Gå til innhold

Bipolar2 - seroquel - mani

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen andre som har opplevd mer intense manier på disse? Er på relativ lav dose, og startet for rundt fire måneder siden. Synes de maniske periodene blir drøyere og drøyere, og at jeg mister mer kontroll enn tidligere. Eller kan det være at sykdommen rett og slett har utviklet seg til det verre? Synes episodene kommer oftere, og jeg er generelt mer irritabel og har lettere for å ‘eksplodere’ enn før. Synes det har blitt mye mer svart/hvitt etter jeg fikk de, men føler likevel at de roer tankekjøret litt, spesielt på kvelden når jeg tar de så jeg i alle fall sover. Har dessverre ingen behandler å snakke med dette om per nå...

Anonymkode: 523aa...71e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke har behandler må du gå til fastlegen din i stedet. Fastlegen kan henvise deg til ny behandler og om fastlegen selv ikke kan svare deg på dette kan han eller hun ringe til psykiater og spørre. Dette er ikke noe du bør spørre på kvinneguiden om, fordi det krever et kompetent svar og ikke synsing. 

Anonymkode: c8ca2...c37

• Liker 1
Skrevet

Skal ta det opp med fastlegen. Var bare nysgjerrig på om flere har følt det slik?

Skrevet

Man har ikke mani ved bipolar 2 men hypomani

Anonymkode: b9fef...4d4

Skrevet

I noen tilfeller kan de som har Bipolar 2 utvikles til  Bipolar 1, så ville absolutt tatt kontakt med lege på mandag. Men hvis du har manier (ikke hypomanier) så har du vel bipolar 1? Da er det jo absolutt viktig å søke hjelp, når du er så plaget av naboene. 

Anonymkode: c8a89...434

Skrevet

TS

Føler en helt annen type ‘støy’ nå. Som om jeg er på en restaurant i hode, enda jeg er i et stille rom alene, så føler det har bikket over mer til mani, enn hypomani... Har også vært mye mer ukritisk og ubetenksom denne perioden, med null tanker på konsekvenser, og lite anger, og mer angst. Skal til legen neste uke, så tar det selvfølgelig opp da, og ber om en evt henvisning. Jeg har lest at man kan utvikle, og har egentlig vært usikker på diagnosen hele veien. Ba om utredning for bipolar for 14 år siden, og fikk diagnosen først i år. Vet min mor og morfar hadde diagnosen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...