Gå til innhold

Kontakte tidligere behandler på Messenger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min behandler på dps gikk på ferie nå for 2 uker siden å jeg skal få ny behandler om noen måneder. Nå står jeg uten behandler, og jeg har et par spørsmål å jeg har ingen å henvende meg til.

Er det helt uakseptabelt å sende han en melding på Messenger å spørre om den ene tingen jeg lurer på ang medisinene mine??

Ingen som har ansvar for medisineringen min nå.

Anonymkode: 617e8...8af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fastlegen :)

Anonymkode: d083e...f7e

• Liker 5
Skrevet

Ja helt uakseptabelt. Fastlege/legevakt eller felleskatalogen.

Anonymkode: fd902...f4b

• Liker 13
Skrevet

Ja, det er uakseptabelt. Kontakt DPS'en, de har leger som kan svare. Eventuelt fastlegen. 

Anonymkode: 4c31d...c7b

• Liker 4
Skrevet

Fastlegen din har ansvaret for medisinene. Ring han/henne

Anonymkode: 855a4...fd7

• Liker 3
Skrevet

Spørs hvor mongo han vet du er i utgangspunktet .. :vetikke:

• Liker 3
Skrevet

Som behandler på døgnpsykiatrisl hadde jeg følt det svært ukomfortabelt å få en slik melding. 

Jeg er ikke redd pasientene, og jeg misliker dem ikke. Men det er noe med å blande roller. 

Jeg har sendt "privat" e-post til en pasient én gang på ti år. Jeg hadde bakt en kake jeg hadde med til avdelingen, og pasienten ville gjerne ha oppskrift og lage den til en femtiårsdag. Jeg gikk på ferie etter vakten, og for å kunne gi oppskriften før femtiårsdagen, sendte jeg den på mail. 

Dette fortalte jeg leder på avdelingen om før jeg gjorde det. 

Til sammenligning: Om jeg treffer pasienter på gata, sier jeg heller ikke hei. Ikke for å være frekk, men fordi de jeg er sammen med vet hvor jeg jobber, og sier jeg hei til noen de ikke vet hvem er, antar de gjerne det er en tidligere pasient. Således bryter jeg taushetsplikt ved å si hei. 

Så messenger ville jeg aldri godtatt pasienter på. Både for å ikke blande roller, og at jeg ikke ønsker at familien skal se ditt navn blinke på mobilen min. 

Anonymkode: ceaa4...8b8

• Liker 11
Skrevet

Sånn gjør man bare ikke 

Anonymkode: 1fa49...3ff

• Liker 2
Skrevet

Jeg er enig med de andre her. Facebook er privat, ingen behandlere vil bli kontaktet der. Ta kontakt med fastlegen din eller psykiater på DPS. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...