AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #1 Skrevet 18. august 2018 Hva skulle til for at du skulle tatt selvmord? Altså hvor dårlig liv måtte du hatt før du hadde gått til det skrittet? Anonymkode: f475f...5f4
Elán Skrevet 18. august 2018 #2 Skrevet 18. august 2018 Jeg rapporterer tråden da det ikke er et tema som er lov til å diskutere her. Sliter du med disse tankene selv, anbefaler jeg å kontakte fastlegen. 8
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 18. august 2018 #3 Skrevet 18. august 2018 Om jeg hadde fått en voldsom forverring av min kompleks PTSD, blitt utsatt for voldtekt eller jeg hadde mistet noen av de nærmeste.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #4 Skrevet 18. august 2018 2 minutter siden, Elán skrev: Jeg rapporterer tråden da det ikke er et tema som er lov til å diskutere her. Sliter du med disse tankene selv, anbefaler jeg å kontakte fastlegen. Forstår deg, på en annen side så er det alltid så tabubelagt, kanskje det hjelper at vi klarer "å snakke om det"? Anonymkode: 2b9b9...eca 3
Gjest hind Skrevet 18. august 2018 #5 Skrevet 18. august 2018 Jeg kan ikke tenke meg noe som kunne fått meg til å gjøre det. Jeg har allerede opplevd en del av de verste tingene som kan skje, og jeg lever.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #6 Skrevet 18. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva skulle til for at du skulle tatt selvmord? Altså hvor dårlig liv måtte du hatt før du hadde gått til det skrittet? Anonymkode: f475f...5f4 Jeg hadde aldri gått til det skrittet, har utrolig sterk psyke og et barn å leve for. Anonymkode: 2b9b9...eca 1
Elán Skrevet 18. august 2018 #7 Skrevet 18. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Forstår deg, på en annen side så er det alltid så tabubelagt, kanskje det hjelper at vi klarer "å snakke om det"? Anonymkode: 2b9b9...eca Jeg er 100% for å snakke om dette temaet, men det er farlig å snakke så åpent på et forum da det er lett å bli triggret. Forumet kan bli holdt ansvarlig fordi det ikke ble varslet fra til politiet i tide. Det er et viktig tema og det er viktig å være åpen om psykisk helse (om du ikke snakker om psykisk helse, er du også med på å tabubelegge temaet). På et forum er det vanskelig for moderatorene å sjekke tråden da det kan komme farlige råd eventuelt noen som skriver noe som virkelig sårer deg så dypt at du faktisk begår selvmord. 4
ikkerepresentativ Skrevet 18. august 2018 #8 Skrevet 18. august 2018 Jeg tror det heller bare er slik at de ikke vil bli holdt ansvarlige. Har ingenting med godhet å gjøre. MEN: Det er også spredningseffekt av å snakke om selvmord. Se filmen The Bridge. De filmet folk som hoppet fra Golden Gate Bridge i ett år. At de filmet, men ikke intervenerte, fikk kjempekritikk. Men der har du også intervjuer med pårørende. Utrolig trist film. Noe av det jævligste jeg har sett, ved siden av dear Zachary (men den orket jeg ikke se ferdig) Om du vurderer dette, så tenk litt på de menneskene som betyr noe for deg. Er du glad i dem? Vil du da gjøre det mot dem?
Perelandra Skrevet 18. august 2018 #9 Skrevet 18. august 2018 Kjære trådstarter! Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113. Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år) Kirkens SOS: 22 40 00 40 Perelandra, mod. 4
Fremhevede innlegg