Gå til innhold

Austad diagnostikk - helsesjekk med ultralyd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noe som har erfaring med helsesjekk med ultralyd? Hva skjer egentlig på en slik helsesjekk. Har en kul under huden, som jeg har hatt i flere år, fastlegen mener den er udarlig. Kan jeg f. Eks be om at de sjekker denne?

Får fastlegen vite at jeg har vært der? Finnes det andre alternativer enn Austad? 

Anonymkode: c37cb...247

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har en fettkul som ikke vokser og du har hatt den i flere år, så er det ingenting du trenger å bekymre deg for og den eneste måten man kan sjekke om det er kreft er ved å ta en biopsi av den. Altså må den da opereres ut, og du får ikke dekt det på det offentlige når det ikke er noen grunn til å mistenke at det er kreft. Det er bare en unødvendig operasjon. 

Anonymkode: 8c379...7f1

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du har en fettkul som ikke vokser og du har hatt den i flere år, så er det ingenting du trenger å bekymre deg for og den eneste måten man kan sjekke om det er kreft er ved å ta en biopsi av den. Altså må den da opereres ut, og du får ikke dekt det på det offentlige når det ikke er noen grunn til å mistenke at det er kreft. Det er bare en unødvendig operasjon. 

Anonymkode: 8c379...7f1

Takk for svar. Må bare påpeke at jeg ikke er bekymret for den kulen, nevnte den som eksempel. Tar de kun ultralyd av det som står pp deres liste, eller har de mulighet til å sjekke andre ting også. 

Når du sier de må operere ut for å ta biopsi, så er jeg ikke helt enig. Jeg tok biopsi for ti år siden av en annen kul, da stakk de bare inn en nål. Det viste seg at den var ondartet, og jeg tok da ultralyd for å få litt oversikt før de opererte bort. Så vil tro de kan se noe med en ultralyd. 

Noen som har erfaring med slike undersøkelser? 

Anonymkode: c37cb...247

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...