Gå til innhold

Hannkatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For noen år tilbake kom det en litt kraftig hankatt til oss, og siden har han bosatt seg her. Han er voksen og veldig rolig av seg. Men det jeg og resten av familien lurer på er hva slags rase han er. Han har gråblå (mest grå) pels og er midt i mellom korthåret og langhåret. Han røyter utrolig mye. Pelsen er silkemyk og ikke sånn stri slik som på huskatter. Han er som sagt litt kraftig og har et rundere hode enn huskatt og han har gule øyer. Vi lurer veldig på hva slags rase dette er og håper noen som har peiling, kan svare! Jeg legger til noen bilder av katten.

 

Anonymkode: 9d519...cf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ikke bildene dine.

Ut fra beskrivelsen din er det en helt ordinær "semi-langhåret" huskatt. Altså en god blanding. Fargen blå er heller ikke unormal, det er egentlig en svart katt, der fargen er "diluted" til blå (altså bleket) av genet d og fremstår som blå. Man finner blåpelesede individer blant hester, hunder katter, og gnagere. 

Hva han er blanding av er umulig å si, da han jo ikke har noen stamtavle. Hannkatter som ikke blir kastrerte innen pubertet, får større hode og "tyrenakke" som du beskriver. Mest sannsynlig er en blanding norsk langhåret skogkatt korthåret bondekatt. 

Kjøp en "furminator". Det en børste som får vekk underullen også.

Jeg vil også STERKT anbefale dere å kastrere ham dersom dere vil beholde ham lenge. En ukastrert utehannkatt blir sjeldent gammel. Sett på ham halsbånd også! Det finnes fine halsbånd i strikk, eller med selvutløsende lås å få kjøpt i dyrebutikken. En kolbe/hylse å skrive navn og tlf nr i har de også. Velg gjerne bånd med refleks nå som det begynner å bli mørkt igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...