Gå til innhold

Usunt å spise en alpro sjokoladedessert hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror det er 100 kalorier i en boks. De er ganske små. Men 11 gram sukker. Er det veldig ille når jeg skal ned 5-6 kilo? Å kutte på fast food og mettet fell er null problem siden jeg elsker å lage og spise næringsrikt. Men på ettermiddagen er jeg så glad i noe med litt sjokoladesmak til kaffekoppen min:-/

Det er på en måte den eneste svakheten jeg har i kostholdet mitt. Er det risikabelt mtp diabetes å spise en sånn hver dag? For det er jo viktigere enn å gå raskt ned i vekt. 

Anonymkode: 60fcb...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke finne et sukkerfritt alternativ, da? Eventuelt spise noen biter mørk 80% sjokolade til kaffen. Så lenge du holder deg innenfor "kaloribudsjettet" ditt så burde det ikke ha noe å si for vektnedgangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det risikabelt mtp diabetes å spise en sånn hver dag?

Har du diabetes da? 11 gram sukker er svært lite sukker. Hvis du ikke har diabetes: Kos deg :klem:

Anonymkode: 4bcd4...acd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du diabetes da? 11 gram sukker er svært lite sukker. Hvis du ikke har diabetes: Kos deg med din alpro dessert :klem:

 

Anonymkode: 4bcd4...acd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Roci skrev:

Kan du ikke finne et sukkerfritt alternativ, da? Eventuelt spise noen biter mørk 80% sjokolade til kaffen. Så lenge du holder deg innenfor "kaloribudsjettet" ditt så burde det ikke ha noe å si for vektnedgangen.

Klarer ikke mørk sjokolade😅 Kunne ha prøvd de proteinpuddingene kanskje men de er så dyre synes jeg. Takk for svar

 

Anonymkode: 60fcb...c82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du diabetes da? 11 gram sukker er svært lite sukker. Hvis du ikke har diabetes: Kos deg med din alpro dessert :klem:

 

Anonymkode: 4bcd4...acd

Har ikke diabetes nei :) takk for svar. Godt å vite at det ikke er mye sukker :) 

ts

Anonymkode: 60fcb...c82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Double 0 yoghurtene er et bedre alternativ. De smaker godt, har under 60kcal 

Anonymkode: 04bbf...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ned i vekt er det kun kalorier som teller. 100 kalorier er ikke mye i det store og hele, men det utgjør jo 700 kalorier på en uke. Om du uansett er i kaloriunderskudd etter den daglige sjokoladedesserten, trenger du ikke å bekymre deg :)

Anonymkode: 53652...544

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaloriene teller, spis hva du vil så lenge du er innafor! :) 

Anonymkode: 8a987...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du spiser lite nok vil du forbrenne det sukkeret, så null problem. 

Anonymkode: f97bd...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd den mørke melkesjokoladen til Nidar? Den er sunnere enn vanlig sjokolade pga. mindre sukker og mer kakao, men veldig mild i smaken pga. det er melk i den. Kanskje kan det være en slags mørk sjokolade som du liker?

Anonymkode: fd1f8...c1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...