alertmeshe Skrevet 17. august 2018 #1 Skrevet 17. august 2018 Om man har hodelus og bruker rettetang, vil det ta kverken på en del/alle lusa? 1
stan Skrevet 17. august 2018 #2 Skrevet 17. august 2018 Nei, det tar ikke knekken på alle. Noen vil nok dø av varmen, men du klarer ikke å få det varmt nok nede ved hodebunnen. Det eneste som virkelig virker er to behandlinger med lusmiddel. Ukentlig omgang med luskam vil holde lusa i sjakk. Man kan klare å bli fri for lus, men det er ingen garanti.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #3 Skrevet 17. august 2018 2 timer siden, stan skrev: Nei, det tar ikke knekken på alle. Noen vil nok dø av varmen, men du klarer ikke å få det varmt nok nede ved hodebunnen. Det eneste som virkelig virker er to behandlinger med lusmiddel. Ukentlig omgang med luskam vil holde lusa i sjakk. Man kan klare å bli fri for lus, men det er ingen garanti. Lusemiddel er heller ingen garanti. Det sikreste er å barbere hodet. Anonymkode: a2604...d09
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #4 Skrevet 17. august 2018 Elektrisk lusekam. Genial oppfinnelse. https://www.vitusapotek.no/ridian-elektrisk-lusekam-m-ekstra-kam-mot-egg/p/865191 Anonymkode: c8bf3...109
stan Skrevet 17. august 2018 #5 Skrevet 17. august 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lusemiddel er heller ingen garanti. Det sikreste er å barbere hodet. Anonymkode: a2604...d09 Ingenting er garantert om ikke smittekilden fjernes. Lusmiddel brukt riktig dreper alle lus, men eggene kan overleve. Derfor er det viktig å gjenta behandlingen. De færreste ønsker å barbere hodet, så det er neppe et realistisk alternativ.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #6 Skrevet 18. august 2018 14 timer siden, stan skrev: Ingenting er garantert om ikke smittekilden fjernes. Lusmiddel brukt riktig dreper alle lus, men eggene kan overleve. Derfor er det viktig å gjenta behandlingen. De færreste ønsker å barbere hodet, så det er neppe et realistisk alternativ. Mange lus er immune mot lusemidler. De ferreste ønsker å barbere hodet. Men jeg hadde gjort det uten å nøle om jeg fikkresistente lus. Anonymkode: a2604...d09
stan Skrevet 18. august 2018 #7 Skrevet 18. august 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange lus er immune mot lusemidler. De ferreste ønsker å barbere hodet. Men jeg hadde gjort det uten å nøle om jeg fikkresistente lus. Anonymkode: a2604...d09 Det er jo et økende problem. Samtidig har man gått bort fra de gamle virkestoffene som lusa utviklet resistens i mot. De midlene som selges fungerer bra om de brukes rett. Helst i kombinasjon med kjemming.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå