Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg skal i bryllup neste helg og er 9 uker gravid. Hvordan er det å farge håret i første trimester? Har lest så mye forskjellig på nettet, og jordmor har jeg jo ikke vært hos enda... Det er farging, ikke bleking, og tenker å gjøre det hos frisør. 

Anonymkode: 2ce93...5a0

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1214093-farge-h%C3%A5ret-gravid-uke-9/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er utdannet  frisør og gravid i uke 27. Har nå masse ettervekst, det er helt uaktuelt å farge håret mens jeg er gravid. Skjønner ikke at noen tar sjansen på det, det er sikkert samme type mennesker som røyker og drikker under graviditeten.

Anonymkode: 2fa51...023

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er utdannet  frisør og gravid i uke 27. Har nå masse ettervekst, det er helt uaktuelt å farge håret mens jeg er gravid. Skjønner ikke at noen tar sjansen på det, det er sikkert samme type mennesker som røyker og drikker under graviditeten.

Istedenfor å bare være nedlatende, så kan vel du som fagperson fortelle litt om hvorfor man ikke burde farge håret som gravid? 

Anonymkode: bdda7...d2c

• Liker 15

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:ler:😂

Anonymkode: ea614...38c

• Liker 7
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Saklig 🙄

Anonymkode: 0e0bf...573

• Liker 4
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så forferdelig å farge håret? Altså, har du noe å komme med av argumenter?

• Liker 2

Jeg har jobbet som frisør i 9 år og farget mange som har vært gravid opp gjennom årene. Når kunder har spurt om dette, bruker jeg å svare at fargene i dag er mye mildere enn tidligere, og at man i Norge ikke fraråder gravide å farge håret. Det gjøres derimot i Danmark. I tillegg er det viktig å huske på at fargen legges i bunnen, huden vil derfor trekke til seg flere stoffer. De ulike fargeleverandørene vi har brukt mener fargene er trygge for gravide. 

Dersom det var meg selv hadde jeg valgt å å bruke feks samme hårfarge, men i striper med folie eller stripehette, for å unngå kontakt med huden. Ville også informert frisøren, siden graviditet kan gjøre at fargen blir annerledes enn normalt.

Anonymkode: 91517...7c5

1 hour ago, AnonymBruker said:

Rart alle frisører jeg har spurt har sagt det et trygt da. 

Anonymkode: dbd41...076

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Troooolllll

Anonymkode: efd71...bf6

Jeg har 15 års erfaring som frisør og er selv gravid i 35. Uke. 

Jeg har jobbet og farget eget hår gjennom svangerskapet og er frisk og rask. Var på 3D ultralyd forrige uke, alt ser fint ut med baby også.

I løpet av årene har jeg aldri opplevd kunder som har fått barn med sykdom eller problemer grunnet hårfarging. Vi bruker ikke så sterke produkter i Norge. Da kunne heller ingen frisører vært i arbeid under svangerskap siden vi puster inn stoffene.

som nevnt av andre lenger opp: som frisør foretrekker jeg å vite på forhånd at kunden er gravid da hormonene kan påvirke fargen. Jeg har opplevd flere ganger fargen vi har brukt i flere år plutselig ikke ble som den skulle pga hormoner etc. Ingen fare utover det :) 

men dersom du er veldig engstelig, så kan du jo legge striper med hette/folie/freestyle istedet for å legge i hodebunnen. Mange alternativ 😊

Anonymkode: 0b7ee...a9c

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...