Gå til innhold

Heve bilkjøp?


Diana

Anbefalte innlegg

Hei.

I juni kjøpte jeg bruktbil via forhandler. Pga økonomi må jeg nå selge den. Jeg hadde den på EU kontroll denne uken, og de fant reperasjoner for 10 000 på den. Bilen var gjennom NAF-test før jeg kjøpte den, og ingen av feilene de fant på EU kontrollen ble nevnt i test dokumentene. Bilen er også kjøpt med 5 års reklamasjonsrett. Hva vil det si? Kan jeg heve bilkjøpet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Diana skrev:

Hei.

I juni kjøpte jeg bruktbil via forhandler. Pga økonomi må jeg nå selge den. Jeg hadde den på EU kontroll denne uken, og de fant reperasjoner for 10 000 på den. Bilen var gjennom NAF-test før jeg kjøpte den, og ingen av feilene de fant på EU kontrollen ble nevnt i test dokumentene. Bilen er også kjøpt med 5 års reklamasjonsrett. Hva vil det si? Kan jeg heve bilkjøpet?

De har vel funnet på noen feil da for å lure deg trill rundt. NAF kan også ta pkk, men, de er ikke helt uavhengige de heller da de kan utføre reparasjoner de også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EU kontrollen ble tatt hos mekonomen. Men syns det er rart at de fant mye som ikke kom opp på naf testen for 3 mnd si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er umulig å svare på uten å vite hvorfor mye du betalte for bilen eller hvilke feil mekonomen fant...... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Diana skrev:

Hei.

I juni kjøpte jeg bruktbil via forhandler. Pga økonomi må jeg nå selge den. Jeg hadde den på EU kontroll denne uken, og de fant reperasjoner for 10 000 på den. Bilen var gjennom NAF-test før jeg kjøpte den, og ingen av feilene de fant på EU kontrollen ble nevnt i test dokumentene. Bilen er også kjøpt med 5 års reklamasjonsrett. Hva vil det si? Kan jeg heve bilkjøpet? 

Antar du har kjøpt den fra en privat person.

Alt avhenger av type feil, hvilke pris du betalte etc.

Det at bilen var på NAF kontroll kan gjøre det vanskeligere å få noe hos selger. Han har jo ingen grunn til å tro at bilen var dårlig og at den ikke ville gå igjennom en EU kontroll.

Ellers ville jeg vært skeptisk til å kjøpe en bil som måtte til kontroll rett etter at jeg hadde kjøpt den. Det er kanskje en grunn til at selgeren ikke fikk den EU kontrollert? Om selger har underslått informasjon kan han være erstatningspliktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da lærte du en lekse: Du kjøper bruktbil ETTER utført EU-kontroll og ikke 2-3 måneder før. NAF-test er ikke det samme som EU-kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, antebiotic skrev:

Og da lærte du en lekse: Du kjøper bruktbil ETTER utført EU-kontroll og ikke 2-3 måneder før. NAF-test er ikke det samme som EU-kontroll.

Det er bare å glemme å få igjen noe. Eller heve kjøpet. På hvilket grunnlag har du tenkt å gjøre dette?

Selger fikk utført NAF-test. Du visste jo at bilen måtte til EU-kontroll om kort tid.

 

Anonymkode: a5476...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...