Gå til innhold

Nybilgaranti.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sikkert et dumt spørsmål men hva innegår i en nybilgaranti? Og vil det si at jeg kan sette den på hvilket som helst verksted for å fikse småproblemer gratis? Ja, har ikke peiling. Kjøpt en Toyota auris 2015 modell med nybilgaranti. Som egentlig har litt mange småproblemer som jeg har lagt merke til etter kjøpet. 

Anonymkode: 7f9f0...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert et dumt spørsmål men hva innegår i en nybilgaranti? Og vil det si at jeg kan sette den på hvilket som helst verksted for å fikse småproblemer gratis? Ja, har ikke peiling. Kjøpt en Toyota auris 2015 modell med nybilgaranti. Som egentlig har litt mange småproblemer som jeg har lagt merke til etter kjøpet. 

Anonymkode: 7f9f0...c8e

Du kan iallefall ikke sette den inn på et hvilket som helst verksted. Har du kjøpt Toyota så må du kontakte Toyota.

Har selv en Toyota Yaris 15 modell som nettopp har vært på verksted. Der ble bilen reparert og jeg måtte betale for en typisk slitedel , mens det som gikk på garantien tok de på sin kappe. Ting som ikke bør gå i stykker i løpet av de 5 første årene omfattes av garantien , mens typiske slitedeler må en betale for. Feks så er bremseklosser en typisk slitedel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, emilie123 skrev:

Du kan iallefall ikke sette den inn på et hvilket som helst verksted. Har du kjøpt Toyota så må du kontakte Toyota.

Har selv en Toyota Yaris 15 modell som nettopp har vært på verksted. Der ble bilen reparert og jeg måtte betale for en typisk slitedel , mens det som gikk på garantien tok de på sin kappe. Ting som ikke bør gå i stykker i løpet av de 5 første årene omfattes av garantien , mens typiske slitedeler må en betale for. Feks så er bremseklosser en typisk slitedel.

ok, takk for svar. Er kjedelig å ha en bil i 1 mnd så dukker det opp så "mange" småfeil.

Anonymkode: 7f9f0...c8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert et dumt spørsmål men hva innegår i en nybilgaranti? Og vil det si at jeg kan sette den på hvilket som helst verksted for å fikse småproblemer gratis? Ja, har ikke peiling. Kjøpt en Toyota auris 2015 modell med nybilgaranti. Som egentlig har litt mange småproblemer som jeg har lagt merke til etter kjøpet. 

Anonymkode: 7f9f0...c8e

Sett den på merkeverstedet, og la de ordne opp. Du skal jo ikke betale noe uansett så lenge det går på garantien. Det er når du har servicer utenom merkeverksted, selv etter at garantien er godt ut, at du kan gå glipp av utvidet garanti. Det har jeg selv erfart, at det er lurt å være lojal overfor merkeverksted selv om det nok koster noe mer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert et dumt spørsmål men hva innegår i en nybilgaranti? Og vil det si at jeg kan sette den på hvilket som helst verksted for å fikse småproblemer gratis? Ja, har ikke peiling. Kjøpt en Toyota auris 2015 modell med nybilgaranti. Som egentlig har litt mange småproblemer som jeg har lagt merke til etter kjøpet. 

Anonymkode: 7f9f0...c8e

Vil bare nevne at bremseklosser og servicer ikke blir dekket av nybilgarantien :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert et dumt spørsmål men hva innegår i en nybilgaranti? Og vil det si at jeg kan sette den på hvilket som helst verksted for å fikse småproblemer gratis? Ja, har ikke peiling. Kjøpt en Toyota auris 2015 modell med nybilgaranti. Som egentlig har litt mange småproblemer som jeg har lagt merke til etter kjøpet. 

Anonymkode: 7f9f0...c8e

Før bilen er 5 år gammel bør du ikke gjøre noe med den selv, eller på andre steder enn merkeverkstedet. Ellers risikerer du at nybilgarnatien ikke gjelder. 

Ellers er det alltid en fordel å lese alt på alle papirer du mottar når du kjøper bil og elelrs. Her bør du og ta for deg forskirngsdokumentene dine fra A til Å. 

Anonymkode: 80213...188

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...