Gå til innhold

avisbud....hva skal han dekke selv'?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Foreldre skal gi barna det de TRENGER.

Det han ikke trenger, kan han betale selv.

Hvor grensen går mellom de tingene

er det foreldrene som avgjør, ikke barna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei igjen...og takk for mange svar.

Den kantineordningen de har på skolen fungerer slik at de får kjøpe drikke, iste,juice,og sjokolademelk+ rundstykker...og så er det vaffler på fredager.

Han har med mat hjemmefra,men kjøper drikke der.

Har nå fått en del tips, og vil vel fortsette med å dekke det jeg har gjort før,men alt utenom må han dekke selv.....

Det er jo som dere sier, viktig å ikke ta fra han motivasjonen til å jobbe, men jeg tror nok at jeg skal kreve at han sparer 1500,- på mnd.

Ha en fortsatt fin søndag :-)

Skrevet
Jo mer jeg tenker på det jo mer hårreisende syns jeg det er at en trettenåring skal disponere så mye penger på fritt grunnlag.  

Ikke pokker om min trettenåring skal få disponere så mye penger.

Det kommer an på hva han må dekke. Har han mobiltelefon, aktiviteter, eller noe annet?

Utenom klær og andre ting selvfølgelig.

Jeg synes ikke 2000,- er så mye jeg, med tanke på hva ting koster i dag.

Jeg har selv vært tenåring og jeg synes ikke det var så gøyt å spørre mine foreldre om penger til kino, ut å spise med venner, busskort, klær m.m.

Da er det greit å tjene penger på egenhånd og ha en del igjen.

Gjest Gjesta
Skrevet

Vel, jeg vet om flere barnefamilier som sitter igjen med tre tusen kroner etter at regningene er betalt, og det skal gå til måde klær og mat for flere.

Det er mulig noen syns jeg er rar, men jeg syns det er snodig at det skal være greit at et barn har mer å rutte med til fritiden enn en barnefamilie har å leve av. Det har noe med å skape unødvendige behov å gjøre.

Skrevet

Beklager det visste jeg ikke.

Men uansett må vel en sparekonto være bra?

Hvis han tjener 3000,- i måneden så vil han i løpet av året komme over frikortgrensa og må betale skatt. Ikke så mye at det fortsatt lønner seg ift BSU-fradraget, men kanskje lurt å tenke på så han ikke får restskatt neste år...? :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...