AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #1 Skrevet 17. august 2018 Jeg har blokkert en Mail på outlook men personen kommer fortsatt igjennom, noen som har noen råd? Personen plager meg.. Anonymkode: 761d3...798
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #3 Skrevet 18. august 2018 Har du laget en regel i Outlook at hvis det kommer mail fra den personen så skal den slettes permanent uten å gå via papirkurven slik at du ikke ser den i det hele tatt? Anonymkode: bb44b...c50
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #4 Skrevet 18. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du laget en regel i Outlook at hvis det kommer mail fra den personen så skal den slettes permanent uten å gå via papirkurven slik at du ikke ser den i det hele tatt? Anonymkode: bb44b...c50 Hva mener du? Anonymkode: 761d3...798
Million Skrevet 18. august 2018 #5 Skrevet 18. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Anonymkode: 761d3...798 Det er en metode som er mulig å lage for å behandle innkommende epost i det epost-systemet. Du lager en regel for epostsystemet for hvordan det skal behandle innkommende epost fra akkurat den avsenderen. Du kan bestemme at den f.eks. går rett i spampost-mappen, ELLER at den skal slettes umiddelbart uten å gå innom den mappen (som må tømmes av deg manuelt). Nå har ikke jeg Outlook lenger, så jeg får ikke forklart trinn-for-trinn men du lager regler ganske enkelt. Bare klikke på de andre hovedmappene øverst og se. Jeg hadde haugevis av regler på innkommende epost. F.eks. laget jeg slette-regel for alle innkommende eposter som hadde ordet "sex" i emnefeltet, at de skulle slettes umiddelbart. Eller at alle eposter som hadde ordet "bestilling" i emnefeltet skulle markeres i rødt og merkes med et flagg. Sånne ting. Merk at den blokkeringen du nevner, ikke er mye hjelp i hvis vedkommende sitter og lager seg stadig nye, nesten identiske avsender-epostadresser. F.eks. at han forandrer èn bokstav eller et enkelt tall i en lang epost, så vil ikke blokkeringen funke. Det kan funke å lage en regel om at alle eposter som har f.eks. "Anders" i fra-feltet skal slettes umiddelbart, hvis han har det i alle epostadressen(e) sine. Altså ikke en bestemt epostadresse i sin helhet, men et bestemt ord i fra-feltet. Men vær obs på at da fjernes alle eposter fra alle med samme fornavnet hvis du f.eks. gjør det som beskrevet ovenfor.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #6 Skrevet 18. august 2018 Akkurat nå, Million skrev: Det er en metode som er mulig å lage for å behandle innkommende epost i det epost-systemet. Du lager en regel for epostsystemet for hvordan det skal behandle innkommende epost fra akkurat den avsenderen. Du kan bestemme at den f.eks. går rett i spampost-mappen, ELLER at den skal slettes umiddelbart uten å gå innom den mappen (som må tømmes av deg manuelt). Nå har ikke jeg Outlook lenger, så jeg får ikke forklart trinn-for-trinn men du lager regler ganske enkelt. Bare klikke på de andre hovedmappene øverst og se. Jeg hadde haugevis av regler på innkommende epost. F.eks. laget jeg slette-regel for alle innkommende eposter som hadde ordet "sex" i emnefeltet, at de skulle slettes umiddelbart. Eller at alle eposter som hadde ordet "bestilling" i emnefeltet skulle markeres i rødt og merkes med et flagg. Sånne ting. Merk at den blokkeringen du nevner, ikke er mye hjelp i hvis vedkommende sitter og lager seg stadig nye, nesten identiske avsender-epostadresser. F.eks. at han forandrer èn bokstav eller et enkelt tall i en lang epost, så vil ikke blokkeringen funke. Det kan funke å lage en regel om at alle eposter som har f.eks. "Anders" i fra-feltet skal slettes umiddelbart, hvis han har det i alle epostadressen(e) sine. Altså ikke en bestemt epostadresse i sin helhet, men et bestemt ord i fra-feltet. Men vær obs på at da fjernes alle eposter fra alle med samme fornavnet hvis du f.eks. gjør det som beskrevet ovenfor. Jeg prøvde meg på å lage en slik regel i går, jeg tok det navnet som alltid er i emailen og la den til i alle mulige regler. Men mailen er den samme som hen har sendt fra før så hvordan kan man få Mail fra en blokkert Mail? Må være en sikkerhetsfeil hos outlook Anonymkode: 761d3...798
Million Skrevet 18. august 2018 #7 Skrevet 18. august 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøvde meg på å lage en slik regel i går, jeg tok det navnet som alltid er i emailen og la den til i alle mulige regler. Men mailen er den samme som hen har sendt fra før så hvordan kan man få Mail fra en blokkert Mail? Må være en sikkerhetsfeil hos outlook Anonymkode: 761d3...798 Jeg har aldri merket noen feil i regelhåndteringen til Outlook. Det fungerte helt strålende hver gang. Men sikker på at du har gjort det på riktig måte da? Kan du ha opprettet regelen feil? Synes det høres litt rart ut at det ikke funker.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #8 Skrevet 18. august 2018 Akkurat nå, Million skrev: Jeg har aldri merket noen feil i regelhåndteringen til Outlook. Det fungerte helt strålende hver gang. Men sikker på at du har gjort det på riktig måte da? Kan du ha opprettet regelen feil? Synes det høres litt rart ut at det ikke funker. Har ikke hendt noe etter regelen men lurer på hvordan det ikke fungerer å blokkere vanlig Anonymkode: 761d3...798
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå