Gå til innhold

Mensensmerter, men har ikke mensen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har de siste dagene hatt typiske mensensmerter, altså slike som kommer ved kramper i livmoren og som stråler ut i bekkenet og hoftene og nederst i ryggen. Bruker ofte å få det uka før jeg skal ha mensen og de første dagene av mensen. Men jeg har akkurat hatt mensen, så det er ikke det. 

Finnes det andre ting som bare kjennes ut som mensensmerter, men som er noe annet? 

Anonymkode: 7a842...7ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du være gravid?

Skrevet
Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Kan du være gravid?

Nope. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nope. 

Pcos da?

Skrevet

Pcos da?

Hva er det? 

Skrevet

https://nhi.no/sykdommer/kvinne/svulster-og-cyster/polycystisk-ovariesyndrom/

Eller bare at syklusen din er litt uregelmessig akkurat nå. Det kan skje innimellom for oss alle 

Tviler på at det er det der, for har ingen av de andre symptomene. 

Bruker innimellom å ha slike mensensmerter utenom mensen, men da har det bare vært selve smerten av krampene i livmora, ikke at det også stråler ut, særlig til beina. 

Jeg går på p-piller, om det kan ha noe å si? 

Skrevet

Tviler på at det er det der, for har ingen av de andre symptomene. 

Bruker innimellom å ha slike mensensmerter utenom mensen, men da har det bare vært selve smerten av krampene i livmora, ikke at det også stråler ut, særlig til beina. 

Jeg går på p-piller, om det kan ha noe å si? 

På p-piller skal du egentlig få mindre smerter, fordi pillene gjør at du ikke får eggløsning. Hvis det fortsetter eller hvis du er bekymret, så ville jeg tatt en tur til legen. Er sikkert ikke noe veldig galt, men greit å få sjekket. 

Skrevet

Eggløsning, cyster?

Anonymkode: 6781e...4a0

Skrevet
2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

På p-piller skal du egentlig få mindre smerter, fordi pillene gjør at du ikke får eggløsning. Hvis det fortsetter eller hvis du er bekymret, så ville jeg tatt en tur til legen. Er sikkert ikke noe veldig galt, men greit å få sjekket. 

Jeg har vel egentlig hatt det slik i mange år, men føler det har blitt litt verre i det siste. Begynte på p-piller fordi jeg hadde så sterke mensensmerter og blødde mye, og har gått på det siden i 7-8 år. Nå er jeg 22. 

Har vurdert å gå til legen, men det går vanligvis over etter 1-2 timer, også kan det gå uker mellom hver gang jeg kjenner det, selv om det skjer hyppigere innimellom. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vel egentlig hatt det slik i mange år, men føler det har blitt litt verre i det siste. Begynte på p-piller fordi jeg hadde så sterke mensensmerter og blødde mye, og har gått på det siden i 7-8 år. Nå er jeg 22. 

Har vurdert å gå til legen, men det går vanligvis over etter 1-2 timer, også kan det gå uker mellom hver gang jeg kjenner det, selv om det skjer hyppigere innimellom. 

Jeg ville gått til legen, og så bedt om henvisning til gynekolog  

Skrevet

Jeg ville gått til legen, og så bedt om henvisning til gynekolog  

Takk for svar! Jeg får vurdere det, men føler bare at det blir så mye styr og penger av noe som egentlig ikke er et særlig stort problem.

Skrevet

Hvis du går på p-piller så har du ikke mensen, du har en kunstig bortfallsblødning i de pillefrie ukene. Så på p-piller har du ingen syklus, og "alt" er normalt. 

Anonymkode: 73b6b...d4d

Skrevet

Takk for svar! Jeg får vurdere det, men føler bare at det blir så mye styr og penger av noe som egentlig ikke er et særlig stort problem.

Er det et problem eller iķke?  Hvis ikke så lar du være. Men  jeg fikk følelsen av at du var bekymret/plaget. Isåfall så bør du ta turen. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du går på p-piller så har du ikke mensen, du har en kunstig bortfallsblødning i de pillefrie ukene. Så på p-piller har du ingen syklus, og "alt" er normalt. 

Jeg vet at man ikke har ekte mensen, men det er da vanlig å kalle det mensen for det om. 

Skrevet

Er det et problem eller iķke?  Hvis ikke så lar du være. Men  jeg fikk følelsen av at du var bekymret/plaget. Isåfall så bør du ta turen. 

Det er plagsomt når det skjer, fordi det er veldig vondt, men jeg har nesten alltid opplevd det når jeg er hjemme og slapper av eller lignende, og dermed gjør det ikke noe annet enn det at det er vondt. Jeg var egentlig bare nysgjerrig på hva det kan være.

Skrevet

Det er plagsomt når det skjer, fordi det er veldig vondt, men jeg har nesten alltid opplevd det når jeg er hjemme og slapper av eller lignende, og dermed gjør det ikke noe annet enn det at det er vondt. Jeg var egentlig bare nysgjerrig på hva det kan være.

Jeg ville tatt en sjekk uansett. Ikke fordi at jeg vil at du skal bli bekymret altså 😘

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at man ikke har ekte mensen, men det er da vanlig å kalle det mensen for det om. 

Ja, men du fremstilte det som at du trodde du ikke kunne ha menssmerter når du nettopp hadde hatt mensen :)

Kroppen har et ganske begrenset repertoar for å formidle hva som skjer innvendig, så det meste kan kjennes ut som det meste. Og uten syklus så har du jo ikke mensmerter heller :)

Skrevet

Ja, men du fremstilte det som at du trodde du ikke kunne ha menssmerter når du nettopp hadde hatt mensen :)

Kroppen har et ganske begrenset repertoar for å formidle hva som skjer innvendig, så det meste kan kjennes ut som det meste. Og uten syklus så har du jo ikke mensmerter heller :)

Hva mener du smertene er relatert til da? 

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker det er lurt å gå til legen, for hvis du har sykdom, så kan den bli gradvis verre, og enkelte sykdommer går ikke å reversere like godt som andre, når det til slutt blir så ille at man ikke kan ignorere det lengre. 

Anonymkode: 51476...77e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...