Gå til innhold

Min mor er psykisk syk men ser det ikke selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mor er psykisk syk, hun får det for seg at ingen bryr seg, selv om vi sier det og viser det, hun tar alt galt opp blir fornærmet for den minste bagatell,  hun må helle tiden ha bekreftelse på at hun er god nok osv. Hva gjør man når en person ikke selv ser at de er syke`?

Anonymkode: 9443c...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje hun opplever dere som lite forståelsesfulle og lite opptatt av henne? Hva sliter hun med siden du mener hun er psykisk syk? Er hun pensjonist? Ensom?

Anonymkode: e3cb9...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke ensom eller pensjonist, hun sliter med å ikke ha tro på seg selv at ingen bryr seg, noe hun kun innbiller seg, sykelig sjalu og tar alt galt opp, og det jeg skrev i HI, hun er samboer med en som er psykisk syk, han har en diagnose. Hun var tidligere gift med en pille misbruker.

Anonymkode: 9443c...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på henne som et barn som skravler og jatt med. Du kan ikke forvente mer enn det. 

Anonymkode: 1d77f...3a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mor er psykisk syk, hun får det for seg at ingen bryr seg, selv om vi sier det og viser det, hun tar alt galt opp blir fornærmet for den minste bagatell,  hun må helle tiden ha bekreftelse på at hun er god nok osv. Hva gjør man når en person ikke selv ser at de er syke`?

Anonymkode: 9443c...ba1

Det er i hvert fall ikke noe du skal bære på dine skuldre og føle skyld. Vis at du bryr deg, mer enn det kan du ikke gjøre. Du må slå deg til ro med at du viser det, selv om hun ikke viser at hun tar til seg din kjærlighet. Vit selv at du er en god person ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, exictence skrev:

Det er i hvert fall ikke noe du skal bære på dine skuldre og føle skyld. Vis at du bryr deg, mer enn det kan du ikke gjøre. Du må slå deg til ro med at du viser det, selv om hun ikke viser at hun tar til seg din kjærlighet. Vit selv at du er en god person ❤️

Det er bare det om jeg ikke ringer til henne på et par dager, så furter hun om at ingen bryr seg, og jeg må drive å forklare at det har ingenting med at jeg ikke bryr meg, er det virkelig nødvendig å prate med sin mor hver dag? Nei jeg syns ikke det, men hun forstår det ikke. Føler meg bare så urettferdig behandlet. 

Anonymkode: 9443c...ba1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare det om jeg ikke ringer til henne på et par dager, så furter hun om at ingen bryr seg, og jeg må drive å forklare at det har ingenting med at jeg ikke bryr meg, er det virkelig nødvendig å prate med sin mor hver dag? Nei jeg syns ikke det, men hun forstår det ikke. Føler meg bare så urettferdig behandlet. 

Anonymkode: 9443c...ba1

Du trenger ikke forklare det flere ganger. Si bare igjen kort at du bryr deg om henne. Så spør du videre om hvordan det går, eller fortsetter på noe annet du vil fortelle, eller høre på hennes opplevelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2018 den 8.37, AnonymBruker skrev:

Min mor er psykisk syk, hun får det for seg at ingen bryr seg, selv om vi sier det og viser det, hun tar alt galt opp blir fornærmet for den minste bagatell,  hun må helle tiden ha bekreftelse på at hun er god nok osv. Hva gjør man når en person ikke selv ser at de er syke`?

Anonymkode: 9443c...ba1

Javel ? Hva med hvis ingen faktisk bryr seg om henne ? Alle trenger litt ros og syn for sin tilværelse eller det de gjør. Det er individuelt hva som er en bagatell, gi konkrete eksempler på hva du mener er en bagatell og hva hun blir så sur for hele tiden? Vet selv at når jeg er med feil mennesker eller de sliter selv og legger skylda på meg eller andre, så har de en tendens til å mene at jeg er sår osv, når de ikke tar i mot noen som helst konstruktiv tilbakemelding...

Anonymkode: 0a030...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2018 den 8.59, AnonymBruker skrev:

Det er bare det om jeg ikke ringer til henne på et par dager, så furter hun om at ingen bryr seg, og jeg må drive å forklare at det har ingenting med at jeg ikke bryr meg, er det virkelig nødvendig å prate med sin mor hver dag? Nei jeg syns ikke det, men hun forstår det ikke. Føler meg bare så urettferdig behandlet. 

Anonymkode: 9443c...ba1

Neste gang spør du bare: vil du at jeg skal slutte å ringe deg? Så sier du at det er ikke noe hyggelig å ringe henne om hun bare skal klage, og at da vil du heller gjøre noe annet, og så kan du be henne ringe deg om hun har en bedre dag. Av og til må man bare vise at man ikke tar imot dritten. Jeg har en mor som er likedan, og nå sier jeg klart ifra når hun starter med sytingen. 

Anonymkode: 0c028...c82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...