag :)

Anonymkode: c3eae...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Telletråder her på Kvinneguiden!!  

 :nordvesta:

Anonymkode: 238bb...421

Tror jeg skal være veeeeeeldig i beit for noe å gjøre før det blir et alternativ ;) 

Anonymkode: c3eae...cbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her, bruker faktisk Pinterest mye og har funnet noen småtterier jeg skal lage som julegaver :) Du har nok helt rett i at det er øvelse som skal til, men jeg tenker at det hadde vært greit med et kurs eller noe for å lære noen grunnleggende teknikker. Og så var det dette med (den manglende) tålmodigheten min, da...Men takk uansett :) 

Anonymkode: c3eae...cbb


Gratis mini tegnekurs på nett her :)  https://www.nooa.no/course/gratis-kurs/

Ellers har jeg lært mye rart via youtube faktisk - mest strikking for min del, men vedder på at det er flust med videoer med tegning også :)

Anonymkode: aec87...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som deg, ts, elsker å lage noe og være kreativ, men har så lite tegnetalent, dessverre. Jeg får utløp for skapertrangen ved å strikke og sy. Kunne det være noe? Stadig noe nytt å lære seg, dvs nye utfordringer, samtidig som man lager noe nyttig. Dessuten kan man høre lydbøker samtidig. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Vera Vinge skrev:

Jeg er som deg, ts, elsker å lage noe og være kreativ, men har så lite tegnetalent, dessverre. Jeg får utløp for skapertrangen ved å strikke og sy. Kunne det være noe? Stadig noe nytt å lære seg, dvs nye utfordringer, samtidig som man lager noe nyttig. Dessuten kan man høre lydbøker samtidig. 😉

TS her. Er brukbar på å strikke, faktisk, men jeg går så fort lei. Har en del halvferdige strikkeprosjekter liggende for å si det sånn. Har faktisk tenkt litt på sying, men siden jeg ikke har symaskin har det blitt med tanken. Som jeg skriver i HI kan ikke hobbyen kreve mye utstyr og materiell. Jeg jobber med å betale ned gjeld og har satt meg selv på et ganske strengt budsjett. Men takk for tips🙂

Anonymkode: c3eae...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Geocaching? Du er da i aktivitet, men det er ikke akkurat trening.

Blomster og hage er også en flott hobby som starter allerede i januar/februar dersom du sår selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...