Gå til innhold

Hundeutstilling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange hunder kan jeg melde på samtidig og i hvilke klasser kan jeg melde på dersom jeg kun er en handler?

Har veteranene over åtte år noe å si ang. de som er over 9 måneder til åtte år? Blir det ikke BIR veteran?

Er det sånn at man kan ha med en valp under 9 måneder, en hund fra 9 måneder til åtte år, og en hund fra åtte år og oppover når man kun er en handler? Kan det da bli kluss om jeg plutselig står der med to hunder som skal samtidig i ringen?

Anonymkode: a5e4a...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste utstillingene har klassene junior, unghund, åpen, veteran og champion. I tillegg kommer valpeshow, for de under ni måneder. 

På de fleste utstillinger foregår de ulike klassene i slik at de går inn for seg. Men du bør ha tunga hanske rett i munnen. 

Det ropes opp startnummer og klasser, så følg med ved ringen! 

Først er det bir og bim i de ulike klassene. Før bir og bim i hele rasen. Så kommer gruppefinele og bis. 

Du kan melde på så mange du mener du klarer vise frem. Siden det virker som du er usikker på hvordan det foregår, ville jeg prøvd meg med én hund på første utstilling. Og søkt hjelp fra oppdretter, raseklubben eller bli venner med noen som kan dette med utstilling. 

Anonymkode: 1cace...9a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det samme rase på alle hundene? Da skal de sannsynligvis i samme ring så da kan du klare å vise en hund i hver klasse. Kanskje to i en klasse med fler enn fem påmeldte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Duff said:

Er det samme rase på alle hundene? Da skal de sannsynligvis i samme ring så da kan du klare å vise en hund i hver klasse. Kanskje to i en klasse med fler enn fem påmeldte. 

Problemet oppstår om ts har to hunder som vinner hver sin klasse. 

Anonymkode: 1cace...9a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da praier man inn eieren til den ene hunden eller en annen person. Kanskje forskjell på hvem som er arrangør men på jakt og fiske går det greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du deltatt på utstilling noen gang før? 

Jeg hadde ikke deltatt alene med mer enn en hund, du har både problemet med hva du gjør hvis du går videre, og hva du skal gjøre med de andre hundene, når du er i ringen. Jeg har stilt aktive, mellomstore hunder, og de sitter aldri pent ved siden av ringen og ser på handleren sin, for å si det sånn. To mennesker fungerer til to hunder, mens tre mennesker kan ta 3+, siden en kan holde flere hunder, mens de andre to stiller. Små, litt roligere hunder kan man kanskje sette i bur.

Det vanlige er gjerne at man allierer seg med oppdretter/nettverk innenfor samme rase/ring. Da har man alltid noen å gripe tak i dersom alle hundene ens går videre, mot at man hjelper dem underveis/en annen gang.

Anonymkode: 59a2d...190

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan ikke mellomstore og store hunder sitte i bur? Kun de små?

Anonymkode: a5e4a...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Herlighet for noe tøv. Selvsagt sitter de pent i buret sitt. Jeg har ofte med meg 3-5 hunder helt alene i to raser, allierer meg med venner/oppdretterkollegaer/juniorhandlere, da mine som oftest alltid for CK og mulig må inn med to hunder i beste tispe/hanne klasse eller bir/bim. Mine hunder sover når de går inn i buret, eller får en tyggeting de holder på med. Helt rolige, og avslappa frem til de blir tatt ut av buret og vet de skal inn.

Anonymkode: 7c3a8...e21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2018 den 2.26, AnonymBruker skrev:

De fleste utstillingene har klassene junior, unghund, åpen, veteran og champion. I tillegg kommer valpeshow, for de under ni måneder. 

På de fleste utstillinger foregår de ulike klassene i slik at de går inn for seg. Men du bør ha tunga hanske rett i munnen. 

Det ropes opp startnummer og klasser, så følg med ved ringen! 

Først er det bir og bim i de ulike klassene. Før bir og bim i hele rasen. Så kommer gruppefinele og bis. 

Du kan melde på så mange du mener du klarer vise frem. Siden det virker som du er usikker på hvordan det foregår, ville jeg prøvd meg med én hund på første utstilling. Og søkt hjelp fra oppdretter, raseklubben eller bli venner med noen som kan dette med utstilling. 

Anonymkode: 1cace...9a5

På vanlige utstillinger arrangert av NKK er det ikke bir og bim i alle klassene, de hundene som får ck får videre til beste tispe/ hannhund. Deretter blir det bir og bim. 

Anonymkode: 18267...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/31/2018 at 2:53 PM, AnonymBruker said:

På vanlige utstillinger arrangert av NKK er det ikke bir og bim i alle klassene, de hundene som får ck får videre til beste tispe/ hannhund. Deretter blir det bir og bim. 

Anonymkode: 18267...6d0

Ikke om TS skal melde på i rasespesialen. Da er det bir og bim i hver klasse.

Anonymkode: e3fb6...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...