Gå til innhold

Mummikopper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet når vinterkoppen 2018 kommer? 

Anonymkode: ede90...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor bestiller man Mummikopper fra når man vil ha spesielle kopper omtalt i @Sola de sin dagbok?  :ninja:

Anonymkode: 34ad8...0d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig litt trist at noen snapper til seg kopper for så å selge dem til blodpris på nett i ettertid. :sukk: De er så fine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Egentlig litt trist at noen snapper til seg kopper for så å selge dem til blodpris på nett i ettertid. :sukk: De er så fine.

Hvordan får de snappet de til seg og hvor får de tak i de billig?

Anonymkode: f43ab...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får de snappet de til seg og hvor får de tak i de billig?

Anonymkode: f43ab...f85

Det Hoppetaujenta sikter til er nok Moomins Day koppen som kun var i salg 8.9.18 i utvalgte butikker i Sverige og Finland. Men når man først har tatt seg fri fra jobb og kjørt helt til Sverige eller Finland, og betalt både bensin og bompenger, så er det vel ikke så rart de kjøper flere slik at de kan selge noen? Det hadde i alle fall jeg gjort dersom jeg hadde hatt muligheten. 

Andre kopper som blir solgt dyrt har gjerne selgerne spart i mange år, evt. har de selv kjøpt de dyrt etter de har gått ut av produksjon. Markedet styrer salgsprisen. Dersom ingen hadde ønsket å betale mer for de så hadde de jo blitt solgt for mindre. Det er da ikke noe «dårlig gjort» ved det?  Man MÅ jo ikke ha en Mummikopp. Det er ikke insulin, så man står jo fritt til å la være å kjøpe dersom prisen er for høy. Det er mange kopper jeg aldri kommer til å eie fordi jeg rett og slett ikke kan forsvare å betale tusenvis for en kopp. 

De aller fleste Mummikopper kommer for salg i helt vanlige butikker her i Norge, og er ikke vanskelige å få ta i i det hele tatt, så lenge man kjøper de mens de fortsatt er i salg. Noen kopper har kun vært i salg i Sverige og/eller Finland (Hurraa, Stockmann, Hold Sverige Rent, Vennskap og Moomins Day. Daydreaming ble vel kanskje også kun solgt i 2005 eksemplarer fra Arabia-fabrikken? Og Fazer-koppen ble jo laget til Fazer cafe i Helsinki (?)) 

Per nå er det kun en kopp som er tilgjengelig i butikk som man ikke får kjøpt på Kitch’n osv, og det er Vennskap/Friendship som man får kjøpt fra Moomin.com. Ellers er det jo Finn og lignende sider...

Anonymkode: 29558...b7b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det Hoppetaujenta sikter til er nok Moomins Day koppen som kun var i salg 8.9.18 i utvalgte butikker i Sverige og Finland. Men når man først har tatt seg fri fra jobb og kjørt helt til Sverige eller Finland, og betalt både bensin og bompenger, så er det vel ikke så rart de kjøper flere slik at de kan selge noen? Det hadde i alle fall jeg gjort dersom jeg hadde hatt muligheten. 

Andre kopper som blir solgt dyrt har gjerne selgerne spart i mange år, evt. har de selv kjøpt de dyrt etter de har gått ut av produksjon. Markedet styrer salgsprisen. Dersom ingen hadde ønsket å betale mer for de så hadde de jo blitt solgt for mindre. Det er da ikke noe «dårlig gjort» ved det?  Man MÅ jo ikke ha en Mummikopp. Det er ikke insulin, så man står jo fritt til å la være å kjøpe dersom prisen er for høy. Det er mange kopper jeg aldri kommer til å eie fordi jeg rett og slett ikke kan forsvare å betale tusenvis for en kopp. 

De aller fleste Mummikopper kommer for salg i helt vanlige butikker her i Norge, og er ikke vanskelige å få ta i i det hele tatt, så lenge man kjøper de mens de fortsatt er i salg. Noen kopper har kun vært i salg i Sverige og/eller Finland (Hurraa, Stockmann, Hold Sverige Rent, Vennskap og Moomins Day. Daydreaming ble vel kanskje også kun solgt i 2005 eksemplarer fra Arabia-fabrikken? Og Fazer-koppen ble jo laget til Fazer cafe i Helsinki (?)) 

Per nå er det kun en kopp som er tilgjengelig i butikk som man ikke får kjøpt på Kitch’n osv, og det er Vennskap/Friendship som man får kjøpt fra Moomin.com. Ellers er det jo finn og lignende sider...

Anonymkode: 29558...b7b

Den ble også solgt på nett, men veldig, veldig mange fikk ikke kjøpt selv om de hadde koppen i handlekurven og var klar til å betale, fordi den ble utsolgt på under 1 minutt. 

Anonymkode: cb5da...f43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den ble også solgt på nett, men veldig, veldig mange fikk ikke kjøpt selv om de hadde koppen i handlekurven og var klar til å betale, fordi den ble utsolgt på under 1 minutt. 

Anonymkode: cb5da...f43

Da burde det vært mulig å kjøpe max 1 stk pr snute, slik at flere hadde fått sjansen til å kjøpe.

Anonymkode: f43ab...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor bestiller man Mummikopper fra når man vil ha spesielle kopper omtalt i @Sola de sin dagbok?  :ninja:

Anonymkode: 34ad8...0d8

moomin.com

 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da burde det vært mulig å kjøpe max 1 stk pr snute, slik at flere hadde fått sjansen til å kjøpe.

Anonymkode: f43ab...f85

Det synes jeg og.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor bestiller man Mummikopper fra når man vil ha spesielle kopper omtalt i @Sola de sin dagbok?  :ninja:

Anonymkode: 34ad8...0d8

https://www.room21.no/no/artiklar/mummi-kopp-hold-sverige-rent-no2.html?gclid=Cj0KCQjwquTbBRCSARIsADzW88xO4jsV6dn81ApAxFUzA3V0zJ6p-0Bhrg1Uy5a_FXJOiL8aX7Kw9twaAsptEALw_wcB

https://shop.moomin.com/products/moomin-mug-friendship-by-arabia

Her er linker til kopper du ikke kan kjøpe i norske butikker:)

Endret av Cramyb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...