Gå til innhold

Langhårete gjeterhunder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg faller bare for langhårete gjeterhunder og lurer på om noen har noen erfaringer med bearded collie, Pon,Schapendoes,Puli, og briard. Jeg vet de er i slekt og at de ble kryssa med hverandre for å lage hunderasene men det må jo være forskjeller mellom dem ellers hadde de sikkert vært samme rase. Vi vil ha en hund som ikke røyter og en gjeterhund med lang pels da jeg elsker pelsstell og liker ikke korte hår overalt i huset. Kan noen som kjenner til disse rasene skrive litt om dem?

Anonymkode: 93338...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Langhårete hunder som det der røyter, enkelt og greit. Du må se på hunder med enten strihåret eller krøllete pels.

Anonymkode: 8251d...9f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/21/2018 at 11:07 PM, AnonymBruker said:

De hunderasene der røyter ikke nei.

Anonymkode: 93338...849

Det kan jeg love deg at de gjør! Du har ikke en slik hund og vet ingenting!

Anonymkode: 8251d...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo (med unntak av bearded) ganske uvanlige raser. Pon har jeg aldri hørt om. Spør på et hundeforum i stedet, så får du mer sannsynlig svar. 

Anonymkode: 30d37...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2018 den 21.53, AnonymBruker skrev:

Jeg faller bare for langhårete gjeterhunder og lurer på om noen har noen erfaringer med bearded collie, Pon,Schapendoes,Puli, og briard. Jeg vet de er i slekt og at de ble kryssa med hverandre for å lage hunderasene men det må jo være forskjeller mellom dem ellers hadde de sikkert vært samme rase. Vi vil ha en hund som ikke røyter og en gjeterhund med lang pels da jeg elsker pelsstell og liker ikke korte hår overalt i huset. Kan noen som kjenner til disse rasene skrive litt om dem?

Anonymkode: 93338...849

Jeg er hundevant og har hatt flere forskjellige hunderaser, men min siste hund var en Pon. Nå er ikke jeg veldig glad i pelsstell, så akkurat det trakk litt ned for meg, men ellers var det den perfekte hund for meg :)  Grei størrelse, glad i tur (men må ikke ha store mengder mosjon hver dag), rolig hund som er lett å ha i hus, lett å dressere, snill og tålmodig med barna, stedbunden (stikker ikke av), og litt reservert (maser ikke på folk man tilfeldigvis stopper opp for å prate med). 

Anonymkode: f2406...68b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.8.2018 den 2.15, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg love deg at de gjør! Du har ikke en slik hund og vet ingenting!

Anonymkode: 8251d...9f4

Jo jeg har en slik hund og har hatt tre stykker fra før av så ja.

Anonymkode: 93338...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo jeg har en slik hund og har hatt tre stykker fra før av så ja.

Anonymkode: 93338...849

Det er ikke det du sier i hovedinnlegget! ;)

Anonymkode: 8251d...9f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det du sier i hovedinnlegget! ;)

Anonymkode: 8251d...9f4

Men det er flere raser der som jeg lurer på. Kanskje noen kan sammenligne dem litt?

Anonymkode: 93338...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
On 8/18/2018 at 9:53 PM, AnonymBruker said:
 

Jeg faller bare for langhårete gjeterhunder og lurer på om noen har noen erfaringer med bearded collie, Pon,Schapendoes,Puli, og briard. Jeg vet de er i slekt og at de ble kryssa med hverandre for å lage hunderasene men det må jo være forskjeller mellom dem ellers hadde de sikkert vært samme rase. Vi vil ha en hund som ikke røyter og en gjeterhund med lang pels da jeg elsker pelsstell og liker ikke korte hår overalt i huset. Kan noen som kjenner til disse rasene skrive litt om dem?

Anonymkode: 93338...849

Du skal ikke ha hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...