Gå til innhold

Usunt å spise en alpro sjokoladedessert hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror det er 100 kalorier i en boks. De er ganske små. Men 11 gram sukker. Er det veldig ille når jeg skal ned 5-6 kilo? Å kutte på fast food og mettet fell er null problem siden jeg elsker å lage og spise næringsrikt. Men på ettermiddagen er jeg så glad i noe med litt sjokoladesmak til kaffekoppen min:-/

Det er på en måte den eneste svakheten jeg har i kostholdet mitt. Er det risikabelt mtp diabetes å spise en sånn hver dag? For det er jo viktigere enn å gå raskt ned i vekt. 

Anonymkode: 60fcb...c82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke finne et sukkerfritt alternativ, da? Eventuelt spise noen biter mørk 80% sjokolade til kaffen. Så lenge du holder deg innenfor "kaloribudsjettet" ditt så burde det ikke ha noe å si for vektnedgangen.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det risikabelt mtp diabetes å spise en sånn hver dag?

Har du diabetes da? 11 gram sukker er svært lite sukker. Hvis du ikke har diabetes: Kos deg :klem:

Anonymkode: 4bcd4...acd

• Liker 2
Skrevet

Har du diabetes da? 11 gram sukker er svært lite sukker. Hvis du ikke har diabetes: Kos deg med din alpro dessert :klem:

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Roci skrev:

Kan du ikke finne et sukkerfritt alternativ, da? Eventuelt spise noen biter mørk 80% sjokolade til kaffen. Så lenge du holder deg innenfor "kaloribudsjettet" ditt så burde det ikke ha noe å si for vektnedgangen.

Klarer ikke mørk sjokolade😅 Kunne ha prøvd de proteinpuddingene kanskje men de er så dyre synes jeg. Takk for svar

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du diabetes da? 11 gram sukker er svært lite sukker. Hvis du ikke har diabetes: Kos deg med din alpro dessert :klem:

Har ikke diabetes nei :) takk for svar. Godt å vite at det ikke er mye sukker :) 

ts

• Liker 1
Skrevet

Double 0 yoghurtene er et bedre alternativ. De smaker godt, har under 60kcal 

Anonymkode: 04bbf...02a

Skrevet

Om du vil ned i vekt er det kun kalorier som teller. 100 kalorier er ikke mye i det store og hele, men det utgjør jo 700 kalorier på en uke. Om du uansett er i kaloriunderskudd etter den daglige sjokoladedesserten, trenger du ikke å bekymre deg :)

Anonymkode: 53652...544

• Liker 2
Skrevet

Kaloriene teller, spis hva du vil så lenge du er innafor! :) 

Anonymkode: 8a987...e0e

Skrevet

Om du spiser lite nok vil du forbrenne det sukkeret, så null problem. 

Anonymkode: f97bd...82a

Skrevet

Har du prøvd den mørke melkesjokoladen til Nidar? Den er sunnere enn vanlig sjokolade pga. mindre sukker og mer kakao, men veldig mild i smaken pga. det er melk i den. Kanskje kan det være en slags mørk sjokolade som du liker?

Anonymkode: fd1f8...c1f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...