Gå til innhold

Lurt for penger..!


Sharita

Anbefalte innlegg

Det er n som har pleid å være sjåfør før meg massevis av ganger. Han har alltid vært pålitelig egentlig, holdt avtaler, sagt ifra om forsinkelser etc. I begynnelsen så betalte jeg alltid etter han hadde kjørt. De siste ukene har han spurt om betaling på forskudd (mulig dårlig råd, i dont know) men jeg har nå ikke hatt noe problem med å betale på forhånd  ettersom han har vært pliktoppfyllende. Idag skulle han da kjøre for meg igjen, han spurte om jeg kunne vippse han på forhånd, gjorde da det igår. Den jævla figuren møter jo Faen ikke opp, Ikke tar han tlf når jeg ringer, Ikke svarer han på meldinger. Jeg så han var pålogga på facebook, men ikke Faen om han gadd å åpne meldingen min. NEI DA😈 å det etter jeg har drivi å ringt å styra, asshole ass..! Det var 500kr, Ikke at det er så jævla mye. Tjener nok jeg til at jeg har råd til å tape det. Men det er prinsippet, jeg SKAL ha de igjen. Ingen prøver å "lure meg" uten at det får konsekvenser. Jeg er ikke noe jævla sosialkontor som kaster penger rundt meg for veldedighetens skyld. Noen tips til hva jeg bør gjøre? 

Endret av Sharita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lær deg å betale for transport på lovlig vis. Svart/piratkjøring (?) Eller om du kaller det private tjenster for kr. 500, er faktisk ikke lov. 

Anonymkode: dacaf...a11

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lær deg å betale for transport på lovlig vis. Svart/piratkjøring (?) Eller om du kaller det private tjenster for kr. 500, er faktisk ikke lov. 

Anonymkode: dacaf...a11

Ja selvfølgelig er det det, men ser ikke på det som noe problem. Alle herover gjør det. Lite kollektivtrafikk her, så da blir det sånn. Da får det faktisk bare være ulovlig så mye det bare vil. Du trenger ikke belære meg om hva som er lov og ikke, for det er jeg fullstendig klar over. Tenkte egentlig å anmelde han. Vet jeg får bot. Men det driter jeg i, for jeg har råd til å betale det. Men han derimot vil jo miste lappen😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sharita skrev:

Ja selvfølgelig er det det, men ser ikke på det som noe problem. Alle herover gjør det. Lite kollektivtrafikk her, så da blir det sånn. Da får det faktisk bare være ulovlig så mye det bare vil. Du trenger ikke belære meg om hva som er lov og ikke, for det er jeg fullstendig klar over. Tenkte egentlig å anmelde han. Vet jeg får bot. Men det driter jeg i, for jeg har råd til å betale det. Men han derimot vil jo miste lappen😂

Tviler på at han mister lappen. Her har du hatt en trofast sjåfør som tydeligvis har fulgt ditt minste vink over lang tid, og straks det blir et problem eksploderer du. Du er et klasseeksempel på drittunge i dagens norge!. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mister ikke lappen men kan få en bot. 

Ellers så vet jeg det at en kan ikke stole på Facebook.. Facebook forteller mine venner at jeg har vært pålogget mange ganger selv om jeg ikke har vært innom der på nærmere et halvt år... 

Kan noe ha skjedd ham siden han ikke møtte opp og ikke svarer. 

Han ville jo være ganske fjern om han ødelegger for den gode inntekten du betaler ham... 

Anonymkode: 7da47...bf9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noen automatikk i å miste lappen. Det kommer helt an på omfang ol. Dersom det feks bare er deg han har kjørt rundt på mot betaling kan det være han også slipper unna med en bot. 

Anonymkode: 6afe5...c27

Er jo sykt mange han har kjørt rundt på. Ikke at jeg kan bevise det på noe måte men. Har meldinger på tlf min der jeg kan vise til mange mange kjøringer. Men vet det er jævla strengt det der har blitt, men vanskelig å få tatt folk på det ettersom det er lov å kjøre venner, å venner har lov å gi penger om de vil å egentlig. Men jeg får avvente litt å se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lær deg å betale for transport på lovlig vis. Svart/piratkjøring (?) Eller om du kaller det private tjenster for kr. 500, er faktisk ikke lov. 

Anonymkode: dacaf...a11

Slutt å vær så proppen. Det er da helt vanlig å få bekjente til å kjøre seg. Og betale litt for skyssen. 

Anonymkode: 6620b...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å vær så proppen. Det er da helt vanlig å få bekjente til å kjøre seg. Og betale litt for skyssen. 

Anonymkode: 6620b...963

Proppen??? 😂😂😂😂😂

Anonymkode: d9b7b...d3f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han mister ikke lappen men kan få en bot. 

Ellers så vet jeg det at en kan ikke stole på Facebook.. Facebook forteller mine venner at jeg har vært pålogget mange ganger selv om jeg ikke har vært innom der på nærmere et halvt år... 

Kan noe ha skjedd ham siden han ikke møtte opp og ikke svarer. 

Han ville jo være ganske fjern om han ødelegger for den gode inntekten du betaler ham... 

Anonymkode: 7da47...bf9

Jeg vet virkelig ikke... Men vi bor i ett lite område, så hadde det skjedd noe alvorlig greier så hadde jeg fått rede på det. Skjønner lissom ikke hvor lang tid det skal være mulig å ta for å reagere på ei melding lissom. Synes bare det virker mer og mer muffens egentlig. Men jeg kommer til å sende meldinger og ringe helt til jeg får igjen pengene i det minste. Men avventer litt noe batshit crazy tiltak hvertfall ut morgendagen. Får være grenser for hvor mange dager det skal være mulig å være fullstendig utilgjengelig å egentlig🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sharita skrev:

Ja selvfølgelig er det det, men ser ikke på det som noe problem. Alle herover gjør det. Lite kollektivtrafikk her, så da blir det sånn. Da får det faktisk bare være ulovlig så mye det bare vil. Du trenger ikke belære meg om hva som er lov og ikke, for det er jeg fullstendig klar over. Tenkte egentlig å anmelde han. Vet jeg får bot. Men det driter jeg i, for jeg har råd til å betale det. Men han derimot vil jo miste lappen😂

Når du ikke ser dette som etmproblem, så får du jammen slutte med å syte i en egen tråd du selv har opprettet. 

Svart arbeid er nemlig et problem, du undergraver ærlig arbeid.

Anonymkode: dacaf...a11

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sharita skrev:

Det er n som har pleid å være sjåfør før meg massevis av ganger. Han har alltid vært pålitelig egentlig, holdt avtaler, sagt ifra om forsinkelser etc. I begynnelsen så betalte jeg alltid etter han hadde kjørt. De siste ukene har han spurt om betaling på forskudd (mulig dårlig råd, i dont know) men jeg har nå ikke hatt noe problem med å betale på forhånd  ettersom han har vært pliktoppfyllende. Idag skulle han da kjøre for meg igjen, han spurte om jeg kunne vippse han på forhånd, gjorde da det igår. Den jævla figuren møter jo Faen ikke opp, Ikke tar han tlf når jeg ringer, Ikke svarer han på meldinger. Jeg så han var pålogga på facebook, men ikke Faen om han gadd å åpne meldingen min. NEI DA😈 å det etter jeg har drivi å ringt å styra, asshole ass..! Det var 500kr, Ikke at det er så jævla mye. Tjener nok jeg til at jeg har råd til å tape det. Men det er prinsippet, jeg SKAL ha de igjen. Ingen prøver å "lure meg" uten at det får konsekvenser. Jeg er ikke noe jævla sosialkontor som kaster penger rundt meg for veldedighetens skyld. Noen tips til hva jeg bør gjøre? 

Hvorfor er du åpen om at du bryter loven?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, WCKD skrev:

Hvorfor er du åpen om at du bryter loven?

Han som kjører, Ikke jeg🤣 så du har aldri betalt noen for å være sjåfør før deg hjem fra byen ell noe du altså? Særlig😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sharita skrev:

Han som kjører, Ikke jeg🤣 så du har aldri betalt noen for å være sjåfør før deg hjem fra byen ell noe du altså? Særlig😂

Du kan fortsatt straffes.

Det du driver med er ikke sammenliknbart med å betale noen for å kjøre deg hjem fra byen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Sharita skrev:

For det vet du tydeligvis ALT om???

Mer enn deg. Bruk pengene dine på lovlig virksomhet i stedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å vær så proppen. Det er da helt vanlig å få bekjente til å kjøre seg. Og betale litt for skyssen. 

Anonymkode: 6620b...963

"Prippen" hvis man vil ha et rettferdig samfunn uten svart arbeid? 

Spesielt.

Anonymkode: a469e...147

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Sharita skrev:

For det vet du tydeligvis ALT om? Ja du får ta deg ett jus studie da vettu istedenfor å bare kverulere, tydelig at du har litt for mye fritid

Man trenger ikke studere juss for å vite at å sitte på i pirattaxi er ulovlig 😉

Hadde det ikke vært ulovlig virksomhet hadde du ikke kommet med dette utsagnet:

4 timer siden, Sharita skrev:

Ingen prøver å "lure meg" uten at det får konsekvenser

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke tjeneste mot tjeneste når du betaler penger for det. 

Anonymkode: a469e...147

Tjeneste mot fordel da, går jo for det samme uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sharita skrev:

Tjeneste mot fordel da, går jo for det samme uansett

Så hvorfor kan du ikke sørge for at en andel går til fellesskapet da, om alt er det samme for deg?

Anonymkode: 3f207...759

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt merkelig å være så sinna, og ute etter å "ta" en annen - især en som har vært en god hjelp over tid. Over et relativt lite beløp, uten at du engang har fått avklart hva som har skjedd.

En vannvittig overreaksjon, etter mitt syn, å fabulere om anmeldelse og ønske at denne personen skal både miste førerkort (kommer ikke til å skje) og få ei klekkelig bot - over lusne 500 kr......? Få nå snakka med personen først, kanskje ligger h*n hjemme med akutt spysjuka i alle ender eller hva vet vi - det er jo tross alt bare samme dagen ennå.

Attpåtil sier du jo at personen også kjører flere andre visstnok, så alt du vil få til er å ødelegge for mange andre som også har hatt god bruk for denne velvillige kjørehjelpen. Kommer neppe til å gjøre deg særlig populær på bygda, med en slik overreaksjon. "Der kommer h*n som ødela for kjørehjelpen vår, for noen bedritne hundrelapper"

Anonymkode: f9901...593

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...